Ik heb een hauppage WIN TV 848 en een DMX Fire 1024 geluidskaart. Als ik TV kijk via deze kaart dan werkt alles in het begin, maar na ongeveer 30-60sec valt het geluid weg. Bij DScaler valt ook het beeld erbij weg en krijg ik de melding geen signaal, maar als ik de zender opnieuw aanklik dan werkt het wel weer, maar weer voor korte tijd. Ik heb de TV kaart drivers al enkele keren opnieuw geinstalleerd en dan is het probleem even weg, maar het komt telkens vrij snel weer terug. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? (specs van systeem staan onderin signature)
Niet dat ik je kan helpen, maar ik heb iets vergelijkbaars. Als ik de radio aan heb van mijn Hauppauge WinTV dan valt na ongeveer 2 minuten het geluid weg. Ik moet dan op de mute knop drukken om het geluid weer terug te krijgen. Na 2 minuten is het weer raak. Echter als ik vervolgens ga internetten (via telefoon modem) kan is er ineens niets meer aan de hand.
Als ik TV of video kijk wordt het beeld na ongeveer 45 seconden ineens heel rommelig met strepen in het beeld. Dit hersteld zichzelf na enkele seconden. Het is geprobeerd met W2K/WXP en met de standaard software/drivers, de btwincap drivers en met Dscaler. Mijn inziens is het dus een hardware probleem, dat enig verband lijkt te hebben met het modem. Binnenkort gaat het modem eruit om eens te proberen.
Ik heb de TV kaart al in een ander PCI slot gestoken, maar dat mocht niet baten. Ik ben zelf momenteel dus ook bezig dit probleem te tackelen. Ik sta uiteraard ook open voor suggesties, en zal mijn eigen ervaringen posten. Mocht ik het niet binnen afzienbare tijd opgelost krijgen dan breng ik hem terug naar de leverancier.
Als ik TV of video kijk wordt het beeld na ongeveer 45 seconden ineens heel rommelig met strepen in het beeld. Dit hersteld zichzelf na enkele seconden. Het is geprobeerd met W2K/WXP en met de standaard software/drivers, de btwincap drivers en met Dscaler. Mijn inziens is het dus een hardware probleem, dat enig verband lijkt te hebben met het modem. Binnenkort gaat het modem eruit om eens te proberen.
Ik heb de TV kaart al in een ander PCI slot gestoken, maar dat mocht niet baten. Ik ben zelf momenteel dus ook bezig dit probleem te tackelen. Ik sta uiteraard ook open voor suggesties, en zal mijn eigen ervaringen posten. Mocht ik het niet binnen afzienbare tijd opgelost krijgen dan breng ik hem terug naar de leverancier.
Helaas, gisteren heb ik het modem uit de PC getrokken, maar dat mocht geen verschil maken. Tevens de kaart in weer een ander slot gestoken, maar ook dat maakte geen verschil.
Is er misschien iemand die een linkje weet naar een Hauppauge forum? Wellicht dat we daar wat verder kunnen komen...
Is er misschien iemand die een linkje weet naar een Hauppauge forum? Wellicht dat we daar wat verder kunnen komen...
ik zal kijken of ik een link kan vinden.
ik heb het probleem na drie jaar tevreden gebruik dat de beeldkwaliteit aanzienlijk minder is; storing e.d.
Weet iemand misschien waar dat aan kan liggen?
ik heb het probleem na drie jaar tevreden gebruik dat de beeldkwaliteit aanzienlijk minder is; storing e.d.
Weet iemand misschien waar dat aan kan liggen?
www.triathlete.nl
Ik heb ook al een ander slot geprobeerd, zonder succes. Ik ga nu eens andere (niet hauppage) proberen, misschien dat dat helpt??
Ik heb eindelijk gevonden wat het probleem is, daarom post ik het maar even voor anderen die het ook hebben.
Reden: de bloodhound - instellingen van Norton Antivirus 2003. Wanneer ik deze op minimaal zet, werkt kaart perfect en valt het geluid niet meer weg.
Reden: de bloodhound - instellingen van Norton Antivirus 2003. Wanneer ik deze op minimaal zet, werkt kaart perfect en valt het geluid niet meer weg.
Verwijderd
He, da's toevallig.Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 21:02:
Ik heb eindelijk gevonden wat het probleem is, daarom post ik het maar even voor anderen die het ook hebben.
Ik heb gister NIS2003 geinstalleerd, en nadien viel ook het geluid weg van mijn Leadtek 2000XP na 2 minuten.
Ik zie alleen het verband niet tussen die 2 dingen.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Verwijderd
Oh, komt het daar door.Captain Pervert schreef op 28 February 2003 @ 16:29:
Het ligt aan MSN protection in Norton AV.
Zie ook mijn post hier:
TV-kaart geluid valt telkens weg
Voorheen viel ook het geluid weg door het opstarten van msn, maar dat gebruik ik niet, dus had ik er geen last van.
Maar er wordt nu zeker steeds iets getriggerd ofzo?
Pagina: 1