BIOS flashen

Pagina: 1
Acties:

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Als je een bios wil downloaden staat er altijd zoiets bij van: don't try to upgrade your bios if there's nothing wrong with your computer"

Is dit gewoon gedaan om te voorkomen dat onervaren BIOS flashers er niet uitkomen en een nieuwe bios nodig gaan hebben? Of heeft een nieuwe BIOS echt geen nut, tenzij je er iets mee fixed??
Ik vraag dit omdat ik zelf de trotse bezitter ben van een MSI 6167 mobo en de BIOS moet flashen als ik boven de 800MHz wil.
Iemand een idee, of het uberhaupt nuttig is als je verder geen problemen hebt (ik wil er wel een 800+proc op gaan prikken, maar pas met de hcc, maar ik wil evt nu al m'n bios gaan flashen).

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
Ik vond het nodig om mijn BIOS te flashen om de EPA-logo te vervangen door een DPC-koe :)
Toen bleek tevens dat ik de op-een-na-oudste BIOS had. Nu kan mijn BH6 ineens multiplier 12 aan, dan was dus 5,5 :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
ja, oke, maar als je processor toch niet hoger hoeft (dus geen hogere multiplyer nodig heeft), heeft het dan nog andere voordelen? Of is het alleen een beetje het wegnemen van dat soort limieten?

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Ik had niet zoveel mazzel. Na het flashen van mijn bord wilde de AGP niet meer op 4x :(

Ik hem het weer teruggezet en hoppa 4x...ik was erg verward!!!

Zorg ervoor dat je je oude BIOS opslaat voor je de nieuwe erin pompt!!!!!!!!!!!

reserveringshouder Tesla Model 3

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
ja dat heb ik vaker gehoord.