[Win2kAS]domein-user kannie inloggen op netwerkshare op srvr

Pagina: 1
Acties:

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Geruime tijd heb ik Windows 2000 Advanced Server met Active directory op me computer staan om het netwerk hier in huis beter te kunnen 'beheren' en dergelijke.
Nu moest ik de computer van iemand anders hier in huis reinstallen dus wilde ik meteen hem in het domein 'opnemen'.

Met in gedachte:
- Homedirectory
- Profile opslag
- Netwerkdrive met quota
- Als admin op de client PC toegang hebben tot (alle) bestanden op de server

Server:
Microsoft Windows 2000 Advanced Server + SP3
Active Directory

Protocollen geinstalled: TCP/IP, IPX/SPX, NetBeUI
IP nr: 192.168.0.1

Client:
Microsoft Windows 2000 Professional + SP2

Protocollen geinstalled: TCP/IP, IPX/SPX, NetBeUI
IP nr: 192.168.0.9

Als ik nu als 'normale gebruiker' op de client PC inlog en dan proberen om via netwerkomgeving op de server te komen ( \\CP*****-A\D$ b.v. ) dan lukt dit gewoon prima.
Maar als ik als 'domein admin' of 'domein gebruiker' op de server wil komen via netwerkomgeving ( \\CP*****-A ) dan krijg ik de volgende foutmelding:
\\CP*****-A is not accessible.
There are currently no logon servers available to service the logon request.
Als ik naar b.v. \\CP*****-A\E$ wil gaan zegtie ineens:
Cannot find the file or item "\\CP*****-A\E$". Make sure the path and file name are correct. Type 'go <SearchText>' to use AutoSearch.
Met NetBIOS over TCP/IP enabled kan ik iig wel op de drives komen als 'gewone gebruiker', niet als 'domein admin/user'

Ik heb vrijwel alle opties in 'Administrative tools' doorgelopen (vooral veel in AD delen) en de help gebruikt in windhoos ( :+ ) maar niks mocht baten ;(

Ik plaats het het in NT omdat ik denk dat het hier het beste tot zun recht komt, maar als ie beter in WOS staat ofzo. Dan hoor ik dat graag ;)

C:\>_

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

- haal eens IPX/SPX en NetBEUI weg en draai alleen TCP/IP, tenzij je perse die andere nodig hebt
- heet je server echt CP*****-A ?? geef hem dan eens een andere naam want volgens mij mag/kan dat helemaal niet

Pingen gaat gewoon wel? En heb je je client aan het domein toegevoegd (staattie in de AD onder COMPUTERS?) En wat zegtie als je een share wilt mappen?

Met of zonder mayonaise?

• Vinnie
  • Niet online
- IPX/SPX heb ik nodig voor bepaalde progsels/spelletjes
- Nee, maar ik ga niet mijn @Home CP nr hier zomaar neerzette :P tis dus CP00000-A oid ;)

Pingen,tracen, etc gaat gewoon enzo ;) Ook kan ik inloggen :P

Client heb ik (duh) natuurlijk toegevoegd :X
Als ie wilt mappen krijg ik de volgende melding:
C:\>NET USE X: \\CP*****-A\NETLOGON
System error 1311 has occured.

There are currently no logon servers available to service the logon request/

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Moet je bij @Home dan een bepaalde PC-naam hebben? Of heb je dat gewoon zelf gedaan? Anyway, maakt niet uit natuurlijk....

Over dat wel kunnen inloggen: bedoel je daarmee 'hij geeft geen error wanneer ik inlog?' of 'ik heb ook in de eventlog gekeken en daar staat ook niks?'

En hoe heb je zoal geprobeerd in te loggen? als:
- admin op je locale pc
- user op je locale pc (user aangemaakt op PC dus)
- admin op het domein (met wachtwoord van AD-admin)
- user op het domein (user aangemaakt in AD)

Volgens mij heb je dit wel gedaan, tis gewoon een vaag probleem... maar toch ff aflopen just in case

Anders misschien een idee om voorlopig ff die overbodige protocollen te ditchen en de boel eerst met TCP-IP aan de praat te krijgen. Daarna kun je altijd nog protocollen toevoegen

Met of zonder mayonaise?

• Vinnie
  • Niet online
Bij @Home moet je idd een bepaald computernaam hebben ( of je moet je IP hardnekkig vastzetten, maar doe ik liever niet ).

Ik kan gewoon inloggen hoor :? ( snap em ff nie )

- ja
- ja
- ja
- ja

k ;)

lijkt me geen protocolprobleem omdat ik als 'non'domein user gewoon op de server kan komen.

• Vinnie
  • Niet online
Zover ik even met Boudi heb kunnen discusseren (over ICQ) heb ik het idee dat er gewoon geen 'domein' gebruiker kan inloggen op de server :(

Er zou geen foutmelding komen dat je niet kan inloggen op het domein, maar een logje in de eventlog... en idd... er staat er iets van in ja :{

Nu vraag ik me alleen af hoe ik dit dan moet oplossen :X

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 23:30

Professor_Botje

Administrator

Pfff weet ik veel, En gek met je friekandel met uitjhus :P moest ik aan die naam zien da jij het was :? :P

maarhu Als je voor iemand anders een PC moet installen ga je die toch niet in het domein hangen :? op het oment dat hij dan straks thuis zit duurt allhus vet lang met boten omdat hij de PDC niet kan vinden... zoizo dat een PDC er zelf ook al 10x langer over doet, zelfs mijn Dual 1Ghz met blablabla is dan sloom met het opzetten van netwerk connecties. oke oke ik het er 4 adapters in ziten waarvan 1 dual port :D maar da maakt niks,

Zeker omdat het op je eigen Pc is zou ik er geen domein van maken, ik draai nu
Data Center Server werkt perfect das niet het probleem, maar zoals ik al zeg waarom zou je die pc in het domein hangen :?

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
Volgens mij probeert ie je share te benaderen met het @home IP i.p.v. het lokale IP. Dit komt omdat je Win2k Server waarschijnlijk ook de @home NIC regt in DNS. Doe maar eens een ping vanaf je client naar de computernaam van de server. Kans dat ie terugkomt met het IP van @home. Zet dan de DNS registratie van je @home NIC uit en knikker de bestaande @home IP uit DNS. Flush op je clients vervolgens de DNS resolver cache en probeer het dan eens weer.
Pagina: 1