dialogen uit films te zacht

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
hey, ik heb dus sinds een tijdje mijn stereo aan mijn pc gehangen, ben erg tevreden hierover, in gamez ist geluid stukken beter en uiteraard ook de muziek, echt :9~
maar als ik films kijk, (divx) dan zijn de acties, met schieten en weekveel wat, goed, alleen de spraak is net iets te zacht.

( ik had t met een vriend dr over en die had t over low pass filters ofzow :? )

iemand ideetje wat je hier aan kan doen....?

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Voor zover ik weet is hier niks aan te doen. Het geluid op DVD,s is nu eenmaal zo. En dus is het geluid in divx ook zo.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik vind het ook super irritant, maar ja het is nu opgelost, alleen vinden me ouders het nu super irritant.
De oplossing: Geluid zo hard zetten dat de dialogen goed klinken en bij acties voel je het tenminste ook eindelijk deinen. :D

Verwijderd

Had ik ook. Misschien wel wat extremer hoor.

Na andere drivers voor de geluidskaart was het grotendeels over. Het is irritant als je een film aan het kijken bent en je mag niet teveel geluid maken :(

• mad_dog
juistja, dat heb ik dus ook, zet dat ding lekker hard...maar dan heb je binnen no-time de buren aan de bel hangen, die je dan vervolgend niet hoort......en dan heb je t goed verpest :D

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:10
Die grote verschillen in geluid noemen we dynamiek. Da's juist mooi, zit je net even wat rechter in je stoel na die onverwachte knal >:)

Je kunt er wat aan doen door de geluidstrack te compressen, kan met Cooledit bv. Al het geluid wordt dan meer naar 1 niveau getrokken. Maar lijkt me ten eerste veel werk en ten tweede gaat zo veel van 't effect verloren. Conclusie, 'live with it'

• mad_dog
jaja, idd das mij te veel werk...had net een helder moment, iets van koop een center speaker..........heb je daar wat aan als t geluid zeg maar stereo is....of moet je daar perse ddts (of dolby) geluid(=film/divx) voor hebben wil je nut hebben van een center

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nee, want Dolby Prologic werkt ook met 5 speakers en komt toch vanuit 2 speaker geluid. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar bij mij werkt het.

• mad_dog
VinnieWeiss schreef op 28 oktober 2002 @ 14:49:
Nee, want Dolby Prologic werkt ook met 5 speakers en komt toch vanuit 2 speaker geluid. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar bij mij werkt het.
en hoe bedoel je dat precies dan?

Verwijderd

Ik weet dat er bijvoorbeeld in PowerDVD opties zijn waarbij je de dynamiek-range kan aanpassen, waardoor je dus voor een grote range kan kiezen (spraak zacht, actie-scenes hard) of een compacte range (gewoon alles 'hard')

Verwijderd

Wat bij mij goed werkt is om bij films de lage en de hoge tonen helemaal minimaal te draaien. Dan heb je een behoorlijke filmervaring en je kunt de stemmen erg goed horen. deze oplossing klinkt kut maar je moet het maar eens proberen...

Verwijderd

mad_dog schreef op 28 oktober 2002 @ 11:55:
maar als ik films kijk, (divx) dan zijn de acties, met schieten en weekveel wat, goed, alleen de spraak is net iets te zacht.

iemand ideetje wat je hier aan kan doen....?
Je mist je "center" kanaal + speaker.

• mad_dog
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 18:29:
[...]

Je mist je "center" kanaal + speaker.
had ik idd zelf ook al opgemerkt ja....
ik ga wel ff spelen met powerdvd en een equalizertje, kijken of ik t kan fixen, iig bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1