als het zo is dat hij een paswoord nodig heeft.
en je gebruikt alleen de lan poorten, dan werkt het gewoon als een hub.
wat dus niet werkt.
Gould heb je op de router nog het ip adres kunnen wijzigen?
ik kan mijn router (e-tech) gewoon elk ip adres geven wat ik wil.
standaard gaf hij 192.168.0.* adressen.
simpel wat veranderen en nu zit ik in de 10.0.0.* range.
wel handig want nu heb ik mijn router op de router van mijn onderbuurman aangesloten. die werkt ook met 10.0.0.* adressen. en nu kan ik gewoon op zijn pc rondbrowsen en bestanden kopieren.
of idd op elke pc een route toevoegen.
maar dan moet je dus elke maal dat iemand een format doet dit op desbetreffende pc weer opnieuw instellen.
kan je niet de ip range veranderen.
zorg dan dat je een router krijgt die dit wel kan. dan is je probleem volgens mij opgelost.
oke op pagina 18 van de handleiding staat dat je het ip adres van de router kan veranderen. verander dit adres dus in bijvoorbeeld 10.4.5.250 (minste kans op gelijke ip's als huisgenoten)
dan gaat de router alle pc's die je er op aansluit nummeren vanaf 10.4.5.251.
Als je dat gelukt is moet je ook kunnen communiceren met de pc's van je huisgenoten.
ga voor de zekerheid nog even in het huis pingen op ip adressen zodat je zeker weet dat er een adres niet in gebruik is. je moet dus verkomen dat je ip of ander apparaten in je netwerk een zelfde ip krijgt als je huisgenoten.
als je het nou nog niet lukt....
misschien dat ze het bij kotnet dan goed bijveiligd hebben..
dan ben je helaas aangewezen op een pc met 2 netwerkaarten en een hub om het internet verder te verdelen. maar ik denk dat je dan alleen met die pc die rechtstreeks is aangesloten op de hub op de pc's van je huisgenoten kan komen.