Geruime tijd heb ik Windows 2000 Advanced Server met Active directory op me computer staan om het netwerk hier in huis beter te kunnen 'beheren' en dergelijke.
Nu moest ik de computer van iemand anders hier in huis reinstallen dus wilde ik meteen hem in het domein 'opnemen'.
Met in gedachte:
- Homedirectory
- Profile opslag
- Netwerkdrive met quota
- Als admin op de client PC toegang hebben tot (alle) bestanden op de server
Server:
Microsoft Windows 2000 Advanced Server + SP3
Active Directory
Protocollen geinstalled: TCP/IP, IPX/SPX, NetBeUI
IP nr: 192.168.0.1
Client:
Microsoft Windows 2000 Professional + SP2
IP nr: 192.168.0.9
Als ik nu als 'normale gebruiker' op de client PC inlog en dan proberen om via netwerkomgeving op de server te komen ( \\CP*****-A\D$ b.v. ) dan lukt dit gewoon prima.
Maar als ik als 'domein admin' of 'domein gebruiker' op de server wil komen via netwerkomgeving ( \\CP*****-A ) dan krijg ik de volgende foutmelding:
Ik heb vrijwel alle opties in 'Administrative tools' doorgelopen (vooral veel in AD delen) en de help gebruikt in windhoos (
) maar niks mocht baten 
Ik plaats het het in NT omdat ik denk dat het hier het beste tot zun recht komt, maar als ie beter in WOS staat ofzo. Dan hoor ik dat graag
Nu moest ik de computer van iemand anders hier in huis reinstallen dus wilde ik meteen hem in het domein 'opnemen'.
Met in gedachte:
- Homedirectory
- Profile opslag
- Netwerkdrive met quota
- Als admin op de client PC toegang hebben tot (alle) bestanden op de server
Server:
Microsoft Windows 2000 Advanced Server + SP3
Active Directory
IP nr: 192.168.0.1
Client:
Microsoft Windows 2000 Professional + SP2
IP nr: 192.168.0.9
Als ik nu als 'normale gebruiker' op de client PC inlog en dan proberen om via netwerkomgeving op de server te komen ( \\CP*****-A\D$ b.v. ) dan lukt dit gewoon prima.
Maar als ik als 'domein admin' of 'domein gebruiker' op de server wil komen via netwerkomgeving ( \\CP*****-A ) dan krijg ik de volgende foutmelding:
Als ik naar b.v. \\CP*****-A\E$ wil gaan zegtie ineens:\\CP*****-A is not accessible.
There are currently no logon servers available to service the logon request.
Met NetBIOS over TCP/IP enabled kan ik iig wel op de drives komen als 'gewone gebruiker', niet als 'domein admin/user'Cannot find the file or item "\\CP*****-A\E$". Make sure the path and file name are correct. Type 'go <SearchText>' to use AutoSearch.
Ik heb vrijwel alle opties in 'Administrative tools' doorgelopen (vooral veel in AD delen) en de help gebruikt in windhoos (
Ik plaats het het in NT omdat ik denk dat het hier het beste tot zun recht komt, maar als ie beter in WOS staat ofzo. Dan hoor ik dat graag
C:\>_