HP Photosmart 1000 CompactFlash Traag naar PC

Pagina: 1
Acties:

• mad-max
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik heb een HP Photosmart P1000 printer. Deze heeft standaard een CompactFlash slot ingebouwd. Als ik de printer direct uit dit flashslot laat afdrukken gaat het redelijk vlot.

Het kopieren vanaf een CF kaart naar de PC gaat echter verschrikkelijk traag, 5 Mb in 5 minuten. Dit gaat alleen zo traag als ik de CF van de printer gebruik.

Sluit ik de digitale camera via USB aan met dezelfde CF-Card en haal ik die foto's dan binnen duurt het een paar tellen. (gewoon aangenaam vlot)

Printer hangt via USB, Via USB filter drivers, etc allemaal al geinstalleerd. Is er iemand die hetzelfde probleem heeft met die photosmart? Ik heb ook nieuwste drivers van HP voor XP.

Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 16:21

tweakerbee

dus..?

Er is een patch beschikbaar, heb je deze geinstalleerd?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

heb je de USB filterdrive van VIA (versie 1.10) geinstalleerd?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

is die printer mischien paralel aangesloten ? ipv usb ?

Iperf

• mad-max
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2022
tweakerbee schreef op 28 oktober 2002 @ 10:47:
Er is een patch beschikbaar, heb je deze geinstalleerd?
Welke patch bedoel je? Ik heb geen patch kunnen ontdekken voor de Photosmart 1000. Graag linkje erbij.

Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom

Verwijderd

http://www.usbnews.net/news/via_usb_filter_driver_110.htm

Ik heb zelf ook een photosmart. Namelijk de P1100. Dat is dezelfde als de P1000. Ik ken het probleem dat het overladen van foto's via de printer langzaam gaat. Ik ben ben benieuwd of dit sneller gaat.

Verwijderd

waar een cardreader en camera wellicht op full USB 1.1 speed werken doet de printer dat niet, die werkt op 1.5Mbits/sec

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
ben ook wel benieuwd of dit werkt, heb zelf ook die printer, maar heb maar een reader gekocht, schiet idd niet op

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
kom op even helpen :)

Verwijderd

1,5 Mbits/sec / 8 = 0,18 MB/s

de topic starter zegt dat er in 5 minuten 5 MB word geladen, dus dat is per 60 sec, 1 MB dus 1/60 = 0,01667 MB/s het ligt er dus niet aan dat de printer op 1.5 Mbits/sec loopt.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:59

YellowCube

Wait...what?

ik heb hetzelfde probleem en het enige wat ik erover kon vinden was dat het niet aan de USB verbinding ligt, maar aan de printer.
Bij HP had iemand eenzelfde klacht en de reactie was simpelweg dat de card-readers in de printer gewoon traag zijn en dat ze nooit de snelheid van een dedicated card-reader kunnen halen....Te triest voor woorden eigenlijk.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

YellowCube schreef op 02 januari 2003 @ 16:03:
ik heb hetzelfde probleem en het enige wat ik erover kon vinden was dat het niet aan de USB verbinding ligt, maar aan de printer.
Bij HP had iemand eenzelfde klacht en de reactie was simpelweg dat de card-readers in de printer gewoon traag zijn en dat ze nooit de snelheid van een dedicated card-reader kunnen halen....Te triest voor woorden eigenlijk.
Waarom is dit te triest voor woorden?
Dezee printers worden continue in de gaten gehouden of ze gereed zijn om te printen, hoe vol de patronen zijn en of er geen fout is en gedurende printen kun je nog steeds van de kaart lezen en gaat de transfer dus nagenoeg net zo snel zonder het printen te onderbreken
Conclusie er is gewoon maar een deel van de 1.5Mbit/sec gereserveerd voor de cardreader en hij zal dus nooit de snelheid van een losse reader halen
die naar alle waarschijnlijkheid een fullspeed apparaat is en dus de volle 12Mbits/s tot hun beschikking hebben

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:59

YellowCube

Wait...what?

het gaat mij er een beetje om dat je dit soort informatie nergens terug kunt vinden...Oftewel, de consument (waaronder ik) koopt de printer met het idee dat ie ook gelijk geschikt is als externe card-reader (zo wordt ie ook gewoon in een hoop gevallen aangeprezen). Je moet eerst tot in de kleinste lettertjes van een help-forum van HP gaan om te ontdekken dat en waarom het ding langzaam is.

Maargoed, dat is m'n enige commentaar op de printer...verder ben ik zeer te spreken over wat de printer moet doen, namelijk printen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Toen deze printers werden geintroduceerd begin 1999 toen kon je nauwelijks een cardreader vinden, en degene die te vinden waren, werkten via parallel en waren dus ook niet bijzonder snel
Je stelling dat je het idee wordt gegeven dat hij ook kan dienst doen als externe cardreader is juist, maar dat kun je ook, nergens worden er snelheidsclaims gedaan
Oergens wordt er meer nadruk gelegd op het feit dat je zonder tussenkomst van PC toch kunt printen, vandaar dat er ook Jetsend Ir op zit en op de nieuwe modellen Directprinting poort aan de voorzijde
Pagina: 1