Internet snelheid zelf instellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 14:53
Ik zit thuis met een 5tal computers waar van 3 van mij en 2 van mijn ouders.
We hebben een netwerk thuis met een router die het internet (ADSL basic van xs4all).
Mijn ouders zitten te zeuren dat als zei op internet willen dat het dan zo langzaam gaat..dat komt dan meestal omdat ik zit te downloaden met de max snelheid >:) .
Maar toch vinden zei dat heel erg vervelend en ik ook wel door al dat gezeur.
Bestaat er een programma wat geactiveerd word als zei op internet gaan en wat dan 25k/s aan hun toe verleent en dus bij mij ook nog maar 25k/s word, zodat hun internet ook weer een beetje snel word :)

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 16:43
Winroute kan dat d8 ik,
maar weet niet zeker :D

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:42

aKra

Intentionally left blank.

Nee, want dan had ik het nu ingesteld! :(

Verwijderd

Ik zoek ook zo'n proggie.
Als ik aan het online gamen ben wil ik tegelijkertijd ook downen zonder dat het downen mijn volledige brandbreedte benut.

• PingOvercrash77
aKra schreef op 27 oktober 2002 @ 21:37:
Nee, want dan had ik het nu ingesteld! :(
watte?

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:42

aKra

Kijk, je kan bijvoorbeeld LINUX installeren en dan kan het wel, maar alsnog... :(

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:14
Welk programma gebruik je om te downloaden als je ftpjes leegtrekt kun je LeechFTP gaan gebruiken die kan dat namelijk zelf.

• PingOvercrash77
Eskimootje schreef op 27 oktober 2002 @ 21:47:
Welk programma gebruik je om te downloaden als je ftpjes leegtrekt kun je LeechFTP gaan gebruiken die kan dat namelijk zelf.
ja maar ik heb liever dat het automatisch gaat want ze gaan steeds zonder dat ik het zie op internet...en om het nou steeds tegen me te zeggen word op ten duur ook irri

Verwijderd

schop je ouders het huis uit :9

Verwijderd

Ik ben hier zelf ook erg mee bezig geweest en ben in ieder geval tot de conclusie gekomen dat een oplossing niet zo heel erg simpel te realiseren is. Er is ook al heel veel geschreven overdit onderwerp op GoT. Zoek maar op "bandbreedte limiteren" of "bandwith management". Dit is wat ik op mijn zoektocht te weten ben gekomen.

* Het is hardwarematig gemakkelijk te realiseren. Je koopt een packeteer. Wel erg duur en voor particulieren niet echt betaalbaar.

* Je kan het in Linux realiseren. Servertje opzetten. Linux networking is niet echt 1-2-3.

* Je hebt windows 2000 Advanced server. Dan kun je een vaste bandbreedte per subnet opgeven. Verschillende computers een verschillend subnet.

* Je kan een server met het programma Total Traffic Control gebruiken. Duur programma, maar niet zo duur als een packeteer. je kan hier heel veel instellen, ook allerlei dingen war je niks mee te maken wilt hebben.

Wat werkt in ieder geval niet (wat andere zeggen dat wel werkt):

QoS (Quality of Service) in Windows 2K/XP want
a) je kan geen vaste bandbreedte specificeren per computer (zeg computer a krijgt 50 kB down, 25 kb up). en
b) de programma's moeten QoS ondersteunen.

Winroute: In winroute kun je aan traffic shaping doen. Dat wil zeggen dat je FTp verkeer voorrang geeft boven HTTP ofzo. Maar wederom kun je geen abolsute waarden invoeren. En kan ook niet voorkomen worden dat de boel dichtslipt!

Kortom, ik hoor zlef ook graag de ideale oplossing. De ideale oplossing lijkt Linux, maar dat vergt wel kennis!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
gebruik de search dit is wel voorbij gekomen, daar zal wel een oplossing in te vinden zijn :)

Tweakers Discord

• PingOvercrash77
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 22:01:
Ik ben hier zelf ook erg mee bezig geweest en ben in ieder geval tot de conclusie gekomen dat een oplossing niet zo heel erg simpel te realiseren is. Er is ook al heel veel geschreven over op GoT. Zoek maar op "bandbreedte limiteren" of "bandwith management". Dit is wat ik op mijn zoektocht te weten ben gekomen.

* Het is hardwarematig gemakkelijk te realiseren. Je koopt een packeteer. Wel erg duur en voor particulieren niet echt betaalbaar.

* Je kan het in Linux realiseren. Servertje opzetten. Linux networking is niet echt 1-2-3.

* Je hebt windows 2000 Advanced server. Dan kun je een vaste bandbreedte per subnet opgeven. Verschillende computers een verschillend subnet.

* Je kan een server met het programma Total Traffic Control gebruiken. Duur programma, maar niet zo duur als een packeteer. je kan hier heel veel instellen, ook allerlei dingen war je niks mee te maken wilt hebben.

Wat werkt in ieder geval niet (wat andere zeggen dat wel werkt):

QOS (Quality of Service) in Windows 2K./XP want a) je kan geen vaste bandbreedte specificeren per computer (zeg computer a krijgt 50 kB down, 25 kb up). en de programma's moeten QoS ondersteunen.

Winroute: In winroute kun je aan traffic shaping doen. Dat wil zeggen dat je FTp verkeer voorrang geeft boven HTTP ofzo. Maar wederom kun je geen abolsute waarden invoeren. En kan ook niet voorkomen worden dat de boel dichtslipt!

Kortom, ik hoor zlef ook graag de ideale oplossing. De ideale oplossing lijkt Linux, maar dat vergt wel kennis!
precies en die kennis heb ik niet van linux al heb ik wel redmond ,redhat en debian hier liggen :7

• PingOvercrash77
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 21:56:
schop je ouders het huis uit :9
en wie moet dan me internet betalen :+

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:23

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Volgens mij kan Sygate (Office) zoiets wel voor elkaar krijgen...

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Zie de search. Dit is vaker langsgekomen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.