Toon posts:

[hp] printer drukt alleen rare tekens

Pagina: 1
Acties:
  • 5.638 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP 400 deskjet printer (niet de nieuwste, ik weet het....) op een xp-pc die na het geven van een printopdracht ongeveer 5 velletjes print met alleen een paar vreemde tekens bovenaan. Bij het printen van de échte opdracht worden sommige stukken heel 'dicht' afgedrukt, wordt over de printopdracht heen weer zo'n regel met rare tekens geprint en wordt halverwege de bladzijde opgehouden met printen, waarna hij weer vrolijk verder gaat met de volgende pagina, terwijl de vorige nog niet af was.

Verwijderen en herinstallatie van de printer mbv plug and play is al meerdermalen gebeurd, maae heeft geen effect. Bij het verwijderen van de printerpoort LPT1, waarna de computer weer opnieuw op moet starten, raakt de computer in een loop en start zichzelf telkens opnieuw op. Gelukkig heeft xp een functie waarbij je de laatst goedwerkende settings weer naar boven kunt halen, maar het probleem met de printer bestaat nog steeds..... Help?!? Kost nogal wat papier en ergernis....

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Heb je de officiele drivers van HP ?? of gewoon van XP ... ?
En anders moet je effe kijken of je met een update wat kan oplossen ... staan ook weleens hardware updates tussen (zoals mijn epson 880)

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hmmmmmm....zelfs voor deze printer heeft HP XP drivers! Dat had ik niet meer verwacht. Anyway, zoals motormuisje zegt, probeer de HP drivers, als je die al niet gebruikte.

Heb je, voordat je XP installeerde, ook deze pc gebruikt samen met deze printer (maar dus met ander OS) en werkte ie toen wel goed? Zo niet: Hoe staat je LPT1 gedefinieerd in je BIOS? Als EPP, ECP of EPP+ECP? Misschien dat dat uitmaakt voor dit beestje? Schrik niet als je dit aanpast, Windows gaat namelijk zeuren dat ie een nieuwe device heeft gevonden, maar dat moet allemaal goed gaan.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12 00:45

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Je hebt hem rechtstreeks op je pc aangsloten, dus niet via netwerk? Dan kan het namelijk ook output van het bugbear virus zijn

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
ja, hij zit rechtstreeks op mijn pc aangesloten en niet via een netwerk. Dat van die drivers ga ik nu maar ff proberen, ik had gewoon de drivers gebruikt die xp standaard erbij geeft. Hiervoor heeft win98 gedraaid en deed hij het prima. I'll keep you posted....

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
zoals hierboven
je moet de xp drivers hebben

Verwijderd

Topicstarter
Ehm.... er staan op de hp-pagina geen nieuwe drivers voor deze printer... alleen een verhaaltje dat die niet nodig zijn omdat de drivers die bij XP zitten zouden moeten voldoen.... dus de goede drivers heb ik dan al!!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11 16:42
Controleer het papierformaat eens; dit moet 'a4' zijn en niet 'letter'. Ik heb hetzelfde probleem gehad en het aanpassen van het papierformaat was bij mij voldoende om het probleem weg te nemen.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Hee, dat is het!! als ik de instelling handmatig verander in a4 print hij prima. daar had ik het probleem dus NOOIT gezocht. Probleem is nu alleen dat ik die instellingen voor elke printopdracht handmatig moet veranderen, ook de kleurinstellingen (hij denkt telkens dat hij alles in kleur moet afdrukken). Hij onthoudt die instellingen dan niet....

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 11:31:
Hee, dat is het!! als ik de instelling handmatig verander in a4 print hij prima. daar had ik het probleem dus NOOIT gezocht. Probleem is nu alleen dat ik die instellingen voor elke printopdracht handmatig moet veranderen, ook de kleurinstellingen (hij denkt telkens dat hij alles in kleur moet afdrukken). Hij onthoudt die instellingen dan niet....
Gewoon de instellingen bij het configuratiescherm printers wijzigen en niet bij het afdrukken van een document. Dan houdt hij de instellingen bij

Verwijderd

Topicstarter
oeps... ook al gevonden.... veranderen in de properties van de printer, dan klikken op printer preferences onderaan, en de juiste papier en kleurinstellingen selecteren, dan onthoud ie het wel..... (ik dacht: ik post het ff, misschien heeft iemand anders er ook nog wat aan....) Probleem dus volledig opgelost denk ik!! Thanx voor jullie geweldige hulp!!
Pagina: 1