Toon posts:

rh8 installatie laptop werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probeer op een dell latitude c600 een RH8 installatie te starten.
Booten van CD werkt, kom in het installatie menu, maar wat voor optie ik daar ook kies, hij gaat niet door met installeren, hij zet ook het vinkje bij installeren op systeem uit.
Weet iemand een oplossing?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
ja. Text install werkte wel. Crashed om onduidelijke reden op de US english keyboard definitie....

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 11:37:
ja. Text install werkte wel. Crashed om onduidelijke reden op de US english keyboard definitie....
Wat laat de install op dat moment zien op het 2e of 3e console ? (druk alt-F2 en ALT-F3 om daar te kijken)..

Verwijderd

Topicstarter
hetzelfde, had ik al gechecked. Het zit hem in het feit dat de install in grafische modus schijnbaar een andere keyboard layout laat dan in text install. Anyways, hij is geïnstalleerd en alles werkt, op het modem en de netwerkkaart na, wordt weer kernel hercompileren met gcc 2.95 vrees ik....

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 19:50:
hetzelfde, had ik al gechecked. [/url]
Dat lijkt me onmogelijk :) Tijdens de installatie komt er op het 2e en/of 3e console (of nog hoger) installatiemeuk te staan, iets wat je niet hoeft te zien, als alles goed gaat, maar wat vaak wel handig als, als het wel fout gaat.

[url]op het modem en de netwerkkaart na, wordt weer kernel hercompileren met gcc 2.95 vrees ik....
Mjah, of gewoon de benodige modules laden met modprobe :?

Verwijderd

Topicstarter
dat werkt helaas niet met het modem, ltmodem drivers zijn gecompileerd met gcc 2.95 en werken niet met de RH8 kernel, die met gcc3 is gecompileerd, zie ook:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/624931.
Al gaat ook dit niet werken volgens mij, daar Dell een 3com modem heeft en daar überhaupt geen drivers voor zijn meen ik....

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 20:40:
dat werkt helaas niet met het modem, ltmodem drivers zijn gecompileerd met gcc 2.95 en werken niet met de RH8 kernel, die met gcc3 is gecompileerd, zie ook:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/624931.
de source staat erbij, questie van hercompileren..
Al gaat ook dit niet werken volgens mij, daar Dell een 3com modem heeft en daar überhaupt geen drivers voor zijn meen ik....
Hmmm, zo te zien wel hoor ? Al weet ik niet welk modem jij precies hebt :
lange google string ;)

Verwijderd

Topicstarter
is een intern winmodem, geen pcmcia, maar thanks voor de thread. Misschien dat er wel iets tussenstaat. En dat hercompileren van de drivers was bij mij iig geen oplossing, de kernel hercompileren wel.
Pagina: 1