Toon posts:

2 verschillende netwerken load balancen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje lopen searchen maar heb helaas niet kunnen vinden,

Ik heb op dit moment 4 win2k adv servers draaien waarmee ik windows media streams doe load balancen, nu wil een klant van ons ongeveer het zelfde gaan doen, maar wil niet een compleet platform gaan aanschaffen!

daarom is mijn vraag:

kan ik op die 4 servers, nog een netwerk kaart plaatsen en daarmee een ander netwerk load balancen???

Verwijderd

misschien is het makkelijk voor ons om te weten op wat voor manier je balanced? Misschien is het een keer een optie een loadbalancer server dedicated gaan neerzetten.

Verwijderd

Volgens mij heeft MS het 'multi-homed' probleem ten tijde van Win2k al opgelost. Je zou voor de zekerheid even bij MS op de site kunnen kijken. Volgens mij mag het geen probleem geven als de routering maar niet te complex wordt.

Verwijderd

Topicstarter
mensen kunnen bij ons streams op vragen op 1 (virtueel) IP adres.....
dit adres gaat kijken welke server het minst belast wordt, en gaat naar die server toe, die server krijgt de stream weer van een lokale FILE server via gigabit

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Plak er nog een virtueel adres bij, zet het bestand van die klant erop .. klaar :?
Je probleem mag dan misschien een behoorlijk PNS probleem zijn ... je topic zelf met de gegeven info nou niet echt :/

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
kdacht dat het nu toch behoorlijk duidelijk was!

maar goed, ik ga het wel gewoon proberen!!!!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. het enige wat ik kan vinden is het volgende:

Je hebt 4 W2KAS servers draaien, deze zijn bereikbaar onder een fictief IP adres. Het luisterende stukje software (welke?) reageerd op dat IP, kijkt wele van de 4 het minst druk is, en laat die de file streamen rtichting de client.

IMHO zou je wel meer info kunnen geven.
Wat voor software gebruik je bijvoorbeeld om te loadbalancen ?

Verwijderd

Topicstarter
software:

standaard micosoft, gewoon vinkje aanzetten van load balancing, ip adressen inkloppen en het werkt,

voor die streaming gebruik ik gewoon "windows media"

werkt allemaal perfect, super stabiel

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Koffie kent geen W2KAS ;) Marreh je gebruikt dus de ingebouwde loadbalancing van Advanced Server, en je wilt weten of je een "ander netwerk kunt load balancen"....

Wil je een extra IP-adres toevoegen? Dat kan gewoon. Ik snap niet wat je met "netwerk" bedoelt namelijk. Een extra netwerkkaart toevoegen moet kunnen, maar ik kan me even niet voorstellen waarom je dat zou willen.

Maar misschien een stomme vraag, je gaat niet 4 Advanced Servers neerzetten als je die niet nodig hebt, dus je zult wel behoorlijk heavy streams hebben. Lijkt het je dan wel verstandig daar nog een klant bij toe te voegen?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

vink schreef op 28 oktober 2002 @ 12:57:
Maar misschien een stomme vraag, je gaat niet 4 Advanced Servers neerzetten als je die niet nodig hebt, dus je zult wel behoorlijk heavy streams hebben. Lijkt het je dan wel verstandig daar nog een klant bij toe te voegen?
W2kas kan ook op een lichte doos staan. Als hij W2kas heeft puur voor LB dan hoeft het niet persé te betekenen dat de streams ook heavy zijn ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
OK maar gezien het feit dat AS iets van 2 a 3000 euro kost, lijkt me dat wat onwaarschijnlijk :) Je hebt Network Loadbalancing zoals ze dat zo mooi noemen maar voor twee dingen nodig:
- optie 1 = beschikbaarheid (kunnen opvangen van een kapotte server). Daarvoor heb je maar 2 servers nodig
- optie 2 = meer load aankunnen, daarvoor heb je 2 of meer servers nodig.

Dus ik gok dat dat ding behoorlijk belast is :) Of er was geld over natuurlijk....

Verwijderd

Topicstarter
4x pentium 4 1800mhz!!!
Zijn idd heavy streams, complete fims, trailers, enz

www.maxx-xs.nl

hier kan je meer info vinden!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

goeie stream ja ....... maar die bijna dvd kwaliteit is toch wat overdreven

Iperf

Verwijderd

Is bijna hetzelfde als de vraag,

Kan ik loadbalancen met een server met twee nic's??

Ik weet het niet maar vmware kan uitkomst bieden, maar hoe kan ik checken of er daadwerkelijk loadbalance uitgevoerd wordt, perfmon ?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Conar, gelieve hiervoor zelf een topic te starten, en niet die van een ander daarvoor te (mis)bruiken.

Verwijderd

Offtopic: Loopt maxx-xs een beetje goed? Hoeveel leden al?

En werk jij ook in Rijswijk(dicht bij de snelweg)?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 10:39:
Offtopic: Loopt maxx-xs een beetje goed? Hoeveel leden al?

En werk jij ook in Rijswijk(dicht bij de snelweg)?
Maxx-xs begint goed te lopen, wat ik tenminste begrepen heb van onze systeembeheerder... Ledenaantal kon hij niet noemen zo direct.

edit:
we zitten inderdaad in rijswijk (iptower.nl)
Pagina: 1