Toon posts:

Redhat server problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey ik heb een probleem met mijn Videokaartje deze draait onder windows wel goed maar geeft bij Redhat heel wat probs het beeld is wazig en de muis pointer is een groot vierkant geworden

Nu heb ik wel info gevonden over hoe ik dit kan oplosssen door twee commands

rpm -ivh XFree86-S3V*

Xconfigurator --expert --preferxf3 --server XF86_S3V

Ik kom wel in de Xconfigurator en ik kan wel een andere driver kiezen maar zodra ik op ok druk geeft hij in de Root shell deze foutmelding:

Server doesn't exists cant continue,
tried to use ../../usr/x11r6/bin/xf86_s3

Nu is mijn vraag wat ik dus fout doe en waar ik de driver dan wel vandaan kan halen...

kan ik de drivers niet gewoon los instaleren zo ja, Hoe?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Zo te zien is XFconfigurator voor X versie 3.X (Te zien aan de XF86_S3V) , en waarschijnlijk gebruik jij versie 4.X, en die zijn qua configfile etc. niet compatible.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
jah dat klopt... dat is me probllem juist ik moet 3.x instaleren.. daar is de command ook voor... maar wil hem niet echt pakken..

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 12:03:
jah dat klopt... dat is me probllem juist ik moet 3.x instaleren.. daar is de command ook voor... maar wil hem niet echt pakken..
Weet je zeker dat je dat wilt ? Je kunt IMO beter je probleem met je huidige X opschrijven, daar is meestal wel uit te komen hoor ;)

Ennuh, die commandline regel de je geeft, is om X 3.X te configureren, installeren is iets heel anders ;)
installeren doe je door de benodige RPM's van een oude RedHat cd af te halen, en deze met rpm te installeren, nadat je eerst de nieuwe 4.X rpm's hebt verwijderd. En eerlijk gezegt, denk ik niet dat het makkelijk is om de oude 3.X rpm's nog ergens op het internet te vinden.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt