Nou ja problemen: ik ben het gewoon vergeten.
Ik heb een Archimedes 410 en die heeft de nodige tijd in de doos gestaan (verhuizing na verhuizing). Nu ben ik naast alle PC's wat oudere machines aan het opstellen op zolder (zoals een oude mac LC475) waaronder die 410.
Nu heeft alleen de SCSI harddisk het niet overleeft en volgens mij heeft de floppy drive ook iets teveel stof gehapt.
In mijn 410 zit het volgende:
- 4 Mb geheugen (zou hem dus gelijk moeten stellen aan een 440)
- Aleph One PC kaart (386)
- SCSI interface
Ik gebruik dus niet de ingebouwde MFM controller.
Ik heb er een "nieuwe" 1Gb SCSI drive aan geknoopt.
Ik kan helemaal niets meer vinden van alle diskettes die ik had.
Nu uiteraard de belangrijke vragen:
- kan ik hier een gewone floppy drive aan hangen of moet ik op een driveselect o.i.d. letten?
- hoe configureer ik deze machine? Hij start wel op (leve de OS in ROM), maar hoe vertel ik dat ding dat hij die SCSI drive moet gebruiken?
- is er ergens nog aan RiscOS 3.1 te komen?
Verdere vragen komen waarschijnlijk vanzelf nog wel omhoog, nu zou ik al blij zijn als ik hier de oplossing van weet.
Ik heb een Archimedes 410 en die heeft de nodige tijd in de doos gestaan (verhuizing na verhuizing). Nu ben ik naast alle PC's wat oudere machines aan het opstellen op zolder (zoals een oude mac LC475) waaronder die 410.
Nu heeft alleen de SCSI harddisk het niet overleeft en volgens mij heeft de floppy drive ook iets teveel stof gehapt.
In mijn 410 zit het volgende:
- 4 Mb geheugen (zou hem dus gelijk moeten stellen aan een 440)
- Aleph One PC kaart (386)
- SCSI interface
Ik gebruik dus niet de ingebouwde MFM controller.
Ik heb er een "nieuwe" 1Gb SCSI drive aan geknoopt.
Ik kan helemaal niets meer vinden van alle diskettes die ik had.
Nu uiteraard de belangrijke vragen:
- kan ik hier een gewone floppy drive aan hangen of moet ik op een driveselect o.i.d. letten?
- hoe configureer ik deze machine? Hij start wel op (leve de OS in ROM), maar hoe vertel ik dat ding dat hij die SCSI drive moet gebruiken?
- is er ergens nog aan RiscOS 3.1 te komen?
Verdere vragen komen waarschijnlijk vanzelf nog wel omhoog, nu zou ik al blij zijn als ik hier de oplossing van weet.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.