[Deskpro] wil niet meer starten

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:15
Ik heb een ouwe Deskpro 200 P166mmx als fileserver draaien, er zit een 20Gb schijf naast de originele van 2Gb. Maar nu wil ie niet meer opstarten, ik krijg geen beeld (monitor: "no input" ) en hij start ook niet door (desnoods zonder beeld). Hij hangt dus ergens, maar ik kan niet zien waar.

Ik heb afgelopen weekend wel geprobeerd of er een 40Gb schijf in kon, dat was geen probleem, werd in de bios gedetecteerd en win2000 dat er op staat draaide er goed mee. Nu is die 40Gb er weer uit en zit de 20Gb er in.

Hij heeft nog gelopen gisteren, 's middags heb ik m een keer uitgezet, maar 's avonds wilde ie dus niet meer, en vanmorgen ook niet.

Ik weet effe niet waar ik moet zoeken om verder te komen :'(

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 17:33

tweakerbee

dus..?

Kijk of hij "kaal" wel wil starten.
Piept hij?
Andere videokaart proberen?

Je kunt nog een heleboel doen.

You can't have everything. Where would you put it?

• Stefke
piept niet, hij ratelt gewoon een beetje met de HD, wat bliepjes, klinkt normaal

En er zit een videokaart in het moederbord geintegreerd...moet die eerst uigeschakeld worden?

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 22:39

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Haal HD eens los en probeer het dan nog eens, zonder HD

Anders proberen: IDE kabels ff opnieuw aansluiten, geheugen er opnieuw in, zelfde voor add-on kaartjes..

Geintregreerde videokaart wordt automatisch uitgeschakeld als je er een andere instopt volgens mij, weet ik echter niet meer zeker.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Stefke
zonder die 20gb HD doet ie iig ook niks, dat had ik al gedaan. Ik zal het straks effe verder proberen

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 12:44
Misschien even de bios resetten, wil ook nog wel een helpen bij deskpro's

• Stefke
Hmm...ik moet zeggen dat ik - de juiste - compaq bios-updates vrijdag geinstalleerd heb, hij heeft daarna ook het hele weekend goed gedraaid.
En ik heb geen idee hoe ik dat nu moet doen: hij geeft geen beeld, geen reactie...

Vanmiddag eerst maar eens strippen

• Stefke
Nja..hij deed het weer afgelopen maandagmiddag, maar in de afgelopen paar dagen is het wisselend wel en dan weer niet, andere videokaart erbij maakt niets uit, en volgens mij is het geheugen ook goed, dat heb ik een keer uitvoerig met memtester getest en alle Dimms er een keer uitgehad om te kijken of er 1 kapot was
Nu doet ie dus weer niets, de HD ratelt even, maar geen piepjes en geen beeld

• Pollewob
  • Niet online
Misschien dat deze Faq je een stuk(je) op weg kan helpen? :)

• Stefke
nja...tis een compaq he, wat voor bios er gebruikt wordt weet ik niet, behalve dat het zo´n vage compaqsetup is. Moederbord is met Via VT82C595 chipset, maar of dat iets zegt weet ik niet.

Overigens heb ik vorige wel de laatste compaq biosupdate geinstalleerd (de juiste volgens de site van compaq), maar daarbij heb ik geen problemen gekend. Dat was vrijdag, vanaf zondag heb ik deze problemen.

Ook piept er niks bij het opstarten, dus ik kan geen problemen herkennen daaraan
Pagina: 1