[DNS] Hoe hou ik alles op m'n primary ?

Pagina: 1
Acties:

• maartenba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:39
Ok kzal eerst effe netwerkschetsje maken:
2 pc's, die aan een router hangen, die router hangt aan het Internet (kabel) en aan een server om sites op te testen, en die de TLD .lo beheert (jaja, een eigen TLD thuis :p)
De server staat op de router ingesteld als primary DNS server, en de DNS van kabelinternet als secondary.

Nu is het probleem: die server staat niet altijd aan, en dan springen de 2pc's steeds op de DNS van kabel.
Als ik de server boot, dan zou ik denken dat de 2pc's bij de primary terecht kunnen, en daar dus nslookups gaan doen ? Maar dit is niet het geval, waardoor ik netjes pc opnieuw kan opstarten om wel via die NS te gaan...
Probleem 2: Internet Explorer lijkt ook te switchen tussen de 2 DNSjes, omdat de ene keer m'n .lo wel werkt, en de andere keer weer niet...

Help :)
Heb al met de TTL aan het spelen geweest, geen resultaat...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ehm wat is het nut als je server niet altijd aanstaat ?

Iperf

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:28
Kun je je eigen DNS server niet als standaard 2e instellen op je werkpc's . Dan is het toch ook altijd goed.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
uh... waarom zet je niet gewoon je server 24/7 aan? Daar is het een SERVER voor :)

andere oplossing is om je .lo domeintjes gewoon in je hosts file te mikken op elk werkstation.

Andere oplossingen zijn er gewoon niet

Verwijderd

Flush de ARP lijst en probeer het nog eens.

• maartenba
Probleem is dat Windows constant lijkt te wisselen tussen beide nameservers, als ik m'n eigen bakkie instel als primary en geen secondary instel, dan blijft alles wel netjes werken, dus meest comfortabele oplossing is blijkbaar telkens m'n bakkie aanstaat de secondary effe eruit te kiepen...

24/7 aanzetten ? Als er maar 14u per dag op gewerkt wordt :)
Ach ja, waarom ook niet :p

• arikkert
  • Laatst online: 05-07 11:57
maartenba schreef op 28 oktober 2002 @ 09:54:
Probleem is dat Windows constant lijkt te wisselen tussen beide nameservers, als ik m'n eigen bakkie instel als primary en geen secondary instel, dan blijft alles wel netjes werken
<KNIP>
weet je zeker dat aangeven van primary en secondary op een windows machine betekent dat eerst de primary en dan de secondary wordt ge-queried ? Zou best kunnen dat de dns client gewoon twee servers krijgt en dattie mag kiezen.
In de DNS server configuratie zelf is de betekenis van primary en secondary in ieder geval wel eenduidig.

• maartenba
Bij Windows lijkt het gewoon op dit:
quote: arikkert
Zou best kunnen dat de dns client gewoon twee servers krijgt en dattie mag kiezen.

• arikkert
  • Laatst online: 05-07 11:57
http://support.microsoft....kb/articles/Q135/9/19.asp
Toch dapper van microsoft dat ze hun belachelijke DNS-resolving implementatie wel publiek toegankelijk maken.
Pagina: 1