Toon posts:

Welke externe usb-hdd zonder drivers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik een externe hdd zowel thuis als op school wil gaan gebruiken, zoek ik er een die gewoon zonder drivers op een usb-aansluiting werkt.

De meest extern hdd's werken wel op usb, maar op de site kun je dan een driver downloaden. Ik kan voor het merk Freecom bv geen info vinden of het nu ook zonder driver werkt.

Het OS wat iig moet werken, is win2000. Dat draaien we op school en ik heb het thuis ook. WinXP zal dan ook wel werken, en win98 is toch altijd een thuis-pc en daar kun je evt wel een driver installeren.

Aangezien externe hdd's dure dingen zijn, ga ik er liever niet op gokken. Iemand die een merk / type weet dat zonder driver gaat werken?

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Zonder driver zou ik niets weten, ik zag net wel dat er van Maxtor al een 250 GB externe drive te koop is, voor 399 euro incl. BTW dus dat valt eigenlijk nog wel mee. Aan te sluiten via usb 2 en firewire...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ik dacht dat externe opslagmedia op de USB poort vrijwel altijd door Win98SE/ME/2K/XP meteen herkend werden als verwisselbaar medium, hopla een letter erbij in je Verkenner. Of heb ik het mis?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop het niet.

En als je iets kan aansluiten via usb2, dan kan het toch aangesloten worden met usb1?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Wat hoop je niet?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop niet dat je het mis hebt :)

Zou erg mooi zijn dat mijn te kopen hdd gewoon zonder drivers werkt.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Werkt gewoon zonder drivers. Alleen de drives van Lacie deden vroeger niets zonder driver

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-03 14:36
Alleen onder windows 98 heb je nog drivers nodig. Daarna zijn alle OS' al voorzien van standaard drivers voor standaard storage media (HD, Flashmemory, etc).

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dat dacht ik dus ook, in ieder geval ME, XP en 2K zouden moeten werken. Misschien dat 98SE niet werkt, maar ik dacht die juist nog wel.

Pagina: 1