• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Morgen (28/10) komt Palm met twee nieuwe pda's. De eerste is de Palm Tungsten T, de andere is de Tungsten W, die ook gsm-functionaliteit heeft. Beide modellen hebben bluetooth en werken met het nieuwe PalmOs 5. Dit ondersteunt eindelijk multimedia. Bluetooth is standaard. De modellen hebben een Texas Instruments ARM 175 MHz processor, een resolutie van 320x320, 65k kleuren, 16MB intern geheugen en 8MB flashrom en een SD uitbreidingsmogelijkheid. De grafiti area, waar je tekst kunt invoeren, kan worden verborgen door een klepje in te schuiven. Je kunt het gedeelte niet bij het gewone scherm trekken, zoals bij de nieuwe Sony Clie NR70V, die een virtual grafiti area heeft.
Ik heb hoge verwachtingen van de Tungsten T!
Meer informatie en plaatjes :9 hier
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/haashaas/tungstent.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Canaria op 27-10-2002 23:24 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 22:59

ZiegoM

Yammie R1

Ziet er goed uit :P

Dat schuifje is natuurlijk wel erg handig maar of het ook stevig is :?

\_Specs_/

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
NR70V is niet nieuw meer, sterker nog hij word binnenkort opgevolgd door de OS5 NX-series. Maar de Tungsten ziet er best vet uit, door dat schuifmechanisme is hij erg klein en ik denk niet dat een PDA van ruim 600 euro verkocht zal worden met een gammel schuifmechanisme.

Verwijderd

ik vind'm te dik, als dit de opvolger moet zijn voor de m5xx. deze onder scheide zich namelijk doordat hij dun was en een zakelijke uitstraling, en dat heeft de Tungsten niet. Het wordt meer een gadget om te zien. Hier verspeelt Palm een stukje markt aandeel als je het mij vraagt. Tuurlijk is al die funcionaliteit leuk, maar dit maakt hem ook weer duurder waardoor ze dus nog meer marktaandeel verliezen ( dubbel verlies dus )

• Bigs
  • Niet online
Zoveel dikker als de m515 is hij volgens mij niet hoor, vergeet niet dat die ook al dikker was dan zijn zwart-witte broertje de m500.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Bij PocketPC's blijkt dat een zakelijke uitstraling niet het belangrijkst is. De populairste PocketPC's zijn de Ipaqs, en dat zijn toch ook echt gadgets. Het design-uiterlijk daarvan heeft in grote mate bijgedragen tot het enorme succes van de PocketPC's. Een pda moet 'fun'ctioneel zijn, met veel mogelijkheden, maar het is voor de meeste bezitters geen enkel probleem als hij/zij iemand met bewonderende blikken naar zijn mooie glimmende geborsteld aluminium/titanium/wolfraam ;) -look apparaatje ziet staren.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vandaag is 'ie dus officieel aangekondigd. Met 144 mhz ipv 175 zoals eerder werd vermeld:
http://www.palm.com/produ.../tungstent-ipaqh3870.html

Beetje rare vergelijking, kijk vooral naar de batterijtijd. Verder vind ik het wel een zeer mooi apparaatje.

Verwijderd

haha nee echt een handig overzicht van palm wat die jongens op de site hebben gezet, zet er een linkje naar compaq bij en die jongens verkopen gelijk 2x zoveel.
maar ff serieus:
als je kijkt naar de zakelijke gebruiker heeft deze meestal genoeg aan M5xx, en koopt om economische redenen deze en niet de patserige en veel duurdere compaq ipaq. wanneer de tungsten veel duurder wordt valt het prijsvoordeel weg

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
De Tungsten is te koop voor €613 bij Palmdirect. Dat is veel goedkoper dan een PocketPC met bluetooth. Nog even wachten en hij wordt nog wel goedkoper. Ik heb er al aan gedacht om hem nu al te bestellen, maar ik wacht tot de eerste gebruikerservaringen er zijn.

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de tungsten W, hoe kan het dat de standaard palm- icoontjes anders zijn dan die van palm os 4.1?

ik heb gelezen dat er in deze pda dezelfde 320*320 API is gebruikt als bij de tungsten T. Maar is dit dan een update van palm os 4.1?

dit zijn de icoontjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.infosync.no/news/2002/10/28/gfx/palm_tungsten_w_02.jpg

• Bigs
  • Niet online
He? De Tungsten W gebruikt toch ook gewoon OS5?

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Nee, OS4.1
Hier meer info

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Vage shit gek....... de Tungsten W draaid inderdaad op Palmos 4.1. Het staat zelf op hun site

Assume there are no rules and it's one big free for all

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik vind het maar een lelijk apparaat. :P Die vergelijking op de site van Palm slaat trouwens ook nergens op. Daar staat bijvoorbeeld op dat de iPaq geen Excel bestanden kan bewerken?? Dat soort onjuiste info geeft weinig vertrouwen in Palm :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Artcore
  • Niet online
Je vindt hem lelijk? Dat kan je niet menen:

Afbeeldingslocatie: http://www.pdaforum.de/tungsten-t/bilder/tungsten_gross.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pdaforum.de/tungsten-t/bilder/tungsten_zu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pdaforum.de/tungsten-t/bilder/tungsten_vergleich.jpg

Ik vind het echt een prachtig apparaat!

Verwijderd

ja een leuk machientje, maar kan ie ook filmpje afspelen? want dan wil ik em! ik werk nu met een vx super klein super fijn alleen ik mis het kleuren scherm wel daarom heb ik een m505 overwogen maar de vooruitgang was te klein daarom wil ik pas 1 kopen als hij echt ver vooruit is dus dat mp3's en films vanzelf sprekend zijn (en ter grote van een vx :))

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2002 17:26 . Reden: speelins vauten ]

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Mooie foto's Artcore! Hier staan nog meer aanklikbare foto's.
Ik vind persoonlijk de Ipaqs lelijk, vooral het speaker gedeelte. Van de PocketPC's vind ik de Toshiba's het mooist. Maar ik verkies toch PalmOs boven Windows CE.

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 17:20:
ja een leuk machientje, maar kan ie ook filmpje afspelen? want dan wil ik em! ik werk nu met een vx super klein super fijn alleen ik mis het kleuren scherm wel daarom heb ik een m505 overwogen maar de vooruitgang was te klein daarom wil ik pas 1 kopen als hij echt ver vooruit is dus dat mp3's en films vanzelf sprekend zijn (en ter grote van een vx :))
Toevallig (right :) ) is vandaag Kinoma Player voor OS5 gereleased :) Met hi-res support en alles.

• ErectionJackson

ErectionJackson

Artcore schreef op 29 oktober 2002 @ 17:13:
Je vindt hem lelijk? Dat kan je niet menen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vind het echt een prachtig apparaat!

Ja sorry, kan er niks aan doen, maar hij lijkt een beetje een mongooltje tussen die andere PDA's. :X (nofi tov mongolen btw). Ik vind die Palm ernaast een stuk mooier. Maar die iPaq is uiteraard helemaal :9~

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

ErectionJackson schreef op 29 oktober 2002 @ 18:17:

[...]

Ja sorry, kan er niks aan doen, maar hij lijkt een beetje een mongooltje tussen die andere PDA's. :X (nofi tov mongolen btw). Ik vind die Palm ernaast een stuk mooier. Maar die iPaq is uiteraard helemaal :9~
Wat is een rotgezicht vindt, is dat mensen met een Ipaq zo`n uitgelubberd borstzakje hebben :)

Ik vindt het formaat van de "T" echt ideaal. Dit is de eerste PDA waar ik serieus over gaat denken sinds de M100.

Verwijderd

Artcore schreef op 28 oktober 2002 @ 11:25:
Vandaag is 'ie dus officieel aangekondigd. Met 144 mhz ipv 175 zoals eerder werd vermeld:
http://www.palm.com/produ.../tungstent-ipaqh3870.html

Beetje rare vergelijking, kijk vooral naar de batterijtijd. Verder vind ik het wel een zeer mooi apparaatje.
Beetje rare vergelijking: de nieuwste palm tegen een "oud" iPAQ model. Er is namelijk al een iPAQ 3970.

• Artcore
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 12:56:
[...]

Beetje rare vergelijking: de nieuwste palm tegen een "oud" iPAQ model. Er is namelijk al een iPAQ 3970.
Klopt, maar waarschijnlijk hebben ze naar de prijs gekeken. De 3870 komt qua prijs dichter in de buurt van de TT dan de 3970.

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Kan deze palm ook met linux synchronizeren?

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• ErectionJackson

ErectionJackson

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 18:27:
[...]

Wat is een rotgezicht vindt, is dat mensen met een Ipaq zo`n uitgelubberd borstzakje hebben :)

Ik vindt het formaat van de "T" echt ideaal. Dit is de eerste PDA waar ik serieus over gaat denken sinds de M100.

Een PDA moet je ook niet in je borstzakje doen :P Ik heb m gewoon altijd in de broekzak

Verwijderd

ErectionJackson schreef op 30 oktober 2002 @ 14:12:

[...]

Een PDA moet je ook niet in je borstzakje doen :P Ik heb m gewoon altijd in de broekzak
Heb jij dan nog van die broeken met van die zakken aan je zij??

Ik, van het mannelijk geslacht, vindt persoonlijk een m100 als niet erg lekker zitten. laat staan de grotere varianten PDA`s. :X

En in je kontzak lijkt me op de den duur ook niet erg plezierig

Verwijderd

XKB schreef op 30 oktober 2002 @ 13:50:
Kan deze palm ook met linux synchronizeren?
hier wordt door palm geen ondersteuning aangegeven, de palm software ondersteunt alleen windows en mac

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 08:43
huh? Hoe kom je daar nou bij? Je kan je Palm makkelijker syncen met Linux als dat je je PPC wil laten syncen met Linux anders hoor...

Klik hier maar eens... :)

Verwijderd

ik zei niet dat het niet kan, zeg alleen dat het niet direct met de sw van palm kan die erbij wordt geleverd

Verwijderd

Daarom vind ik al langere tijd, dat ze PDA-tjes en GSM's gewoon maar eens van een soort flexibel materiaal moeten maken.

Als ik me niet vergis zijn die schermpjes die erin zitten al buigbaar, alleen de printplaat nog + de behuizing en dan kun je ze tenminste zonder zorgen in je kontzak laten zitten! Als je dan ook nog eens de plaatsen waar normaal lucht zit opvult met een soort van kit of rubberachtig spul, wordt zo'n apparaatje veel en veel stootbestendiger.

Maar misschien denk ik wel veel te simpel, of willen ze dit expres niet maken, gaan ze namelijk nooit meer stuk...

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 00:31:
Daarom vind ik al langere tijd, dat ze PDA-tjes en GSM's gewoon maar eens van een soort flexibel materiaal moeten maken.

Als ik me niet vergis zijn die schermpjes die erin zitten al buigbaar, alleen de printplaat nog + de behuizing en dan kun je ze tenminste zonder zorgen in je kontzak laten zitten! Als je dan ook nog eens de plaatsen waar normaal lucht zit opvult met een soort van kit of rubberachtig spul, wordt zo'n apparaatje veel en veel stootbestendiger.

Maar misschien denk ik wel veel te simpel, of willen ze dit expres niet maken, gaan ze namelijk nooit meer stuk...
Dit is meer iets voor in de toekomst.. Ik denk zelf dat ze het wel willen maken, geld te verdienen is er altijd wel weer..

Expanding the inexpandable

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-02 15:05

mr_fragle

Don't forget the guide

opvullen=gewicht denk ik :?
En dat flexibel lijkt me ook leuk, maar nog niet echt realiseerbaar :?
Verder vind ik het een geil, maar bover (mijn) budget dingetje :P

And now the most interresting part of deze grot

Verwijderd

hoe is de breekbaarheid van de PPC displays?
Ik zit alweer te twijfelen... Tungsten T of Pocket Loox..... heb nu een Palm M515+BT SDIO. Zodra ik die verkocht heb , wil ik de andere.
Nadeel van de PPC vind ik toch wel het formaat. Veel te groot. Daartegenover baal ik bij Palm weer dat het grafitti pad niet net als bij sony weg te klikken is. DIt om FULL screen te werken.

• ErectionJackson

ErectionJackson

Ik heb m'n vorige iPaq een paar keer van anderhalve meter hoogte op onze plavuizen (steen dus) laten vallen en er was niks stuk aan, alleen een paar kleine krasjes

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 18:58:
hoe is de breekbaarheid van de PPC displays?
Ik zit alweer te twijfelen... Tungsten T of Pocket Loox..... heb nu een Palm M515+BT SDIO. Zodra ik die verkocht heb , wil ik de andere.
Nadeel van de PPC vind ik toch wel het formaat. Veel te groot. Daartegenover baal ik bij Palm weer dat het grafitti pad niet net als bij sony weg te klikken is. DIt om FULL screen te werken.
Op Palms is 160x160/320x320 gewoon fullscreen hoor :) Er zijn ook niet veel programma's die die volledige resolutie van de Clie ondersteunen.

Wat moet je trouwens hebben voor die m515? :)

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Poe heej, heb ik een Palm m515 gekocht, 64Mb extra mem, titanium case (rhinoskin) komen ze met zoiets.. grr..
Pagina: 1