PC Gaat niet meer aan :(

Pagina: 1
Acties:

• PNutButtaBoy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05-2023

PNutButtaBoy

.: Is er nog vla? :.

Topicstarter
sinds ik me newe ultra stille voeding heb wil me pc soms niet meer aan :( dat lichtje bij het aan-knopje dat normaal geel/groen is blijft dan oranje en na 3 sec valt ie dan weer uit nadat ie een "klik geluid" geeft. Normaal als ik em aan zet is het lichtje geel/groen hoor je een klik en gaat ie verder.
ik heb ook geen idee waar het aan ligt, meestal doet ie het na 5 tot 10 minuten proberen weer :S

iemand enig idee???

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 07:02
is het contactje in het aanknopje nog wel goed?
zitten je kabels allemaal goed?

dat zou ik als eerste chekken?!

• PNutButtaBoy

PNutButtaBoy

Topicstarter
ik heb dat nadat het de eerste keer gebeurde meteen gechekt. alles ff los gehaalt en weer erin gezet. maar zou het ook aan het aan knopje zelf kunnen liggen dan?

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 07:02
Ja bij mij was dat eens ooit, achter je (buitenste) knop zit bij mij een klein klikschakelaartje dat was niet goed meer en heb ik dus vervangen toen was het probleem opgelost.
Je kunt het uitproberen door dat schakelaartje los te halen van je kast en hem dan effe aan te zetten...gaat het dan nog steeds fout zou ik zowiezo het schakelaartje effe vervangen!

• PNutButtaBoy

PNutButtaBoy

Topicstarter
ah cool thnx kga het ff probere als ik thuis ben

Verwijderd

Misschien doet de fan het niet goed. Wordt het te warm en slaat de beveiliging toe. Is maar een idee

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 18:34:
Misschien doet de fan het niet goed. Wordt het te warm en slaat de beveiliging toe. Is maar een idee
hij is toch niet warm als je hem net opstart 8)7

Maar controleer inderdaad effe de schakelaar, anders gewoon effe met de hand 2 telle contact maken. ( denk niet dat het aan je schakelaar ligt, want hij doet toch wel iets als je er effe op drukt??)

Check of je alle kabels goed heb aangesloten, nergens kortsluiting gemaakt?? draait je fan wel? anders is misschien je zekering stuk. Probeer je voeding eens zonder deze aan je mb of andere onderdelen aan te sluiten. Check ook effe de voltages met bijv. multimetertje.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:30
het kan ook zijn dat je de optie "Shutdown when CPU-fan fail" aan hebt staan in je BIOS.
had ik ook eens geprobeerd, kreeg hem niet meer aan omdat m'n fan nog niet op snelheid gekomen was en hij zichzelf dus weer uitzette, uiteindelijk kreeg ik hem wel aan door de powerknop in te houden zodat hij de hele tijd aan en uit schakelde en de fan steeds een stukje harder ging draaien.
Deze optie moet je dus UITzetten.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Pagina: 1