Toon posts:

[PHP] Nieuws van vandaag weergeven

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hier ben ik weer met een vraag ;(
Ik ben een eigen nieuwssysteem aan het proberen maken. Nu wil ik graag enkel de nieuwsberichten van vandaag weergeven. Hiervoor wil ik een query aanmaken waarbij hij enkel de rijen uit mijn database opneemt waarbij de datum (gemaakt met timestamp(14) begint met de huidige datum (jaar, maand, dag).
Hoe ik vertel dat hij moet filteren op datum, beginnende met "iets" weet ik.
Hoe ik php de huidige datum laat bekijken, weet ik ook [ date(Ymd) ]
Wat ik niet weet...is hoe je de twee met elkaar combineert zodat in mijn uiteindelijke query enkel de nieuwsposts van vandaag voorkomen...

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Je hebt weinig aan php functies als je een conditie wilt stellen voor de resultaten van een MySQL query.

Een conditie met datums stellen staat best behandeld in de MySQL handleiding. Zoek eens naar bijv DATE_DIFF oid.

|_____vakje______|

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 15:34
Lees deze pagina eens door.

http://www.mysql.com/doc/en/Date_and_time_functions.html

Je kan kiezen voor een aantal oplossingen, bijv:

- zorg dat de timestamp van je nieuwsberichten alleen hele dagen bevat, dus geen seconden , minuten en uren.
Dan kan je gewoon zoeken met: WHERE timestamp = $timestamp

- Als je toch een tijd in uren, minuten en seconden in de timestamp wil zetten, zoek dan met:
WHERE timestamp > $timestamp_00_00_00 AND timestamp < $timestamp_23_59_59

BTW, ik heb het hier wel over een UNIX_TIMESTAMP() of in php: time();
Success

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
maartenvdv schreef op 27 oktober 2002 @ 22:36:

WHERE timestamp > $timestamp_00_00_00 AND timestamp < $timestamp_23_59_59
of de BETWEEN functie :)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
SELECT * FROM tab_a WHERE TO_DAYS('dateveld')-(TO_DAYS(NOW())-1) > 0

of

SELECT * FROM tab_a WHERE TO_DAYS('dateveld') = TO_DAYS(NOW())

houd er wel rekening dat ie om 24:00 omspringt he.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 21:52
gebruik anders DATE_FORMAT :)

Verwijderd

Topicstarter
OK het is gelukt met wat bijwerken. :)

Nu zit ik met een probleem dat ik niet weet waar ik moet beginnen zoeken. :(
Ik heb dus allerlei newsposts. Als ik die ingeef dan gebruik ik de enter-toets voor een nieuwe regel...maar MySQL kent dat niet en slaat dat dan ook over.

Als ik nu een newspost laat weergeven dan is alles een doorlopende tekst, wat niet mooi staat en moeilijk leest. :?

Daarom zou ik graag een soort replace-string hebben in mijn php-pagina zodat elke newline als een <br> wordt bekeken.
In ColdFusion deed ik het vroeger zo:
<CFSET NEWLINE=#Chr(13)# & #Chr(10)#>
#ReplaceList(string,"#NEWLINE#", "<br>")#

Kan iemand me zeggen (of op weg zetten) hoe je een soortgelijke opdracht maakt in PHP (icm MySQL)?

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-06 18:00

ET

nl2br(); ?

Verwijderd

Topicstarter
Dit was exact wat ik nodig had...Zijn er geen goeie sites waar je een overzicht krijgt van alle beschikbare functies?
Ik ben nu bijvoorbeeld aan het zoeken naar het volgende:
soms is de content van een newspost heel lang. Omdat een superlange tekst niet leuk leest zou ik graag hebben dat die content opgesplitst wordt in meerdere pagina's. Dit door middel van een bepaald teken als ik de content ingeef (bijvoorbeeld bij elke þ). Ik zou dan graag hebben dat wanneer hij de content inleest, hij bij elke þ die hij aantreft, een nieuwe pagina invoegt en de tekst op die pagina verder zet. Maar ik heb geen flauw idee waar ik naar moet beginnen zoeken om zoiets te vinden.
Nog een laatste keer hulp ?

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

wat jij zoekt is de PHP-Bijbel

en dit is wat je zoekt bij bovenstaand probleem.. ;)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 21:12
PHP: Download documentation

Download de PHP documentatie in Windows Help formaat (.chm), gooi in je Mijn Documenten folder, maak een shortcut op je desktop en je hebt altijd de PHP documentatie bij de hand, inclusief zoekfunctie :)

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 12:41:
...soms is de content van een newspost heel lang. Omdat een superlange tekst niet leuk leest zou ik graag hebben dat die content opgesplitst wordt in meerdere pagina's...
Probeer eens explode() en dan in combinatie met een var in je url. Of iets als [page=title]inhoud blabla[/page] en dan d.m.v. regular expression de kop en inhoud eruit filteren. Zo werkt mijn parser die ook meteen een inhoudsopgave genereert.

Verwijderd

Persoonlijk vind ik het dan mooier om via een javascript optie je site te bouwen, aangezien je in je query in een keer je pagina binnenhaalt. Anders doe je veel vaker je query dus.

#1: haal je data uit je base
#2: exploden op je pagina tags
#3: eerste pagina bouwen
#4: linkje naar javascriptje onder zetten die de rest van je string doorknalt
#5: door klikken = nieuwe JS pagina genereren
#6: Nieuw linkje naar javascriptje onder zetten die de rest van je string doorknalt eronder zetten
#7: herhaal #5 t/m #7 totdat je het artikel helemaal op hebt.

Scheelt een hoop sysload.
Pagina: 1