Toon posts:

XPlogo foutmelding bij het installeren van XP op asus a7v333

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg bij het installeren van WIN XP NL versie op mijne nieuwe bord (asus a7v333 RAID + USB2) een XP logo fout! na de Hard ware configuratie gaat die windows installern, en daar krijg ik die fout!
Hij zegt van als je veredr gaat met installatie zal windows niet stabiel werken wil je door gaan (wat ik doe) klik je "ja" en, "Nee" dan wordt installatie afgesloten. Maar als je op "ja" klikt krijg je bij het eerst volgende keer dat je je PC Opnieuw opstart gelijk een bleuscreen. (met standaard text van Scan je PC met virus scanner, of onderdeel in niet goed geinstalleerd, of doe chak/f om je HD te controleren o fdie beschadigd is (je weet wel)).
Is er iemand die mij kan helpen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Euh, nog steeds is je verhaal niet echt duidelijk (ook niet als het beter leesbaar was geweest).

Wat is de precieze foutmelding / vraag die je krijgt - waar krijg je de melding dat Windows niet stabiel zal gaan werken en wat deed je vlak daarvoor? Geef ook de precieze melding bij het blue screen of death - als het even kan met een nummer als 0x000000xx erbij. En welke drivers probeer je te gebruiken? (<-- zoek ook even op de foutmeldingen die je krijgt)

In ieder geval lijkt het me een goed plan om de juiste drivers te zoeken en voor de zekerheid de hardware nog een keertje langs te lopen.

Trouwens welkom op GoT. Lees ook het Windows Operated Systems - Policy even , zoals BalusC je al vroeg. En dit :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 09:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Heb je dan wel de winXP drivertjes erneer gepleurd? Of als die er niet zijn de win2k??

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Trek alle kaarten er eerst even uit. Installeer na de installatie eerst de nieuwste via 4-in-1 drivers. Zoek daarna voor elke kaart de nieuwste WinXP driver en plaats/installeer vervolgens één voor één de kaarten in je systeem.

/me vindt dit wel een raar probleem want tijdens de installatie installeerd hij enkel en alleen drivers die wel een MS XP logo hebben, aangezien deze zijn meegebakken op de XP cdrom.

Verwijderd

Topicstarter
Welke WinXP driver bedoel je Hans?????

Verwijderd

Topicstarter
En ja ik heb dat al geprobeerd,ik heb wel alles er uit gehaald. Dus, helemaal kaal geinstalleerd, maar die liep steeds mekeren over WIN XP logo foutmelding!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan toch geen screenshots maken als ik geen PC heb:)
Ik werk nu op een PC van school

Verwijderd

Topicstarter
Maar mijn probleem is eigenlijk begonnen, sinds dat ik die nieuwe moederbord heb gehaald. Want de Raid controle kende die ook niet, die moest ik bij het installatie installeren, om op F6 te drukken(je weet wel:))

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

mvds

Totally awesome!

Ehhm, het eerste wat me te binnen schiet is dat je even kan kijken of je virusscanner in je bios uit staat.

Waar heb jij je HD op aangesloten trouwens? Zo'n melding kreeg ik ook als ik mijn HD op mijn raid controller had hangen en tijdens de installatie de windows XP driver gebruikte ipv de bijgeleverde driver diskette.

Misschien helpt het.

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Hoe installeer je hem?? vanaf CD?? zo ja kan je CD brak zijn.
Zo nee hoe dan wel??

Nothing more to say...

Verwijderd

Het kan zijn dat er voor een van je kaarten geen ingebouwde driver is, als je update(en volgens mij heb je dat gedaan ipv clean install) dan probeert hij de drivers te gebruiken die er reeds zijn, maar die zijn natuurlijk niet getest door Microsoft, ergo logofout
Het in niet voor elke fabrikant lonend om de drivers te laten certificeren omdat dat een hoop geld kost, dat wil niet zeggen dat ze niet werken, meestal kun je gewoon doorgaan, doe je dat niet en anuleer je de installatie van de desbetreffende driver dan zal je hardware helemaal niet werken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem op Raid aan gesloten en met bijgeleverde diskette heb ik hem geinstalleerd!

Verwijderd

Topicstarter
Ik installeer hem via een Cd, en die is goed. Want ik heb hem nog gisteren geinstalleerd om mijn vriendins PC!

Verwijderd

Topicstarter
(Danny) Ja maar als ik door ga krijg ik alleen maar bleuscreens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens Win 2000 op gezet, en die werkte prima.
En ik mocht na de hand alles installeren wat die niet kend, Zoals Raidcontrolle, USB2.0 enz...

Ik heb er twee natuurlijk, Ik heb RAID 1, dus minimaal 2 HD!
Hij geeft hem zodra die in het Windows installatie is. Dus na de fromateren, moet je je PC opnieuw opstarten, en daarna krijg je een windows installatie, waar je ook een uitleg over krijgt(van, Windows is blablabla) you know...

Ik heb ook alle losgeschroeft,, dus alleen met: :D
2 HD
2 geheugens avn samen 512
CPU
voeding
videokaart
Moederbord
en een CD speler
En de bekabeling natuurlijk :?

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:49
Er bestaat ook een leuk edit knopje :)

Heb je nou 1 hardeschijf aan je raid gehangen of wat heb je gedaan? En waarop geeft die die fout nou? Anders eerst ff hardware die niet nodig is eruit trekken voor dat je gaat installeren.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

Hoi zensor,

Zou je de volgende keer de editknop willen gebruiken? (deze dus: -> Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif ). Hiermee kun je je laatste bericht editten en zodoende tekst toevoegen. Daardoor hoef je niet telkens een nieuwe reply te posten. In de forumrichtlijnen staat vermeld dat men dat niet op prijs stelt aangezien je daardoor elke keer je topic omhoog schopt en onnodig techpost maakt.

De forumrichtlijnen vind je hier: Huisregels + Forumrichtlijnen en de ForumFAQ's

Veel plezier nog op GoT :)

Verwijderd

Topicstarter
hallo is er echt niemand die slimer is dan mij?

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 13:29
Slimer... was dat niet zo'n spookje uit de Ghostbusters. #$%^#$ leer typen man. Als je net zo handig bent met computers als met typen...

Stay safe

Verwijderd

Topicstarter
hahah, leuk ben jij hoor...
Ben je altijd zo bij de hand, meneertje?
Maar het was wel grappig hoor!!!!
Ik vroeg alleen maar iets, en als jij het niet weet hou je commentaar voor je...

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

PhD i.o.

@ zensor met een beetje pech krijg je op je vorige post een modbreakje :)

maar hoesow instabiel? probeer eens een andere CD en anders Windows 2000. Nog een ander vraagje: heeft die versie van WXP wel eerder stabiel op je PC gedraaid?

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel andere versie van winXP cd geprobeerd, maar allemaal hetzelfde verhaal.
Win 2000 draait er wel op, maar ik wil graag XP hebben.
En Die XP CD's heeft altijd goed gedaan. Ik heb nog vorige week voor iemand geinstalleerd.

Verwijderd

Dan ligt het toch echt aan jouw hardware :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

wat voor videokaart en hoeveel watt voeding heb je :?
en als je er 1 geheugen bankje uithaald :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1