Toon posts:

Spellen draaien niet of niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik weet niet waar ik dit topic moet plaatsen, bij mobo of videoplanken.

Ik heb het volgende systeem :

AMD Duron 1200
MSI KTI Pro 2A Lite (vervanging van de Pro 2A)
Asus V7700 Geforce 2 GTS
Terratec SiXpack 5.1+
Windows XP SP1

Ik heb net Windows XP schoon geinstalleerd, alle drivers geupdate.
nVidia 30.87
Via 4-1 4.43
en de laatste versie van de terratec.
DirectX 8.1

Nu heb ik Nolf 2 geinstalled en wil dit spelen, verder dan het knopje play kom ik niet. In 800*600 keert hij terug in de desktop en in 1024*768 blijft het beeld zwart. Tevens heb ik de laatste updates van het spel.

Nu Warcraft 3 geinstalled en halverwege het eerste filmpje loopt hij vast en heb geen geluid wel bij NOLF2.

Denk installeer een oud spel en gooi NFS 3 erop, maar die weigert ook dienst.

Ik denk mijn videokaart is brak, haal die eruit en stop mijn oude Hercules GeForce 2 MX erin. Zet mijn pc aan en kom in mijn desktop en zie dat hij mijn geluidskaart niet meer herkent. In apparaten beheer is hij weg. Elke keer als ik filmpjes afspeel loopt hij ook nog vast.

Ik had eerst al gezeik met een Audigy die dienst weigerde onder elke os.
Nu soort van hetzelfde met de terratec kaart.

Nu is het wel zo dat mijn mobo een aantal maanden geleden is vervangen door die lite versie van de 6330 serie. Daarna begon de Audigy gek te doen en sinds dien loopt het nog steeds niet lekker...

Als ik DXDiag uitvoer en dan DirectDraw test loopt hij ook vast. Zelfde als ik 3dMark 2001 opstart.

Kan het gewoon het mobo zijn dat problemen geeft of is het gewoon de videokaart ?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als de problemen blijven met een andere videokaart ligt het waarschijnlijk aan het mobo :)

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
Is er misschien IRQ conflict?

[ Voor 0% gewijzigd door Tha_TE op 27-10-2002 22:15 . Reden: DOHH!!!!!! foutje :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff de winkel een mailtje gestuurd waar ik dit mobo geruild kreeg voor mijn vorige MSI KT7 Pro 2. Ben benieuwd wat ze terug mailen. Hoeveel maanden garantie heb je op een geruild probuct ?

Ik denk gewoon dat het mobo een langzame dood begaat omdat als ik in het bios naar de CPU Health kijkt dat het gewoon vast loopt en als ik daarna naar het bios ga ik alleen een blauwe balk krijg i.p.v de instellingen.

Tevens zie ik bij apparatenbeheer geen vreemde dingen met irq, ook geen problemen, maar sinds de geluidskaart uit het systeem is gemieterd staat die er ook niet meer tussen, alleen de drivers zijn er nog.

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 06:38

ossy

Festina Lente

Misschien kun je nog proberen je mobo bios te flashen. Klink namelijk alsof je bios rot is.

Specs

Verwijderd

Geluidskaart ook al eens in een ander pci slot geprobeert?

• dupke30
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09-2023

dupke30

You Like That!!!

Kijk eens of je CPU nog goed is.
Bij mij was het ook ten einde zoek. Alles vervangen VGA, MoBo, Soundkaart maar nix.
Hij bleef rot... andere CPU eringegoojt weg alle problemen en drajen maar.
Dus... kijk maar eens of jouw CPU nog ok is...

signature

Verwijderd

Topicstarter
Zit net een nieuwe cpu op. Daarvoor had ik het ook al.
Heb nu zefs ook als ik mijn pc uitzet en daarna weer aanzet, het beeld zwart blijft. Reset ik hem dat gaat hij wel uit. Zet ik hem weer aan moet ik hem een paar keer resetten alvorens ik beeld hebt.

Heb ff nu Win 98 SE geinstalled om te testen. Warcraft 3 doet het nu wel prima alleen NOLF 2 kapt er steeds mee en loopt ook vast als je de spel resolutie hebt gekozen.

Heb nu voor de grap mijn audigy erin gezet zo ver mogelijk bij mij videokaart vandaan en dat stomme ding doet het nu wel onder 98.

Nu eens voor de grap drivers updaten :)

Verwijderd

BIOS updaten echt dat helpt, heeft te maken met je agp poort, dat zwart blijven bij opnieuw opstarten.

offtopic: Die msi bordjes zijn echt nstabiel en gaan snel kapot (heb er zelf ook eentje, maar ik koop een ander merk zo gauw als de hammer er is) Voor mij hierna nooit meer, zeker niet met via chipset!
/offtopic

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

de MSI KT133 versie blijkt erg buggy te zijn.... ik zou zeggen.. probeer t es met een andere KT133(A) moederbord van een ander merk.. maja das niet zo makkelijk..

anders probeer es de nieuwste bios op te gooien...
wordt je cpu niet te heet?? of je GPU ? (kan ook natuurlijk)
of miss heb je een aantal dingen verandert in je bios waardoor ie nu zo instabiel is > load bios defaults.

Verwijderd

Topicstarter
Gijsbert :

Dat bios updaten deed ik voor de andere problemen die ik had. Dat mijn pc zwart bleef bij het opstarten kwam later.

Verwijderd

Topicstarter
Frenkpie :

Op dit moment heb ik de laatste bios versie 3.5 erop zitten en dat maakt geen verschil. CPU ligt rond de 37 graden, dus dat moet zeker geen probleem zijn. Hoe heet mijn GPU wordt, geen flauw idee, kan gewoon mijn vinger erop leggen. (denk niet te lang :) )

Bios instellingen zijn normaal, heb ik niks aan veranderd dan toen ik hem kreeg. Hoogstens mijn onboard audio uitgezet.

Verders heb ik geen ander KT133 board thuis liggen of iemand ken met zo'n.

Maar ik ben gister verder wezen rommelen met dat ding. Heb wel alles aan de praat gekregen onder windows 98, zelfs met mijn oude Audigy player. Alleen NFS 3 deed beetje raar, maar goed. Daarna ff mijn image terug gezet van XP. Mijn Audigy deed het nog steeds ook na een driver update. Spellen doen het nu ook prima. Ik denk ook dat ik weet waarom NOLF 2 het niet deed. Aangezien ik een V7700 32 MB GeForce 2 hebt kan ik niet in het spel kiezen voor medium waar wordt gezegd dat je een 64 mb videokaart nodig hebt.
Had gewoon voor low detail gekozen en die deed het gewoon, in andere modes liep het vast. Geluidskaart zit in de ena onderste slot nu, zo ver mogelijk bij mijn videokaart vandaan.

Alleen dat zwart blijven bij het opstarten zit ik nog mee.

Maar goed ben nu van plan om een nieuw mobo te kopen op de HCC.
Heb mijn ook laten vallen op een MSI KT4 Ultra, de Asus A7V8X
Denk dat ik ook meteen een nieuwe PSU koop, denk een Enermax, welke weet ik nog niet.
Pagina: 1