Toon posts:

Ervaringen Coolermaster CP5-7JD1B-0L Silent cooler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De Mycom verkoopt deze cooler sinds kort, en aangezien mijn huidige cpu-cooler begint te overlijden, overweeg ik er eentje te halen...

De specs zijn mij heel aantrekkelijk als je je wilde overclock-haren een beetje kwijt bent en van stilte houdt :)
Het is een copper-based cooler die bij een toerental van 2600 rpm een geluidsvolume van 24dBa veroorzaakt :9
Daar komt bij dat ie geschikt zou zijn voor processors tot XP 2600+ en dit alles dankzij (volgens mij) een 70mm fan.

Prijs slechts 18 Euro...

Heeft iemand ervaringen met dit ding?

Verwijderd

Ik gebruik deze cooler al een tijdje in verschillende systemen en ik ben er super tevreden over.
Erg stil en koelt redelijk, dus geen cooler voor de overklokkers.

edit:
Wel kunnen diverse boarden problemen hebben met de traagheid van de fan.
Ik heb een board waarvan je in de bios kan aangeven bij welke snelheid een waarschuwing gegeven moet worden.
Alleen kan die niet ingesteld worden onder de 3000 RPM.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik denk dat ik 'm dan maar een kansje ga geven.. mijn bios bevat iig een optie 'disable fan monitoring' dus dat zit wel goed

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
k heb deze ook en is wat stiller dan mn vorige cooler. Ben er wel tevreden mee...

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10-2025
Ik heb deze ook gekocht nadat er van mijn vorige coolermaster een fan-blade af was gebroken.

Is een stuk stiller en koelt ook lekker.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm heb 'm net geinstalleerd; zeker fijn koelertje... zelfs met kast open niet meer dan een zachte ruis en koelt zowaar beter dan m'n vorige elcheapo Coolermaster op 5400rpm

voor geinteresseerden: onder last houdt ie m'n Athlon XP1500+ @ 1533Mhz op een keurige 38 graden C

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

paQ

Hier hetzelfde :) Een erg tevreden gebruiker :)

Superstille cooler, die met 2400 RPM alles met gemak op 45 graden houdt.
Alles= een volledig met noppenschuim geïsoleerde case, met een XP 2000+

5 minuten cpu 100%, en niet warmer dan 48 graden te krijgen...

super! :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 22:35

MXL

Ik ook vandaag, xp1800+ t-bred@1,83Ghz (XP2200+) houdt ie keurig op 42graden. Het enige nadeel van deze koeler is dat de clip erg groot is, ik heb hem moeten bij vijlen om ervoor te zorgen dat ik mijn a7v333 niet beschadigde