[mobiel] beeld inbranden in display?

Pagina: 1
Acties:

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mijn Siemens MT50 heeft een screensaver-optie, aangezien ik het wel grappig vind om er plaatjes op te zetten gebruik ik die screensaver ook. Nu staat er bij mij altijd een plaatje met eronder het netwerk. Mijn netwerk is nu Vodafone NL (ja, ik weet, MT50 is alleen met ben® verkrijgbaar :P) Ik was vandaag met de telefoon bezig toen ik ineens een soort van testmenu ontdekte. Als je *#06# invult dan krijg je de imei-code. Als je nu 2 keer op info drukt krijg je een CC-Monitor. Als je in dit venster op 1-9 drukt krijg je verschillende vensters te zien waarvan ik denk dat die zijn om je beeldscherm te testen. Als ik nu snel achter elkaar op 5 druk waardoor het beeldscherm afwisselend van helemaal zwart naar helemaal licht gaat zie ik relatief duidelijk Vodafone NL en en plaatje dat ik erg lang als screensaver heb gebruikt staan. Ik kan ook nog 2 andere plaatjes onderscheiden die ik ooit gebruikt heb, maar die zijn net echt duidelijk, omdat ze door elkaar staan. Bij normaal gebruik van de telefoon merk je er niet zoveel van, maar dit viel mij wel erg op, en dit vind ik vreemd met zo'n display. Het display uitschakelen kan niet, dus brand het gewoon verder in. Is er een of andere manier waarmee dit ongedaan kan worden gemaakt, of zit er een soort van degauss op?

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:53

Xanax959

relax...

Ik denk toch dat het iets anders is, tenzij je een groen monochroom IBM scherm uit 1980 in je mobiel hebt zitten. LCD schermpjes kunnen toch niet inbranden? Werkt niet met elektronenkanon en fosforlaag en zo..... ?

Atari portfolio Dos 2.11

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb ook verschillende Siemens C45 beeldschermen gezien waar de netwerknaam of de klok-screensaver ingebrand was. Hoe het komt weet ik niet, ze zijn door de garantie vervangen door nieuwe. Maar het komt dus regelmatig voor.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Gisae
  • Niet online
Xanax schreef op 27 oktober 2002 @ 22:57:
Ik denk toch dat het iets anders is, tenzij je een groen monochroom IBM scherm uit 1980 in je mobiel hebt zitten. LCD schermpjes kunnen toch niet inbranden? Werkt niet met elektronenkanon en fosforlaag en zo..... ?
Ik kan geen screenie maken omdat het niet lang genoeg in beeld is om het echt te zien, je ziet het alleen als je snel van zwart naar licht gaat, maar het is er wel degelijk, tenzij die screensaver in mijn ogen ingebrand is, maar daar ga ik niet van uit. :P
Misschien wil iemand anders met een M50 of MT50 dit eens proberen om te kijken of die telefoon daar ook last van heeft. m@fi@ heeft er ook een dacht ik, als m@fi@ zo lief wil zijn ook even te kijken dan weet ik iig of het aan mijn telefoon ligt.

edit:

Aha, het ligt dus niet aan mij. Ik denk niet dat ik het nu laat vervangen, zo erg is het niet, maar als het erger wordt ga ik zeker terug.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Ik heb vaak dat als het een aantal graden onder nul is (buiten dus) dat het display dan traag reageert(met welke gsm dan ook) en dat het soms even duurt.

Maar ik neem aan dat je niet buiten je beelscherm aan het testen bent of wel? Als er al geen screenie van te maken is dan lijkt het me geen storend probleem of wel soms?

Verwijderd

ik heb een s45,...en zie ook "iets" maar om nou te zeggen dat het me screensaver is,....nee dat kan ik niet helemaal onderscheiden. maar er zit wel een tekening in ja.

Verwijderd

Ik zou niet gelijk denken aan inbranden is het niet eerder verkleuring van een gekleurd folielaagje in het display.......

....het is maar een gedachte.

• Gisae
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 23:19:
Ik zou niet gelijk denken aan inbranden is het niet eerder verkleuring van een gekleurd folielaagje in het display.......

....het is maar een gedachte.
Ik denk niet dat dat het is, omdat dan Vodafone NL en het plaatje lichter als de rest moet zijn, en dit is niet het geval.
Ik denk nu dat het ligt aan de snelheid dat de inkt (toch :?) zichtbaar is lager ligt als de rest van de inkt. Ook merk ik duidelijk een verschil in het verschijnen van het beeld als ik het contrast hoger zet. Ik heb nu een beetje zitten testen en heb nu eindelijk het beeldscherm iets sneller gekregen waardoor ik bij het spel pinball de bal ook echt zie. Vaak is de bal wazig als alleen deze beweegt. (pinball is een java-applet op de MT50)

Pagina: 1