Advies bij terugzenden mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Ik heb even advies nodig bij het terugzenden van mijn mobo. Ik had vorige week donderdag de laatste componenten ontvangen van mijn nieuwe computer en ben natuurlijk meteen begonnen met het in elkaar zetten. Tot mijn teleurstelling was het ding totaal niet stabiel te krijgen en crashte zelfs in het bios, ms-dos, tijdens de POST enz :(

Na een tijd gekloot te hebben kreeg ik toch het vermoeden dat er iets mis was met de hardware zelf. Toen ben ik begonnen met alle componenten los te testen en wat ik al dacht was het moederbord de oorzaak. Of het moederbord zelf kapot is of dat het een combinatie is van hardware weet ik op dit punt niet (zelf denk ik dat ie kapot is).

Nu ga ik het moederbord natuurlijk terug zenden. Maar nu komt het probleem. Ik ben namelijk een beetje onvoorzichtig geweest met het verwijderen van de koeler :/ Nu ben ik een keer uit de bevestigingsclip geschoten met de schroevendraaier en heb toen licht het moederbord geraakt. Je kan amper bepalen of er schade is zo minimaal is het, maar het is toch zichtbaar als je goed kijkt.

Ik kan het moederbord nu terugsturen op 2 manieren:

1) Ik stuur het terug als zijnde defect (wat het dus eigenlijk is) via een rma, maar loop de kans dat de winkel zegt dat het moederbord niet meer functioneert door het kleine putje. Dit zal dan waarschijnlijk resulteren is dat ik m'n geld kwijt ben terwijl het al kapot was :( (ik vraag me af of ze (de winkel of giga-byte) kunnen zien dat het echt kapot was en dus niet ligt aan het kleine putje)

2) Ik stuur het op als zijnde dat ik er niet tevreden over ben en het graag wil ruilen voor een ander moederbord. In de hoop dus dat ze de kleine beschadiging niet zien.

Wat ik gewoon wil voorkomen is dat ik dadelijk m'n geld kwijt ben, terwijl het echt kapot is.

Wat denken jullie ervan ?

P.S. Graag alleen 'normale' reacties :)

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Die beschadiging zien ze echt wel. Rondom de socket is de populairste plek voor beschadigingen (het is nl. ook zoveel werk om daar een bankpasje oid onder te leggen).
In een bekende PC-winkel heb ik ooit gehoord dat ze hem retour sturen als er drie of minder printbanen beschadigd zijn. Zijn het er meer dan ben je gewoon te lomp geweest.
In jouw geval moet het geen probleem zijn.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
ik denk dat ze hem zo omruilen
gewoon proberen

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Disciplus-Simplex schreef op 28 oktober 2002 @ 09:33:
Die beschadiging zien ze echt wel. Rondom de socket is de populairste plek voor beschadigingen (het is nl. ook zoveel werk om daar een bankpasje oid onder te leggen).
Ja, het is dom dat het gebeurt is :'( Ik had er inderdaad iets onder moeten leggen :/
In een bekende PC-winkel heb ik ooit gehoord dat ze hem retour sturen als er drie of minder printbanen beschadigd zijn. Zijn het er meer dan ben je gewoon te lomp geweest.
In jouw geval moet het geen probleem zijn.
Het zijn er maximaal twee, maar zo tezien is het er maar 1.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Nou, mijn 'normale' reactie dan. Ik heb een hekel aan liegen en bedriegen maar als jij dat wil doen kan ik je niet tegenhouden. Iig wil ik niet dat GoT/PMG een forum voor excuusjes en leugens bedenken wordt. Stuur 'm op en vertel dat hij het niet meer doet zou ik zeggen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.