Hoi,
Ik heb een MSI KT3 mobo gekocht.
Hierop zit een AMD XP 2000+ processor.
Het geheugen is 256MB 333 merkloos.
De bios heb ik geflashed naar de laatste versie middels de bijgeleverde LIVEUPDATE
Ik heb heb alles aangesloten, eerst met heel veel moeite Windows XP geinstalleerd en nu zijn de volgende problemen gerezen.
1) het opstarten duurt enorm lang, echt meer als een minuut ofzo terwijl het op mijn vorige athlon 800 veel sneller ging.
2) als ik de standaardsettings (high performance) van de bios kies loopt XP vast, ik moet cache settings disablen anders boot hij niet.
3) hij ziet mijn xp proc als een 1250mhz proc, op mijn KT266 mobo kon ik dit oplossen door het voltage op 2 te zetten, op dit mobo is dat niet mogelijk ???
Wat is de standaard FSB setting (133?)
en hoe krijg ik de processor sneller draaiend als de 1250 mhz?
Wat kan de oorzaak zijn van het langzame opstarten?
Als ik eenmaal in XP zit dan draait alles redelijk soepel.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik heb een MSI KT3 mobo gekocht.
Hierop zit een AMD XP 2000+ processor.
Het geheugen is 256MB 333 merkloos.
De bios heb ik geflashed naar de laatste versie middels de bijgeleverde LIVEUPDATE
Ik heb heb alles aangesloten, eerst met heel veel moeite Windows XP geinstalleerd en nu zijn de volgende problemen gerezen.
1) het opstarten duurt enorm lang, echt meer als een minuut ofzo terwijl het op mijn vorige athlon 800 veel sneller ging.
2) als ik de standaardsettings (high performance) van de bios kies loopt XP vast, ik moet cache settings disablen anders boot hij niet.
3) hij ziet mijn xp proc als een 1250mhz proc, op mijn KT266 mobo kon ik dit oplossen door het voltage op 2 te zetten, op dit mobo is dat niet mogelijk ???
Wat is de standaard FSB setting (133?)
en hoe krijg ik de processor sneller draaiend als de 1250 mhz?
Wat kan de oorzaak zijn van het langzame opstarten?
Als ik eenmaal in XP zit dan draait alles redelijk soepel.
Alvast bedankt voor jullie reacties.