[Falcon 4.0] Nieuwe Sp4 features?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Hier zijn wat screenshots van de nieuwe F/A-18 voor Falcon 4.0 welke hopelijk in Sp4 zal zitten! (F/A-18A, F/A-18B, F/A-18C, F/A-18D - geen idee of ook de Super Hornet gemodelled zal worden.)

Afbeeldingslocatie: http://f4ut.frugalsworld.com/screenshots/86_10_21_2002-13_18_37.jpg

Afbeeldingslocatie: http://f4ut.frugalsworld.com/screenshots/87_10_22_2002-13_24_40.jpg

Afbeeldingslocatie: http://f4ut.frugalsworld.com/screenshots/84_10_20_2002-12_44_52.jpg

En er word ook hard gesleuteld aan de airbases.. hier een pic welke de nieuwe "parking routines" laat zien, kisten parkeren nu netjes op de flightline en blijven daar ook staan totdat er nieuwe vluchten starten:

Afbeeldingslocatie: http://f4ut.frugalsworld.com/screenshots/76_10_10_2002-22_23_10.jpg

Voor meer info, zie de F4UT website: http://f4ut.frugalsworld.com

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
En nog een parking plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://f4ut.frugalsworld.com/screenshots/73_10_17_2002-21_27_29.jpg

Ik kan iedereen aanraden om het artikel op de F4UT site te lezen over "Parking aircraft" etc.. ik kan niet wachten tot het klaar is.. Helaas zal het wel *na* Sp4 uitkomen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:05
erg mooi model weer, hoe zit het eigelijk met 256x256 en 512 textures in SP4? zit het er al in? want dit ziet er al aardig strak uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
De SP-series zal altijd 256x256 textures gebruiken omdat anders mensen met b.v. Voodoo 3's met maar 16MB ofzo buiten te boot vallen. 512x512 zal altijd optioneel blijven.. het heeft ook niets met de models zelf te maken. Sp2 en hoger heeft support voor hi-res 512x512 textures voor elk model.

Als er een skinner dus 512x512 textures uitbrengt voor het nieuwe F/A-18 model kan je deze gewoon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Hier nog een Candaase CF-188B (ja die hebben inderdaad een andere aanduiding dan je gewend bent), of te wel een F/A-18B:

Afbeeldingslocatie: http://f4ut.frugalsworld.com/screenshots/82_10_14_2002-15_00_55.jpg

En hier is goed te zien hoe het nieuwe model de canopy kan openen en de vleugels kan opvouwen:

Afbeeldingslocatie: http://f4ut.frugalsworld.com/screenshots/83_10_15_2002-14_06_29.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

hebben ze voor die klapvleugels nou dingen toegevoegd aan SP3? of hebben ze andere functies aangepast?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Nee hoor, die code zat al in Sp1/Sp2... alleen het werd nog niet echt gebruikt (behalve voor canopies etc). Maar nu dus wel.. :D

Hij is mooi he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

hmm, als SP4 uitkomt ga ik weer eens aan de falcon. (of eifenlijk de Su-27/33, Su -25, MiG 27, MiG 29 en A-10) ben momenteel aan het trainen voor de LLTM IL-2 meet (gunnery skils en lezen van Fighter Combat door Robert L. Shaw. ik vond een kopietje op http://www.il2center.com/Reference/Bulk/Literature/ en die heb ik uitgeprint)

ik hoop dat F5 ook wat meer aan carrier ops doet, en die ook verbeterd.
ook zou ik wel ground workers willen zien op de bases. in USNF had je ook deck personeel. dat was zoo cool.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Thx voor de link :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Moest hem even zoeken deze thread.. :D

Maar SP4 is nu dus toch uit en weegt 130MB!

Links:

www.f4ut.com/Sp4/FalconSP4_Installer.zip
http://sp4.flighthangar.net
http://mpgnetz.de/564dfhd...7/FalconSP4_Installer.zip

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Dit is zeer goed nieuws. Ik was al een tijdje aan het wachten op de nieuwe service pack en op de website hadden ze het er al over dat hij snel zou uitkomen.

Dit spel maakt je HOTAS joystick dubbel en dwars zn geld waard :9

Een tijdje geleden had ik nog hoge verwachtingen van lo-mac, maarja al die bugs enzo :/ (misschien na wat patches ofzo...)

System specs

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-10 21:15
Mooi zo, dan weer even de standaard vraag over de f4 dance.
Correct me if i'm wrong (vrij naar deze guide op frugalsworld die nu dus keihard down is door SP4):

1. Microprose Falcon4.0 out of the box
2. Microprose 1.08us patch
3. F4UT SP4
4. Cockpits + hires tiles + etc
5. ...

Kortom moeten(?) FreeFalcon en BMS er nog overheen? We moeten sowieso wachten tot ze hun patches hebben aangepast naar SP4 maar voegen deze nog iets extras toe? En is raptor's skinpack ook een integraal deel van SP4?

Verwijderd

vraagje, is Falcon 4 nog ergens verkrijgbaar? Volgens mij moet ik dit toch eens gaan doen tot Lock On fatsoenlijk te spelen is.

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Straks ff F4 weer installen :D Toch ff kieken wat t allemaal is :) en dat daarbij LOMAC hier voor geen meter draait :7

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Mocht het wat minder draaien - even de boompjes disabelen .. er zijn veel meer bomen gepoot in Sp4 dan in er in SP3 objecten waren dus dat kan een beetje langzaam lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 12:22:
vraagje, is Falcon 4 nog ergens verkrijgbaar? Volgens mij moet ik dit toch eens gaan doen tot Lock On fatsoenlijk te spelen is.
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickatchoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

pickatchoo

Hardcore Lurker!

Jawel, als het goed is kun je met een beetje geluk nog een verzameldoosje vinden.
Het heet Totally Flying en bevat 3 sims die naar mijn mening alle drie hun centjes wel waard zijn :

Falcon 4 _/-\o_
European Air War
B17 Flying Fortress: The Mighty Eigth

Ligt wellicht ergens in een budget-bak ofzo, laatste keer dat ik het zag liggen was bij Dixons en Dynabyte als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Alleen de manual die erbij zit als PDF file... daar ontbreken complete hoofdstukken uit. Gelukkig is de volledige manual als PDF wel te vinden op het Internet ;)

Maar het beste is gewoon op eBay ofzo een volledige box versie te kopen inclusief 500+ page manual.. lekker in bed lezen ofzo. Want enige studie is zeker vereist met Falcon 4.0!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 09:27
tazzman schreef op 03 maart 2004 @ 00:52:
Alleen de manual die erbij zit als PDF file... daar ontbreken complete hoofdstukken uit. Gelukkig is de volledige manual als PDF wel te vinden op het Internet ;)

Maar het beste is gewoon op eBay ofzo een volledige box versie te kopen inclusief 500+ page manual.. lekker in bed lezen ofzo. Want enige studie is zeker vereist met Falcon 4.0!
Ik had dit spel, incl manual, maar ben het kwijtgeraakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Het spel of de manual?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Een van de features van Sp4 was de nieuwe MiG-29A van Ripper. Alleen gebruikt Sp4 "low-res" skins - zodat iedereen, ongeacht videokaart power, SP4 kan spelen. Erg nobel maar het ziet er allemaal dan wat minder gladjes uit natuurlijk.

Icehands, befaamd van andere hi-res F-16 skins, heeft nu de MiG-29A een face lift gegeven. Dit zijn screenshots van BMS 2.0 + SP4.1 + Icehands nieuwe MiG-29 skin. De skin is nog niet uit, dus deze shots van Icehands zelf.

Afbeeldingslocatie: http://galeon.hispavista.com/icehands/mig29/foto210.jpg

Afbeeldingslocatie: http://galeon.hispavista.com/icehands/mig29/foto211.jpg

Afbeeldingslocatie: http://galeon.hispavista.com/icehands/mig29/foto212.jpg

Afbeeldingslocatie: http://galeon.hispavista.com/icehands/mig29/foto213.jpg

En ja, dit is een subtiele BUMP om F4 weer onder de aandacht te krijgen. Zijn er nog die-hard F4 fans over op GoT of ben ik nu echt alleen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-10 23:37
nou fan ben ik nog wel maar ik ben op t ogenblik de draad kwijt over de verschillende updates en patches. daar komt nog eens bij dat ik nu veel meer FS2004 vlieg (online). ben je er bij in october in aviodrome?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik hoop van wel maar kan er weinig over zeggen - kans is groot dat ik dan op vakantie ben :)

Het is even doorbuffelen door die stortvloed aan patches. Binnenkort komt Freefalcon 3.0 ook uit en die zal echt ook HEEL mooi zijn :) Nieuwe vliegtuigen, nieuwe 3D models en nieuwe skins!

F4 is nog lang niet dood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fan ben ik nog wel, maar helaas geen geld voor en die-hard Falcon 4 pc :(
Sorry dat ik je in de steek laat Tazz :P ;)

Zaterdag open dag van de KLu en 25 juni naar Dutchmil 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke keer als ik de SP4 installeer krijg ik aan het einde een grote lijst met allemaal mismatches e.d. te zien. Weet iemand hoe dat kan?! Ook krijg ik een foutmelding na het filmpje als ik FalconSP opstart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Geheel overnieuw F4 installeren.

F4 install (full/typical), 1.08 US, SP4, SP4.1 en daarna pas BMS 2.0 als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm al drie keer helemaal opnieuw geïnstalleerd (dus vanaf F4.0)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Heb je je registry wel goed schoon gemaakt? Wellicht is je Sp4 installatie corrupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe weet ik dat en hoe kan ik een goede SP4 installatie krijgen dan? Hoe maak je je registry 'schoon'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 09:27
hmm, wil graag weer hier eens aan beginnen, mooie tijd was dat, helaas ben ik mn copy kwijt geraakt inclusief mn mooie boek (wat was ik blij toen ik dat spel kocht)...

weet iemand waar ik hem nog volledig kan krijgen? (dus geen lame pdf bestandje als manual)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af hoe ik de graphics zo kan krijgen als een paar posts hierboven met die MiG-27.. Heb nu dus de SP4 eindelijk geïnstalleerd maar het ziet er nog lang niet zo uit zoals hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb weinig tijd voor virtueel vliegen de laatste tijd, en de meeste tijd zit ik dan ook nog eens in een WWII kist. Vandaar dat ik de ontwikkelingen rond F4 niet zo nauwlettend in de gaten houd. maar ik heb wel opgevangen dat G2I gestopt is met de Falcon franchise en dat atari nu opeens aan het kloten is en dat exe edits weer in de ban gedaan zijn. Ik weet alleen niet welke combo's tussen BMS, FF en SP er nog mogelikjk zijn, en welke het beste resulaat geven.

Verder heb ik een probleem in F4 dat de throttle van mijn bergleeuw niet goed wordt herkend en alleen reageert in het bovenste kwart, wat erg vervelend is met gas geven. Dansje ten spijt, het blijft het zelfde gezeur. Vandaar dat ik tijdelijk ff in LOMAC mijn jet plezier haal. De EOS in de russische kisten maakt het nog leuker. Jammer dat F4 dat niet heeft. (Iig voo zover ik weet kan je niet kijken en locken, maar ik kan het mis hebben)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 11:47:
Ik vraag mij af hoe ik de graphics zo kan krijgen als een paar posts hierboven met die MiG-27.. Heb nu dus de SP4 eindelijk geïnstalleerd maar het ziet er nog lang niet zo uit zoals hierboven
install sp4.1 en BMS max alle graphics settings en stel in windows ook ff je 3d settings op max AA in enzo en je bent er ;)

http://forums.frugalsworld.com/vbb/showthread.php?t=62651

Install guide voor bms 2

[ Voor 29% gewijzigd door Axel666 op 30-06-2004 00:19 ]

9worlds.net @ hattrick.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Mijn naam is Bram Nederlof en ik ben nieuw op dit forum.
Ook ben ik nieuw in de update wereld van falcon 4.0. Het spel heb ik al wel jaren maar nu toch ook eindelijk wat verder gekeken dan mijn neus lang is en alle patches toegevoegd.
Nu heb ik daarover een vraag:

Ik heb 1.08, sp4 en sp4.1 toegevoegd. Dat ging goed, het programma werkte. Toen wilde ik nog bms 2.0 toevoegen. Nu kan ik falcon wel opstarten en kom ik tot aan het hoofdmenu. Daarna valt ie uit en gaat ie weer terug direct naar mijn bureaublad.
Wie weet wat ik hieraan kan doen?
Of is het beter de ink te volgen die boven deze post staat en dus compleet opnieuw te beginnen?
Ik hoop op een reactie!
Gr. Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kan ik Falcon nergens meer krijgen 8)7 Zelfs online zie ik hem nergens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-10 21:15
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 02:54:
Waarom kan ik Falcon nergens meer krijgen 8)7 Zelfs online zie ik hem nergens :(
Dit is een voorbeeldje. Hier kun je nog wel het een en ander vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Laatst online: 11:50
Bol.com heeft 'm nog voor 9,95...
Levertijd 3 weken maar dan heb je wel de echte versie vermoed ik...
Pagina: 1