DVD-speler vs x-box

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 07:02
Kijk ik wil graag een dvd-speler gaan kopen!
De makro heeft een mooie aanbieding dus het moest er maar eens van komen! Maar voor nog geen 100 euro meer heb ik een x-box die kan ook dvd's afspelen. Nou is mijn vraag is het de moeite om voor die kleine 100 euro voor de x-box te gaan of is de kwaliteit van de DVD speler daarin niet echt denderend (dat heb ik namelijk horen zeggen! :? ) ?

Wie heeft daar ervaring mee, of tips voor me? :?

Als ik geen x-box koop wordt het een philips dvd-634, dan kunnen jullie meteen verglijken! :*)

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 11:17
een x-box maak veel herrie vind ik, en je moet die zapper er ook nog bij kopen om dvd te kunnen spel.

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:41

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Ik vind de kwaliteit echt wel goed.
heb ook een breedbeeld Tv en ik zou zeggen ga voor die xbox...

Mijn broer heeft een keer zo'n dvd speler bij de aldi gekocht en krijg daar nu allemaal van die verticale zwarte strepen in zijn beeld....

Ga voor die xbox :-)

• markklok

markklok

260 euro

xbox + dvdkit + jurassic park 3 + 1 controller

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

hullepim schreef op 28 oktober 2002 @ 11:05:
een x-box maak veel herrie vind ik, en je moet die zapper er ook nog bij kopen om dvd te kunnen spel.
Wordt de XBox tegenwoordig niet standaard geleverd met een remote controle? Ik dacht dat ze de extra's die je erbij krijgt aangepast hadden, om zo de verkoop wat te stimuleren.

[edit] stalker_90909 was me voor met nog duidelijkere info. :)

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• 911GT2
stalker_90909 schreef op 28 oktober 2002 @ 11:06:
260 euro

xbox + dvdkit + jurassic park 3 + 1 controller
waar haal je dat vandaan?

of mag ik dat niet vragen? :X :?

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

911GT2 schreef op 28 oktober 2002 @ 11:08:
[...]

waar haal je dat vandaan?

of mag ik dat niet vragen? :X :?
Dit is tegenwoordig het standaard pakket, dus overal.

• markklok

markklok

Yep gewoon in de intertoys of bartsmit ofzo..

• 911GT2
hullepim schreef op 28 oktober 2002 @ 11:05:
zijn er meer mensen die dit vinden?
wat zoals het het er nu voor staat wordt het dus de x-box... :p

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Sja, er zit wel natuurlijk wel een fan in, of waarschijnlijk wel meer dan 1. ;) En in tegenstelling met een stand-alone dvd speler scheelt dat natuurlijk wel in het geluidsniveau.

• markklok

markklok

Dat geluid is echt niet zo erg hoor..
Word wel wat luider als je er een 80 Gb maxtor in doet :D maar das een ander verhaal

• 911GT2
Kramers schreef op 28 oktober 2002 @ 11:17:
Sja, er zit wel natuurlijk wel een fan in, of waarschijnlijk wel meer dan 1. ;) En in tegenstelling met een stand-alone dvd speler scheelt dat natuurlijk wel in het geluidsniveau.
Dan sloop ik die er toch uit!!!
of ik zet er een schakelaartje tussen! Ik denk dat ik mijn keuze wel kan gaan maken! :*)
_/-\o_

nog niet helemaal dus! 8)7 |:(

[ Voor 0% gewijzigd door 911GT2 op 28-10-2002 13:54 . Reden: nieuwe info ]

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:18

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Hou er wel rekening mee dat wanneer je de X-Box wil aansluiten op een 5.1 set, je nog een advanced scart cable moet kopen, omdat daar een optische aansluiting opzit.

En als je een 5.1 set hebt, is het geluid van de X-Box uiteraard geen probleem, want dan laat je je speakers toch gewoon wat harder brullen maar een beetje harder :+

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• 911GT2
Nou heb ik weer van iemand anders gehoord dat de x-box vaak last heeft van haperende dvd's en niet zomaar alle dvd's af kan spelen!

Wordt het dan toch nog de Philips? :?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:15
Je kan veel beter een PS2 kopen. Die speelt DVD's uit de doos zonder poespas. Je gamepad kan je als A.B. gebruiken, tevens kan je een afzonderlijke wireless A.B. kopen. Daarnaast kan je dan de vetste spellen die er zijn spelen.

Verwijderd

911GT2 schreef op 28 oktober 2002 @ 13:53:
Nou heb ik weer van iemand anders gehoord dat de x-box vaak last heeft van haperende dvd's en niet zomaar alle dvd's af kan spelen!

Wordt het dan toch nog de Philips? :?
De x-doos heeft soms inderdaad problemen met het afspelen van DVD's. De drive is ook bijzonder gevoelig voor krasjes, waar mijn DVD speler helemaal geen last van heeft. Dus als je DVD's gaat huren loop je daar sowieso een keertje tegenaan.
Soms is het zo dat afhankelijk van de audiokeuzes die je kan maken in het DVD-menu, de x-box het geluid gaat laten achterlopen op het beeld, dat heb ik tot nu toe 2 keer gehad. Het wordt naarmate de film draait steeds erger, maar als je dan ipv stereo DD 5.1 kiest, dan gaat het wel oke.
Op zich zien DVD's er op de x-doos wel prima uit, en over het algemeen heb ik niet veel problemen, maar toch...

Ik zou trouwens zelf gewoon (weer) voor de x-doos kiezen, want Halo, DOA3, PGR en straks UC spelen is wel gewoon toppi.

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

1) Xbox fan uitzetten? :? Ja, dan kan je meteen een nieuwe halen.

2) Krassen op de DVD. Er zijn vanuit Japan nogal wat spookverhalen opgedoken, maar uiteindelijk viel dat ontzettend mee en waren het meer exemplarische problemen. (vanuit Europa heb ik iig weinig problemen ermee gehoord, tenzij ik niet goed op de hoogte ben)

3) Met de Xbox heb ik (nog) geen ervaring, want ik gebruik mijn PS2 voor dvd playback. Wel heb ik ooit een vergelijkend review gelezen (bron onbekend) waarbij ze afstand bedieningen van PS2 en XBox tegenover elkaar zetten. De PS2 kwam daarbij als beste uit de bus omdat daar meer mogelijkheden op zat.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59

@r!k

It is I, Leclerq

Ook hebben ze met een dvd speler test een keer 10 dvd speleres met elkaar vergeleken en 1 daarvan was de playstation 2 , die kwa als winnaar uit de bos en nma het op tegen merken als sony, philips en nog een paar.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
't ligt er natuurlijk ook aan of je spellen wil spelen op een xbox (lijkt me wel)

en denk dat je daaruit je prioriteit moet stellen ....

wil je voor die € 100 meer ook spellen kunnen spelen ...of niet ...

Want de kwaliteit van het beeld materiaal is niet minder ...
(tenminste op de xbox die hier in dit huisje staat ;) , en die heeft al aardig wat DVDtjes gehad)

enigste nadeel is idd het 'lawaai' van het apparaatje (van 1 fan) .. maar jah .. ik neem aan dat je Film's wil kijken met geluid .... en dan merk je echt geen hol van het 'lawaai'

haperende dvd's ? dan moet je terug naar de winkel :d, dan zal ie dat ook bij spellen doen en is ie gewoon niet goed .....

[bietje offtopic]
Je kan veel beter een PS2 kopen. Die speelt DVD's uit de doos zonder poespas. Je gamepad kan je als A.B. gebruiken, tevens kan je een afzonderlijke wireless A.B. kopen. Daarnaast kan je dan de vetste spellen die er zijn spelen.
http://www.xbox.nl :
Als je nu een Xbox koopt, dan krijg je er tijdelijk gratis een DVD Movie Playback KIT, de DVD-film Jurassic Park III bij! én een gratis Xbox magazine!

Xbox: de enige spelcomputer met Dolby Digital 5.1 voor films én games.

Life is short. Play more.
rechtstreeks van xbox site ;)
en ook bij de xbox kan je de controller gebruiken als A.B., en de A.B. zit dus gewoon bij de DVD Movie Playback KIT.
En de vetste spellen ?? da's denk ik iets persoonlijks....

maar PS2 is er dan ook al een paar jaartjes langer dan de XBOX, en heeft ook logisch meer (vettere) spellen .... maar als je een beetje rond keek bij de xbox spelletjes kwam je er achter dat er daar inmiddels ook al aardig wat vette zijn ... en nog komen...
[/bietje offtopic]

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Kramers schreef op 28 oktober 2002 @ 14:21:
1) Xbox fan uitzetten? :? Ja, dan kan je meteen een nieuwe halen.

2) Krassen op de DVD. Er zijn vanuit Japan nogal wat spookverhalen opgedoken, maar uiteindelijk viel dat ontzettend mee en waren het meer exemplarische problemen. (vanuit Europa heb ik iig weinig problemen ermee gehoord, tenzij ik niet goed op de hoogte ben)

3) Met de Xbox heb ik (nog) geen ervaring, want ik gebruik mijn PS2 voor dvd playback. Wel heb ik ooit een vergelijkend review gelezen (bron onbekend) waarbij ze afstand bedieningen van PS2 en XBox tegenover elkaar zetten. De PS2 kwam daarbij als beste uit de bus omdat daar meer mogelijkheden op zat.
komt hier nog steeds voor (niet vaak) dat Xboxen krassen maken.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

schnumi schreef op 28 oktober 2002 @ 14:30:
[...]

komt hier nog steeds voor (niet vaak) dat Xboxen krassen maken.
Maar goed, de PS2 kan je dvd's ook beschadigen zeg ik uit eigen ervaring.

Ooit mijn "Baldur's Gate, DA" dvd uit mijn PS2 gehaald. Op een stuk was die helemaal wit uitgeslagen. :X Kweet niet wat er gebeurd is, waarschijnlijk een vorm van (in/ver)branding want mijn PS2 lens kon ook meteen richting vuilnisbak.

• 911GT2
Misschien moet ik mijn topictitel effe aanpassen, DVD speler vs x-box en ps2? :?
Maar dan wil ik het alleen over de DVD kaliteiten houden, en niet over de gamekwaliteieten want anders krijgen we weer een x-box ps2 discussie en dat is niet mijn hoofddoel!
Dus wat is de beste DVD speler:
1. DVD -> Philips zie start topic
2. X-BOX
3. PS2
kwa prijs wint nog steeds de 'echte' dvd speler hoor! Want gamesn zijn natuurlijk ook duur!

[offtopic]kan ik de titel wijzigen?En zo ja hoe?

• tiguan
Xbox: de enige spelcomputer met Dolby Digital 5.1 voor films én games.
Wat is dat voor onzin?

Verwijderd

Je kan met een XBOX een helehoop wat je met een sa DVD-player niet kan. bv ook Emulators draaien maar ook Divx.
Let er wel op dat dit niet vanzelf gaat (Mod-chip solderen), en je dus behoorlijk wat Tweakersbloed in je aderen moet hebben stromen maar ook dat die programmaatjes illegaal zijn omdat ze met XBOX-SDK zijn gecompileerd, wat dus Copyright MS is.

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Wannapuf schreef op 28 oktober 2002 @ 14:48:
[...]

Wat is dat voor onzin?
Welke console kan dan nog meer dolby 5.1 aan? Dat kan toch echt alleen de XBox.

• tiguan
Nope, PS2 kan dat ook allang.

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Yep, je hebt helemaal gelijk.
Sound Processor : SPU2 + CPU, Dolby Digital 5.1 with 48 channel output.

• tiguan
I know my system ;)

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

I Guess I don't know my system(s). ;)

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kramers schreef op 28 oktober 2002 @ 16:11:
Yep, je hebt helemaal gelijk.

[...]
hmm mag jij mij vertellen waar de digitale uitgang zit bij de ps2, of is er een speciale kabel voor ? ik kan em nergens vinden

die krassen op de dvd's bij de xbox is bij de eerste modellen, die je nu in de winkel koopt hebben daar al lang geen last meer van en de 2e generatie xboxen zijn zelf zonder ventilator dus heb je ook geen last meer van de herrie ( wat op zich heel erg mee valt )

en dit zeg ik echt niet omdat ik pro Xbox ben maar er doen zoveel geruchten de ronde die de xbox afkraken en daar :r ik op want het is allemaal zo overdreven

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Er zit een digitale optische uitgang achterop de PS2. Dat moet hem dan zijn, maar ik ga meteen ook nog even mijn handleidingen zoeken.

• tiguan
Zoals Kramers zei. Heb je een speciale kabel voor nodig. Ik gebruik het niet, want mijn stereo heeft simpelweg niet zo'n aansluiting.

• sharkzor
  • Laatst online: 11-08 14:46
ik heb een ps2 en die speelt perfect dvd's af. hij heeft ook een optische uitgang (heeft een xdoos die ook?).

het is heel simpel, wil je ook games spelen neem dan een xdoos/ps2,hecht je daar nauwelijks waarde aan dan zou ik de philips nemen omdat ie stiller is en misschien ietsje beter afspeelt (alsof je dat verschil gaat merken).

ik zat ook eerst te twijfelen, maar ik heb er zeker geen spijt van gehad.
check trouwens eerst welke games je voor de ps2/xdoos leukt vind voordat je een keuze maakt.

• AP3X
  • Niet online
sharkzor schreef op 28 oktober 2002 @ 16:27:
ik heb een ps2 en die speelt perfect dvd's af. hij heeft ook een optische uitgang (heeft een xdoos die ook?).

het is heel simpel, wil je ook games spelen neem dan een xdoos/ps2,hecht je daar nauwelijks waarde aan dan zou ik de philips nemen omdat ie stiller is en misschien ietsje beter afspeelt (alsof je dat verschil gaat merken).

ik zat ook eerst te twijfelen, maar ik heb er zeker geen spijt van gehad.
check trouwens eerst welke games je voor de ps2/xdoos leukt vind voordat je een keuze maakt.
voor de xdoos moet je ook een kabel kopen
heb in menig review gelezen dat de ps2 geen Dolby Digital ondersteund, dat was onderandere 1 van de redenen dat ik toen voor de xbox ben gegaan

maar tis zeer mooi dat de ps2 dat wel ondersteund, ken ik weer iemand blij gaan maken :)

en om terug te komen op je vraag, als je van gamen houdt ga dan voor een console, ik denk dat je het verschil met een redelijk goedkope dvd speler niet of nauwlijks zal merken

edit
-------------------------
hmm, dit verklaart een hoop
http://www.dolby.com/games/sony.ps2.faq.html
http://www.dolby.com/games/ms.xbox.faq.html

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
koop een Q van panasonic... (gamecube +dvd)

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

G33RT schreef op 28 oktober 2002 @ 17:50:
koop een Q van panasonic... (gamecube +dvd)
Oke, dat is ook mooi onderbouwd.

Q is trouwens alleen via import te krijgen, dus eventuele problemen bij de garantie.

Verwijderd

ik vind zelf het enige voordeel verder er nog aan dat je er ook spelletjes op kan spellen. maar verder zet ik mijn vraag tekens ervoor. (de x-box). maar ik weet ook niet hoe een philips dvd-634 eruit ziet om het goed te kunnen vergelijken. O-)

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Tja ik denk toch dat als je echt gewoon DVD films wil kijken .... je beter af bent met een echte DVDspeler en dus ook beter kunt kijken welke DVD speler de kosten en kwaliteit heeft die jij wil ... en als je die 100 euro, of de evt. extra kosten voor een andere console met dvd afspeel mogenlijkheid, er voor over hebt om er ook op te kunnen gamen dan moet je gaan kijken welke console je dan het beste kan nemen.

offtopic:
[quote]Wannapuf schreef op 28 oktober 2002 @ 14:48:
[...]

Wat is dat voor onzin?[/quote]

Sorry, dat is wat er op de site staat (en iets wat ik niet verzin maar MS :D) .... maar wat ik me nu af vraag is of dat de Xbox dit misschien voor films EN spellen heeft ... en de ps2 misschien alleen voor films ? Maarrrrrrrrrrrrr ok............ ik ken verder de ps2 niet al te best ... en ga daar verder dan ook geen uitspraken over doen ;)
ik verwacht eigenlijk hetzelfde van een ps2, nintendo of what ever freak als zij het over een andere console dan hun favorietje hebben......

Verwijderd

kan een xdoos ook mp3 cds afspelen?

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 01:32:
Nee, je kan wel een audio cd, (en een aantal merken cd-r(w) met audio) erin stoppen, die de muziek dan op de HD kan opslaan (ik denk in .wma formaat) waardoor je dan je eigen muziek in bepaalde games kan gebruiken.

Maar je kan niet gewoon een mp3 cd erin stoppen. Misschien als je XBox gemod is, maar dat weet ik niet.

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 07:40

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Ik zat ook te dubben of ik een reguliere DVD-speler zou kopen, of een van de nieuwere game-consoles. En ik ben er achtergekomen dat ik liever geen geld betaal voor features die voor mij niet zo superbelangrijk zijn. Ik heb liever extra dingen zoals mp3 etc dan het spelen van games op de xbox/ps2/gamecube. Dit in combinatie met het prijsverschil... wordt dus een DVD-speler :)

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• 911GT2
hefaistos schreef op 30 oktober 2002 @ 07:40:
Ik zat ook te dubben of ik een reguliere DVD-speler zou kopen, of een van de nieuwere game-consoles. En ik ben er achtergekomen dat ik liever geen geld betaal voor features die voor mij niet zo superbelangrijk zijn. Ik heb liever extra dingen zoals mp3 etc dan het spelen van games op de xbox/ps2/gamecube. Dit in combinatie met het prijsverschil... wordt dus een DVD-speler :)
Heb ik uiteindelijk dus ook gedaan.
Kijk niemand kon me echt vertellen dat een x-box op ps2 beter was dan een dvd-speler ze zouden bijden niet onderdoen voor...maar dat is niet goed genoeg voor mij! Kijk ik heb een super pc waar ik heerlijk op kan gamen, en nu heb ik dus ook nog eens een dvd speler die eigenlijk bijna alles afpeelt wat je er in stopt...
dus hey ik ben tevreden! :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 01:32:
Alleen als hij gemod is ism een (illegale) mediaplayer.

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

ik zit ook een beetje te dubben of ik een console wil of een losse dvd speler.
Maar ik zoue cht overstag gaan als zo een console ook divx en of vcd zou kunnen afspelen.
in hoeverre kan die met een mod? (die ik kan LATEN doen)

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Tja, die top10 merken dvd-spelers. daar hadden ze niet die van JVC getest. En die van JVC kan ook SVCD afspelen :D

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:49
zelfs de goedkoopste 'mediamarkt DVD speler' kan SVCD afspelen, dus dat zegt niet zoveel over de kwaliteit.
Pagina: 1