Termy schreef op 29 oktober 2002 @ 15:18:
ik reageer natuurlijk op jou want jij had het over het regenwoud... waarom zou ik dan moeten quoten?
de kringloop is verstoord, juist ja. wellicht vanwege de vele mensen? wellicht omdat ze alle CO2->O2 omzetters aan't vernietigen zijn? niet alleen bossen worden gekapt hor, ook de oceanen worden er niet gezonder op.
waarom zou het regenwoud "sneller zijn in het aanpassen"? WAAR moeten ze zich aan aanpassen? ze gebruiken gewoon zo veel CO2 ze nodig hebben (en kunnen ivm lichtintensiteit etc) dus wat zou het dat er meer CO2 in de lucht zit dan een miljoen jaar geleden?
maareh, je zegt dus er komt meer CO2 vrij EN je zegt dat er een afname is van plankton in de zee... goh wat voor conclusie kan je daar uit trekken

Als je op meerdere mensen tegelijk reageert is het wel zo overzichtelijk en persoonlijk de betreffende nicks te vermelden

.
De kringloop wordt op dit moment niet aantoonbaar verstoord door het kappen van bomen of het aantasten van oceanen (waar CO2-technisch

ueberhaupt nog heel weinig over bekend is) maar sec door het verbranden van fossiele brandstoffen.
Regenwoud is zo snel in aanpassen omdat
a) CO2 een limiterende factor in de groei is
b) het medium "lucht" een veel volatielere omgeving is dan water. De CO2-concentratie in water schommelt veel minder dan in de lucht.
"maareh, je zegt dus er komt meer CO2 vrij EN je zegt dat er een afname is van plankton in de zee... goh wat voor conclusie kan je daar uit trekken "
Zeg het maar

. Als jij vindt dat alle betreffende factoren genoemd worden

. Het punt wat ik wilde maken was dat er een netto CO2-stroom plaatsvindt die nog niet bewezen is, maar vermoedelijk richting regenwoud gaat. Bovendien zeg ik niet met zekerheid dat de hoeveelheid plankton afneemt.
Enige 100% zekere conclusie: Het is zware kost

voor half negen 's ochtends.