[xp] service pack 1 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Fluim
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-07-2015
ik heb win xp, en recent service pack 1 gedownload en geinstalleerd, installatie goed verlopen, maar na opnieuw starten startte win xp goed op, maar na aanmelden bij account deed alleen bureaubladachtergrond en geen icoontjes. verder reageerde hij nergens op, ook niet op startknop. de muiswijzer deed het wel, rechtermuisknop niet. Iemand suggesties?

Dell dimension 8200, 1,8 Ghz, 256 mb ram

Verwijderd

Als je tijdens de installatie van service pack archivering aangezet heb, zou ik uit de lijst van software service pack 1 even verwijderen, een paar keer opnieuw opstarten, en daarna nog een keer installeren. Als je niet voor archiveren gekozen hebt, vrees ik dat windows dood is. En zul windows er dus een keer over heen moeten gooien!

• Fluim
Ja maar dat is het dus juist, er is bijna niks meer mogelijk! ik kan dus niet bij de lijst van software komen, want er zijn geen icoontjes om op te klikken, geen startmenu dat ik kan bereiken of een startknop, er is alleen een achtergrond. De enige mogelijkheid is formatteren? of is het via dos mogelijk alleen winxp te verwijderen?

Verwijderd

Vaag probleem nooit mee gemaakt of van gehoord. Maar ik zou dan maar een format proberen en dan alsnog SP1 proberen misschien een fout gehad voor de installatie dat mee is gekomen met SP1 als nog grotere fout??

Verwijderd

En via veilige modus is er ook nix meer te beginnen?

• Fluim
Nee, geen fouten gehad. Nieuwe pc, alles vlekke(n?)loos geinstalleerd. UIteraard wel een paar kleine probleempjes, maar die zijn alllemaal opgelost. En veilige modus bied ook geen uitkomst. Hmm wordt dus formatteren merk ik :(

Verwijderd

Ben bang van wel :(

• Flame17
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

geing he...dat windows...telkens weer anders

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

@ Arno --> nutteloos misschien :X

Ontopic: Ja, das minder, wordt serieus een format met reinstall :(

De meeste mensen deugen!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

wduim schreef op 27 oktober 2002 @ 22:23:
Nee, geen fouten gehad. Nieuwe pc, alles vlekke(n?)loos geinstalleerd. UIteraard wel een paar kleine probleempjes, maar die zijn alllemaal opgelost. En veilige modus bied ook geen uitkomst. Hmm wordt dus formatteren merk ik :(
Is alles net schoon geinstalleerd? Ik heb van een collega gehoord die weer meerdere mensen kent waarbij de installatie van SP1 het systeem onbruikbaar maakte bij een "oudere" install.

Helaas, als het toch formatteren wordt kun je dus het beste direct de SP1 installeren (als je dat nu nog wilt iig).

* Twee Dee heeft trouwens SP1 geinstalleerd, geen problemen mee, ik ben zeer te spreken over XP.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Verwijderd

wduim schreef op 27 oktober 2002 @ 21:33:
ik heb win xp, en recent service pack 1 gedownload en geinstalleerd, installatie goed verlopen, maar na opnieuw starten startte win xp goed op, maar na aanmelden bij account deed alleen bureaubladachtergrond en geen icoontjes. verder reageerde hij nergens op, ook niet op startknop. de muiswijzer deed het wel, rechtermuisknop niet. Iemand suggesties?

Dell dimension 8200, 1,8 Ghz, 256 mb ram
wazig:
Ik heb ditzelfde probleem ook gehad. Ook hier betrof het een dell dimension 8200.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bedankt voor deze melding - maar het topic wat je schopt is 13 maanden oud - ik denk niet dat de topicstarter nu nog steeds met een kapotte Windows XP installatie zit ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.