[W98] Internet niet voorruit te branden

Pagina: 1
Acties:

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij een vriendin van mij is de bliksem ingeslagen twerwijl de computer aanstond. Einde verhaal dus. De HD, moederbord en voeding zijn vervangen. Alles werkt weer als vanouds, alleen het internet is niet voorruit te branden. Het lijkt echt alsof ze op een 2400Baud modem zitten te internetten. Ik heb de drivers veranderd, maar dat had geen effect. Zit iemand nog vol goede ideeen? HEt is een p3 800 met 256Mb intern, dat mag het probleem dus niet zijn.
blackd schreef op 28 oktober 2002 @ 10:48:
Wat voor internetverbinding heeft ze?
|:( Vergeet ik het meest belangrijke. Het is een analoge verbinding gewoon 56K

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat voor internetverbinding heeft ze?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

En je hebt de modem niet vervangen :? Dan kan het zijn dattie het doet, bliksem tast vaak ook een modem aan

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nee, modem is wel vervangen, maar door precies hetzelfde type.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
• Werkt het modem wel op een andere pc?
• Werkt het modem wel goed in een ander PCI slot?
• Werkt het modem wel goed op een andere telefoonlijn?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Ik heb een tip voor je, lijkt me erg verstandig om die na te leven:
Als je blinkseminslag hebt gehad laat dan je pc "total loss" verklaren door een electra zaak en naar de verzekering stappen. Haal je dan een nieuwe pc, want je blijft met de problemen zitten, ECHT!!
Nu is het de modem, straks de hd die raar doet en zo gaat dat verder. Je pc is niet meer betrouwbaar. Ik heb het nu al zo vaak gehoord en iedere keer weer blijven de problemen. Volg mijn advies op en het zal je een hoop ellende besparen!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:44

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

lavagiant schreef op 28 oktober 2002 @ 12:01:
Ik heb een tip voor je, lijkt me erg verstandig om die na te leven:
Als je blinkseminslag hebt gehad laat dan je pc "total loss" verklaren door een electra zaak en naar de verzekering stappen. Haal je dan een nieuwe pc, want je blijft met de problemen zitten, ECHT!!
Nu is het de modem, straks de hd die raar doet en zo gaat dat verder. Je pc is niet meer betrouwbaar. Ik heb het nu al zo vaak gehoord en iedere keer weer blijven de problemen. Volg mijn advies op en het zal je een hoop ellende besparen!
Klopt ditzelfde doen wij ook altijd op m'n werk. Na bliksem inslag is de pc gewoon stuk. Ieder onderdeel wat niet vervangen wordt gaat problemen geven..
Pagina: 1