XS4all en Getweaked modem

Pagina: 1
Acties:

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Vrijdag even aan het leechen. Ga ik pitten en word zaterdag wakker, is me inet in eens plat.
Ik dacht leuk, storing gaf het nog even de tijd maar zondag deed het het nog niet.

Ik dacht maar even bellen naar xs4all... Ik liet een beetje doorschemeren dat ik mijn modem getweaked had en die vent zei toen dat hij mij geen support kon geven omdat ik mijn modem getweaked had... lekker is dat want het modem kon gewoon niet inbellen... Het lag dus aan xs4all... Terwijl hij zei dat een getweakte modem soms wel en soms in eens niet meer kon werken... (yeah right)

Okay ik gaf hem de voordeel van de twijvel en heb me modem op default gezet en via telnet ff arp geflushed enz enz...

Toen kon ik weer via VPN inbellen... Hij gaf mij fout code 691... Betekend dat mijn wachtwoord is verlopen... Weten jullie mischien wat dat is?

Ik ga vanmiddag maar weer even bellen :(

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

hmmm

mijn inet (ADSL bij xs4all ook modem getweaked) viel vrijdag avond ook men internet weg, ik had er geen zin meer en zaterdag werkte ik dus zondag kon ik me er pas weer even achter zetten.

ik van alles proberen, uiteindelijk maar ff op een andere comp aansluiten, toen deed ie het wel, dus ik denk dat het aan mijn PC Router lag, een oude P2 300 waar winXP op draait. Die dus ff geformat en XP er weer opgezet, internet doet et weer ....

dusse ik weet niet of het wat met elkaar te maken heeft, behalve dan dat internet het vrijdag dus niet meer deed :( :( :/

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Wat doe je dan precies als je je modem tweakt?
In de FAQ staat niets

Samen staan we sterk!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:27
IkBenAlles schreef op 28 oktober 2002 @ 15:23:
Wat doe je dan precies als je je modem tweakt?
In de FAQ staat niets
van je (Alcatel) modem een NAT router met ingebouwde firewall maken, die zelf in kan bellen over een VPN tunnel ipv dat je dit zelf moet doen. (www.xs4all.nl/~useless/tweak.pdf)

Verwijderd

op weethet.nl staat duidelijk uitgelegd hoe je je modem kunt tweaken.

Grootste voordelen zijn, zoal sverzijl al zei, NAT router en Firewall, dubbele veiligheid opzich, en het grootste voordeel vind ik, is dat je niet meer hoeft in te bellen :) scheelt je heel wat tijd bij et opstarten.

En ben je ook eindelijk ECHT 24/7 online :P :) :D

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Ik heb het laatst ook gehad.
Maar ik laat NOOIT merken dat hij gekraakt is.

Is soms wat moeilijk om dan goed antwoord te geven maar gewoon zeggen "heb ik allang gedaan menneer".

Ik ben er 2 uur mee bezig geweest, ik dacht na een tijd dat het mn UTP kabel was...
en ineens deed 'ie het weer.

nu nergens last meer van!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

oh ik zeg altijd dat mijn modem op dit moment beter functioneerd dan er voor, moeten ze meestal wel om lachen... gewoon de goede vragen stellen gaat het om, en als ze net zoals bij de kpn moeilijk gaan doen zeg je: heeft u 1 momentje dan zet ik hem even terug :) werk altijd ;)
om zo'n moment krijg je de tweede lijn en die helpen altijd wel met getweakte dingen (vinden het ook kul waarom kpn eerst geen multiuser modems leverde) om dat je bij het getweakte werk meestal gelijk kan zie waar het probleem ligt, via traceroute...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
soms knalt t er bij mij ook uit. dan draait msn en icq nog wel maar de rest niet. Oplossing is vrij simpel. Modem uitzetten, biertje halen, modem weer aan en verder gaan met internetten (biertje halen is omdat je eventjes moet wachten voor je em weer aan zet, zodat ie zich kan resetten ;) )

iRacing Profiel

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Hoe laat je je modem inbellen als ie "getweaked" is?
:)

Als je het doet moet je het ook goed doen he.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
PipoDeClown schreef op 28 oktober 2002 @ 18:35:
Hoe laat je je modem inbellen als ie "getweaked" is?
:)

Als je het doet moet je het ook goed doen he.
:?
Dat doet hij zelf, zie ook
http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.asp
Stap 5

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1