Logo ontwerpen voor schoolkrantsite

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• eGo2K
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 20:12

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
Yo leute

Aangezien ik verantwoordelijk ben voor de online huisstijl (design staat los van het blad zelf, content wel hetzelfde), moet ik een logo verzinnen voor de schoolkrantsite. Het probleem is dat ik zoeven niet weet HOE het eruit moet zien. De site ("De Harpoen Online") hoort bij een schoolkrant van een gymnasium in de hoofdstad. De site moet het onderkomen zijn (is het eigenlijk al) van de scholieren (forum + CMS doen het toppie :) ). Rebellie staat misschien op nummer een wat betreft trefwoorden. Als tweede 'stijl'. We korten onze sitenaam ook weleens af als DHO.

Anyway... (ff goed formuleren).

Kan iemand mij tips geven wat betreft het 'ontwerpen' van een logo. Hoe pak ik het (in het algemeen) aan, waar let je op?

Als deze topic niet door de beugel mag hij wel dicht,
ben alleen benieuwd hoe de (semi-)pro's / amateurs (niet negatief bedoeld!) het aanpakken!

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 17:12
zoek ff naar een topic met "je beste logo" oid, was laatst een topic over, als je dat doorleest weet je wel wat een logo moet hebben.

modje, slotje. graag ;)

• eGo2K
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 20:12

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
'je ' was geen geldig woord (word_is_noiseword) en is genegeerd
'beste ' was geen geldig woord (word_is_noiseword) en is genegeerd
:(

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

Verwijderd

Doe inspiratie op, schets wat en werk vooral met een vector-based pakket....

Beetje loze vraag en ik verwacht dat hier snel een slotje op zit, vergelijk het met 'Hoe maak ik een mooie tekening'.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, je kan gewoon een blowtje nemen en je PDA of pen en papier.

En dan allemaal kleine ontwerpjes gaan tekenen en de volgende dag er één uitzoeken..

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Je favoriete logo +1 behulpzaam :P

en dit soort vragen horen inderdaad niet op dit forum :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Hoort inderdaad niet op dit forum. Probeer gewoon eens wat te maken. Kijk voor inspiratie naar andere logo's, of bijvoorbeeld het logo-topic dat een tijdje terug erg populair was. Daar staan veel logo's in met onderbouwing.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.