Toon posts:

[WIFI] Verbindings probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
okey voor de mensen met een beetje verstand van WIFI netwerken heb ik nog een vraag. We zijn hier in almere bezig met een project om de hele stad op 1 netwerk te krijgen. We hebben alle toestemming van de gemeente etc. We zijn nu een beetje aan het testen. We hebben 1 centraal hoog punt waar nu een richtantenne opstaat. Deze staat in verbinding met een linksys AP die het verder gewoon goed doet. Nu staat de richtantenne naar mijn huis gericht. Deze richtantenne moet volgens de fabrikant 14km kunnen halen. De afstand tussen mij en de antenne is ongeveer 2,5km. Dit zou hij dus makkelijk moeten kunnen halen. Thuis heb ik een antenne van 3com deze heeft bereik in een straal van 120 graden van 4,1km ook dit zou dus geen probleem moeten zijn. Deze zit aangesloten op een 3com accespoint. Het accespoint zit weer aangesloten op een hub en deze hub staat in verbinding met mijn pc. Via mijn pc kan ik gewoon verbinding maken met de 3com AP maar een ping sturen naar de linksys AP is er niet bij. Ik krijg alleen maar timeouts. Ze zitten allebei op hetzelfde subnet en zelfde iprange. De linksys AP is ook gewoon via internet bereikbaar via mijn chello verbinding dus werkt wel. Als ik dit echter via de wireless verbinding probeer lukt het niet. Wij hier denken dat het een probleem is tussen de 3com en de linksys AP dat ze niet met elkaar kunnen communiceren. Dit kunnen we natuurlijk ook harstikke fout hebben en dat er dus een ander probleem aan de orde is.

Wij komen er niet uit mischien jullie wel?

we horen het graag ! :)