[WinXP]Na opstartlogo van xp zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Als ik mijn winxp opstart krijg je eers zo'n tijdbalkje met iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii en die worden dan blokjess, vervolgens komt het Logo van XP met de het blauw balkje.

Normaal gesproken als dit laatste beeld verdween kwam windows gewoon normaal voor me. Nu is het zo dat als het beeld verdwijnt dat ik dan helemaal niets zie alleen maar zwart. Maar het vreemde van alles is:

Als ik op de windows toets druk, met het pijltje 1 keer omhoog ga, enter druk en nog eens enter(normaal is dat start/afsluiten/computer uitschakelen) dan stuit de pc netjes af.

Dus het is net alsof de drivers oid niet goed zijn of een instelling. Is er in XP geen veilige modus oid?

Verwijderd

F8

• MauriX
wanneer? Gewoon proberen? Weet iemand het precieze probleem of kent dit probleem

Verwijderd

ik heb dit ook gehad.... nadat ik normaal zou moeten inloggen kreeg ik een zwart scherm en dit bleef zo. ik dacht zelf een software fout, na een format c: en windows XP weer PROBEREN te installeren kreeg ik andere fouten:

Stop bla bla nog wat

deze uitgezocht en bleek er iets met mijn memory te zijn.
ik zeg niet dat het bij jou hetzelfde geval is maar ik zou sowieso proberen XP opnieuw te installeren kijken wat ie dan doet

• MauriX
Hmmmm dit lijkt me wel heel radicaal, maar ik ga eers wel even wat anders proberen.

Verwijderd

Videokaart misschien iets te ver overgeclockt?
Zo ja, moet je tijdens het opstarten van windows control ingedrukt houden.

Verwijderd

hehe, die gedachte had ik toen ook ;)
geheugen op een andere bank zetten? :p

• MauriX
Sorry dat ik hier weer op reply, maar ik heb hetzelfde probleem weer. Ik heb een tijd geleden mijn winxp opnieuw geinstalleerd, toen werkte het. Toen liep hij weer vast, heb ik er 1 module van mijn geheugen uitgetrokken. Toen werkte hij weer, maar vannochtend is hij weer gecrashed. De drivers zijn juist, en het memory is ook goed, iemand een idee?

Misschien bios van mijn mobo flashen?
Pagina: 1