TV-out standaard onscherp?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb al 3 kaarten gehad met TV-out:
Diamond Viper v2000 (savage 2000)
Asus v7100 pro (Gf2 mX-400)
en nu een Radeon 9700pro.

Maar altijd hetzelfde probleem met me tv-out. Alles is onscherp, dit houdt gelukkig op zodra ik een film ga kijken want dan is het plots wel goed. Maar ik zou gewoon is een keer windows op tv willen kunnen draaien.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:13
Yep. :-)

't is te zien wat je onscherp noemt natuurlijk. Bedoel je dat de tekst niet echt leesbaar is of wat?

• Vincentio
  • Niet online
yup dat is wat ik bedoel, best wel irritant soms.

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

1- Lagere resolutie kiezen: De gekozen resolutie wordt geconverteerd naar pal (576x??) deze conversie levert natuurlijk bij het weglaten van meer pixels een slechter beeld op

2- TV-out verschilt nog steeds heel erg per merk/kaart, ikzelf heb een matrox, en ik heb nog geen betere gezien (nou heb ik er nog niet zo heel veel gezien.. )

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:17
VinnieWeiss schreef op 28 oktober 2002 @ 11:58:
yup dat is wat ik bedoel, best wel irritant soms.
komt omdat een tv en monitor compleet anders zijn, bovendien is de resolutie op je tv lager. en je tv heeft maar 50hertz(eigenlijk 25 maar door interlacing 50)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Het licht inderdaad aan je tv. Ooit nagedacht waarom zelfs een mpeg van 352x288 prima voldoet voor een tv? TV beeld is ontzettend grof.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

een tv bedenkt de helft van de pixel's er zelf bij door kleurmiddeling, daardoor krijg je een vager beeld dan op een monitor die wel alle pixels uit de bron (pc) krijgt.

(had iets te maken met interlaced, maar daar kan ik nou net effe niet op komen)

• Vincentio
  • Niet online
Radeon 9700 gaat bij mij al standaard over op een 50Hz refreshrate, dit is dus alleen super irritant op je monitor

Verwijderd

Sequence schreef op 28 oktober 2002 @ 12:04:
een tv bedenkt de helft van de pixel's er zelf bij door kleurmiddeling, daardoor krijg je een vager beeld dan op een monitor die wel alle pixels uit de bron (pc) krijgt.

(had iets te maken met interlaced, maar daar kan ik nou net effe niet op komen)
Door kleurmiddeling? dacht het niet he, om te beginnen heeft een TV helemaal geen pixels maar lijnen, bij pal 625 lijnen waarvan 575 zichtbaar (en dat dan interlaced)
Wat wel zo is, is dat het aantal weer te geven lijnen word beprkt door de kleurinformatie die gewoon in het signaal zit verwerkt net als bij composite(het is gewoon een HF signaal gemoduleerd met een composite video, dit is nog meer beperkt omdat je een beperkte bandbreedte hebt
Maar al dit is niet de reden dat de text onscherp weergeeft op een TV maar het feit dat je half op het raster valt en er van 800x600 non interlaced 576x786 interlaced wordt gemaakt, oftewel 2X 288x384

Verwijderd

Deze discussie is al zo vaak gevoerd.... gebruik de search even als je meer wilt weten aub.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.