P4 moederbord voor server

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Hoi

Ik wil een 19 inch server bouwen en ben op zoek naar een zeer stabiel P4 moederbord. Het liefst zou ik op dit moederbord pc133 geheugen willen gebruiken, maar het mag ook ddr geheugen zijn. Het is wel een vereiste dat ik minimaal 1,5 Gig aan geheugen moet kwijt kunnen op het moederbord en er moet een raid controller onboard zitten in verband met mirroring.
Ik heb al veel gelezen en volgens veel reviews etc zijn alle moederborden stabiel... maar ik wil het eens aan jullie vragen en eens kijken waar we dan op uitkomen.

Thnx. ;)

Verwijderd

Waar ga je de server voor gebruiken?
Ik persoonlijk zou voor een servermerk gaan en dus een Tyan of een Supermicro bord kopen.
RAID controller zou ik los kopen. Beter dan een onboardchip en je kan hem mee verhuizen naar een ander moederbord.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De keuze is nog altijd aan jouzelf.. Het is niet de bedoeling dat we hier het moederbord voor jou gaan kiezen. Om het jezelf makkelijker te maken kun je beginnen om je eerst op het chipset te oriënteren: Intel 850? Intel E7205? Serverworks GC? etc..etc.. Zoek dan de moederborden daarvan op de websites van de mobofabrikanten (Tyan, Asus, Abit, Supermicro, etc..). Vergelijk dan de specs, check wat reviews, weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af en maak uiteindelijk zélf je eigen beslissing. Je komt er wel uit :)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 28-10-2002 11:36 . Reden: E7502 > E7205 :o ]

Dit topic is gesloten.