Normaal gesproken zou ik dit zelf op moeten kunnen lossen, maar ik ben al een uur aan het rotzooien en daarom probeer ik het even via deze weg:
Ik heb een ubb parser die de volgende tags vervangt door de bijbehorende html tags:
[ b] [ /b ]
[ i ] [ /i ]
[ u ] [ /u ]
[ list ] [ /list ] (begin en einde van een bullet list)
[ li ] (list item tags)
Nu werkt alles behalve het replacen van de [ list] [/list] tags.
Dit is mijn code:
Iemand een idee, want ik snap het niet meer.
Ik heb een ubb parser die de volgende tags vervangt door de bijbehorende html tags:
[ b] [ /b ]
[ i ] [ /i ]
[ u ] [ /u ]
[ list ] [ /list ] (begin en einde van een bullet list)
[ li ] (list item tags)
Nu werkt alles behalve het replacen van de [ list] [/list] tags.
Dit is mijn code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| // Replace special tags $search = array ("'\\[b\](.*?)\\[\/b\]'i", // Replace bold tags "'\\[i\](.*?)\\[\/i\]'i", // Replace italic tags "'\\[u\](.*?)\\[\/u\]'i", // Replace underline tags "'\\[li\]'i", // Replace list item tags "'\\[list\](.*?)\\[\/list\]'i"); // Replace list tags $replace = array ("<b>\\1</b>", "<i>\\1</i>", "<u>\\1</u>", "<li>", "<ul>\\1</ul>"); $input = preg_replace ($search, $replace, $input); |
Iemand een idee, want ik snap het niet meer.
edit:
Dit is de brontekst waarmee ik getest heb
Dit is de brontekst waarmee ik getest heb
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Dank u voor het bezoeken van de Online WebEx presentaties. Voor het bekijken van de demo's dient u eerst de volgende stappen te ondernemen: [list] [li]Stel uw beeldschermresolutie in op minimaal 800 x 600 [li]Een minimale verbinding met het internet van 128KB wordt aanbevolen [li]Zorg ervoor dat op uw computer geluidsweergave mogelijk is [/list] Indien u voor de eerste keer deze demo's bekijkt, wordt eerst een automatische installatieprocedure gestart die de WebEx Player op uw systeem installeert (de installatieduur is afhankelijk van de snelheid van uw verbinding met het Internet). Zodra de installatie voltooid is, kunt u rustig achterover zitten en genieten van de demo's. |
[ Voor 0% gewijzigd door pjonk op 28-10-2002 10:29 . Reden: ubb tags spatieren ]
It’s nice to be important but it’s more important to be nice