[WinXP] Internet start constant op

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste mensen,

Ik heb dit weekend een Lan-Party gehad en nu krijg ik bij iedere boot mijn Zon scherm omhoog die schreeuwt dat hij verbinding wil maken. Maar ik zie dus niet wie die verbinding aanvraagt :? ...

Ik wil het weg hebben, simpel --> ik typte in msconfig en deze programma's booten bij mij:

Mixer.exe /startup (Geluid)
iTouch.exe (Logitech)
EM_EXEC (Muis)
navapw32.exe (Virusscanner)
CMESys.exe ( :? )
qttask.exe ( :? )
NeroCheck.exe (Waarom deze ??? )
RUNDLL32.exe (Moet altijd toch?)
nwiz.exe /install ( :? )
backWeb-8876480.exe (Iets van logitech, maar wat ??? )

Maar als ik dan op verbinding maken klik verdwijnt mijn verbinding maken scherm ... Als ik dan de Internet Explorer open vraagt hij om verbinding, maar als ik dan op ja klik zegt hij dat een verbinding reeds gemaakt wordt .... :?

Ik heb het ook soms dat als mijn pc opstart Norton Antivirus Autoprotect op disabled staat en soms uit zichzelf aangaat. Soms moet ik hem echt aanzetten en dan vraagt hij (soms) ook wel eens een verbinding aan ...

Maar hoe kan ik zien wie of wat die verbinding aanvraagt en waarom ??? Of weten jullie het zo al :?

De meeste mensen deugen!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
info over backweb : http://www.reger24.de/prozesse/backWeb.exe.html
info over nerocheck : http://www.reger24.de/prozesse/NeroCheck.exe.html
info over nwiz : http://www.reger24.de/prozesse/nwiz.exe.html

Heb je misschien bij NAV een automatische check op updates ingesteld :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Cassius
  • Niet online
Thnx voor de handige links (ben wel slecht in Duits) ...

Bij NAV heb ik dat niet ingesteld nee, das het stomme, ik doe dat handmatig. Ik zie trouwens niet eens de optie bij NAV voor automatische update staan :? ... Ook kan ik bij Nero bij voorkeuren nergens iets instellen van opstartem ofzo.
backWeb lijkt dus niet nodig te zijn. Ik denk dat ik dat maar uninstall --> er staat dat dat gewoon kan.

Maar ik zie het niet letterlijk in mijn configuratiescherm/software staan, deze vier -->

"Gebruikersgids van Logitech"
"Logitech Itouch Software"
"Logitech Mouseware"
"Logitech Desktop Messenger"

Neem aan dat de tweede en de derde niet op die backWeb slaan. Maar is het de eerste of de vierde ... ik geloof de vierde :?

Ook bij Nero kan ik nergens in voorkeuren de check uitvinken ofzo :?

De meeste mensen deugen!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 09:51

DinX

Motormuis

Je Logitech software kan je toch ook instellen dat ie achter updates gaat zoeken, niet ?
En heb je misschien toevallig aanstaan dat windows ook automatisch updates moet afhalen (ik weet niet of die achter een verbinding gaat vragen).

En doet hij het ook als je bij de eigenschappen van IE (verbinding) "Nooit verbinding kiezen" aanvinkt ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

adaware downloaden!

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Eigenlijk een geval van ff simpel googlelen. Je kan gewoon de bestandsnamen invoeren en via verdere links staat de broodnodige info al gegeven.
Via google gevonden: cmesys.exe
Advertising spyware. The part of the Gator (http://www.gator.com) Warns the user about advertising features (why freeware).
Oftewel zoals gve al zegt Ad-Aware yegen de spyware en voor de rest Google.

Probeer RegCleaner eens. Daar kun je verwijderen wat niet opgestart hoeft te worden. Hij maakt een backup als je wat verwijdert. Heb je het later alsnog nodig kun je gewoon een kopie ervan terug zetten.

[ Voor 0% gewijzigd door Dol_Fijn op 28-10-2002 04:32 . Reden: aanvulling ]

• Cassius
  • Niet online
cmesys.exe hoort toch ? Ik bedoel bij een vriend van mij stond dat proggie meteen in de map Common Files en werd ook uitgevoerd op een schone root.

Ik heb dus echt NERGENS bij 1 van die proggies aanstaan dat ie automatisch moet updaten, dat doe ik handmatig. Nooit een verbinding kiezen helpt ook niet :(

Ad-Aware heb ik ooit gebruikt en sloopte mijn config. Had alles verwijderd wat dat ding aangaf, maar dat moest niet. Ja dag, maak dan een prog wat ziet wat weg mag en moet.

De Logitech Desktop Messenger heb ik uninstalled, en idd, backWeb is nu ook weg :) ... maar het probleem blijft ;( !!!

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Aha, nu dat weg is, komt hij sporadisch terug, soms wel en soms niet ... afijn, erg jammer dat ik serieus de oplossing niet zie ;( !

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
AARRGGHH --> het is er gewoon altijd weer :( !!!

Ik start windows en dan zie ik dit gebeuren:

Welkom (d0h)
Dan laadt hij eerst de mixer
Dan komt de NAV scanner die nog disabled is ( ??? )
Dan hoor ik mijn A drive checken of hij een diskette heeft ...
Dan gaat NAV autoprotect aan!

Dan popt er een internet venster op... Stel ik klik op verbinden, dan verdwijnt dat venster binnen 7 a 9 seconden GEWOON!!! En als ik dan nogmaals echt verbinding wil maken zegt hij: "deze verbinding wordt al gemaakt"

Ik wil nu echt weten hoe dat oprot, of hoe ik kan zie WIE OF WAT die verbinding aanvraagt. Wordt er helemaal mesjogge van dat ik het niet kan vinden ...

Plz help en tell me hoe ik kan zien wie er verbinding aanvraagt :( ?

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Zoals al gezegd werd, download Ad-aware en refupdate en RegCleaner en probeer dat eens !

• Cassius
  • Niet online
regcleaner geprobeerd --> geen effect
ad-aware voorzichtig mee gewerkt, vond wat kleine dingen --> voorzichtig (selectief) verwijderd --> geen effect

refupdate ???

Maar op mijn oude pc kon ik ALTIJD zien wie of wat een verbinding aanvroeg ... :? hoe doe ik dat nu ?

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Afijn, ik heb mijn zon verbinding verwijderd en handmatig een nieuwe verbinding aangemaakt naar zon (alleen dus zonder zon inlog scherm en stuff) ... nu is het weg :D

Hoop alleen niet dat dit enige invloed heeft op mijn lopende ADSL Basic aanvraag |:( ... afijn, dat iternet scherm is iig weg :)

De meeste mensen deugen!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

marzzman schreef op 30 oktober 2002 @ 18:36:
Hoop alleen niet dat dit enige invloed heeft op mijn lopende ADSL Basic aanvraag |:(
Ehm... nee hoor.

Ze zetten je aanvraag heus niet stop als je hun software pakket niet gebruikt met je acount gegevens.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1