Systeem start niet meer (aub hulp)

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:57
Heb eindelijk een nieuw systeem aangeschaft :)

nadat ik wat bestanden van de oude schijf heb overgezet naar de nieuwe, heb ik de HD weer terug geplaatst in het oude systeem, waarvan ik alleen de CD-brander heb overgeplaatst.

Wanneer ik het systeem aanzet, krijg ik geen beeld maar alleen een piep van (denk ik) het MOBO en de caps-lock LED van het toetsenbord knippert

de piep klinkt:
___ _ ___ _ , ___ _ _
nu heb ik geen originele beschrijvingen meer van het ding.
Zou mij iemand kunnen verder helpen met het probleem op te lossen, want het is wel belangrijk dat ie het blijft doen natuurlijk...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Geheugen sims/rimms/whatever niet los ?

• paQ
nope... heb er zelfs eentje express uit gelaten, zodat alleen de originele er nog in zit... zelfde resultaat. Heb daarna de CD-rom speler losgekoppeld... niets...

Verwijderd

alles afbouwen, alleen video-kaart erin, geheugen goed checken..
Dan aanzetten

• paQ
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 22:05:
alles afbouwen, alleen video-kaart erin, geheugen goed checken..
Dan aanzetten
er zit voor de rest ook niets in dan alleen maar een video kaart en een HD. (de cd is nu niet aangesloten...)

*edit:
heb net ook al een CMOS reset gedaan en de bat even losgekoppeld van het MOBO, maar ook met het zelfde gepiep...

Verwijderd

hhmmm, primary en slave jumpers goed staan voor je hardeschijven ?

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kijk eens op de site van de fabrikant van je mobo. Daar kan je wel precies vinden wat die piepjes betekenen. Of iig een manual downen.

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 10:15
http://www.pcguide.com/
En type bij de search even bios in , en bekijk dan de betekenis van de beepjes voor jouw bios. Verder volgens mij kun je in wat oudere systemen ook de kabel van de harde schijf verkeerd om aansluiten (rood gemarkeerd draadje van de kabel moet aan de kant van het witte powerstekkertje zitten aan de kant van de harde schijf , en aan de kant van de 1 die op het moederbord aangegeven staat voor de ide controlller op het mobo).

• paQ
volgens mij heb ik het al gevonden :D

deze zat verkeerd om...
Afbeeldingslocatie: http://www.webpaq.nl/ikonen/ide.jpg
dat je zoiets over het hoofd kan zien :D
effe kijken of dat het ook wel is...
Keesk schreef op 27 oktober 2002 @ 22:24:
http://www.pcguide.com/
En type bij de search even bios in , en bekijk dan de betekenis van de beepjes voor jouw bios. Verder volgens mij kun je in wat oudere systemen ook de kabel van de harde schijf verkeerd om aansluiten (rood gemarkeerd draadje van de kabel moet aan de kant van het witte powerstekkertje zitten aan de kant van de harde schijf , en aan de kant van de 1 die op het moederbord aangegeven staat voor de ide controlller op het mobo).
idd

Pagina: 1