Toon posts:

[C++]Binaire bestanden in C++ code opslaan

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Kheb een handig programmaatje gemaakt(freeware natuurlijk, what else). Het slaat een binair bestand op (bvb: een midi geluidje) als een C++ array van bytes in een header file. Hierdoor kan je het bestand ín je project plaatsen zodat het meegecompileerd wordt.

Om domme reacties te vermijden:
Ik weet wel dat je in MS Visual C++ resource files kunt toevoegen, maar niet alle compilers of software development kits ondersteunen dit (bvb de gratisse Dev-C++ van Bloodshed).

Dit is de download-pagina:
http://users.pandora.be/kenvh/sw_bin2c++.htm

Verwijderd

voor *nix weliswaar, maar dit proggie bestaat al.
nice try anyway :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks. Kben momenteel zo'n 64kB opengl demo aan't maken en wil liever alle benodigde software zelf maken :)
(SceneThingy is nog in aanmaak, die gaat ook C++ code genereren)

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Een andere methode die wat efficienter is (in compile time dan, het resultaat blijft hetzelfde) is de data als symbol in een object file (.obj) stoppen en dan direct linken aan je programma. Dan hoeft de compiler niet de hele header te parsen. Iemand bekend onder de naam f0dder heeft zo'n progje ooit gemaakt (bin2o) maar ik mag de link naar z'n website hier waarschijnlijk niet posten :).

www.madwizard.org

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 03:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

dit lijkt me geen topic waard, iedereen kan zoiets wel verzinnen/maken

tip: www.codebase.nl

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Dit topic is gesloten.