help no acces bij IBM schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
ik heb een 61,5 gig (wie komt er nou op zo'n getal 8)7 ) IMB schijf (7200 rpm) en een seagate 40 gig schijfje.
en kheb ook een msi kt333 moederplankje met zo'n raid aansluiting.

dus ik die raid uitproberen....is makkelijker met 2 dezelfde schijven maar volgens de handleiding was het mogelijk.

probeer dat dus niet na te doen want binnen 5 minuten liep alles vast, windows was niet meer te booten en het regende blauwe schermen (win xp eng) bij het opstarten.....dat werkte dus niet, moet dus perse met 2 dezelfde schijven.....

dus ik die zooi weer van de raid af en weer op de IDE.....maar nu werkt m'n seagate schjif wel weer maar die van ibm heeft kuren.... krijg hem niet geformatteerd (geen toegend tot...) en ook als ik het met een win installatie probeer (heb 98 2000 en xp geprobeerd) doet die niks.....

bij het opstarten ziet die wel dat er een ide schijf inzit maar zodra ik hem wil accessen doet tie niks meer.....
iemand enig id wat hieraan te doen is????????

heb van een kennis gehoord dat elke schijf fabrikant een format progje maakt waarmee het misschien wel zou kunnen lukken maar kan dit niet vinden...

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de schijf eens met het tooltje van de HDD fabrikant. Linkje staat ergens in OM FAQ (zie onder het kopje "mijn HDD doet vaag") :)

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
aha heb hem gevonden.

kweet het...had hem ook zelf kunnen zoeken maar zit nou op school en uur is over 5 minuten afgelopen en heb thuis geen i-net.....(adsl+kpn=hoop gezeik)

dus tnx voor het voorkauwen }:O :*)

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En ik vind jou erg brutaal bezig zo.. Bekijk het maar :/

Dit topic is gesloten.