[Iiyama] VMP 512 "ontploft"

Pagina: 1
Acties:

• nightwatcher
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2025
Mijn monitor is nu al 2 keer "ontploft". Er kwam een harde knal en een lichtflits uit de monitorvoet.

De eerste keer hebben ze de monitor gerepareerd. Een week later ontplofte die weer.

Mijn monitor wordt op dit moment voor de 2e keer gerepareerd. Ik heb al een keer opgebeld naar Teleplan en daar vertelden ze mij dat ie niet door de test was gekomen. Ze hadden geen voedingscomponenten meer en daar moesten ze op wachten...

Nu vroeg ik mij af of meer mensen hier ervaring mee hebben (gehad) of heb ik gewoon een brakke monitor :/

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Of misschien gewoon een slechte stroomvoorziening of veel statische electriciteit.
Een monitor kan wel wat hebben maar als er toevallig een te grote spanningspiek over je net schiet dan begeven dingen het ook. Niet toevallig een grote oude koelkast of iets dergelijks op dezelfde groep staan?
Zijn verder ook je computer en de monitor met de aarde verbonden of allebei in een geaard stopcontact gestoken zodat je mogelijk potentiaalverschillen voorkomt?

Senile! Senile Oekaki

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

He bij Iiyama (en teleplan) krijg je toch een leen monitor als je hem opstuurd ?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• nightwatcher
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2025
Mijn monitor en computer zitten allebei op hetzelfde geaarde stopcontact. Dat is ook het enigste geaarde stopcontact op mijn kamer.
Ik heb geen idee wat er nog meer aan de groep hangt. Een oude grote koelkast hebben we iig niet :)

Bij Teleplan krijg je idd een leenmonitor, maar bij mij hadden ze geen leenmodellen meer staan. Die zouden ze dan later wel opsturen. Ik denk niet dat het leenmodel nog komt omdat dit alweer 4 weken geleden is afgesproken :|

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
FastBunny schreef op 28 oktober 2002 @ 11:00:
He bij Iiyama (en teleplan) krijg je toch een leen monitor als je hem opstuurd ?
een 15" ja :{

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:28
Toen mijn 17" ter reparatie bij telepaln stond kreeg is een 21" te leen anders

Verwijderd

Dennism schreef op 28 oktober 2002 @ 21:54:
[...]

das lullig als je het weer moet inleveren :)

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

das waarschijnlijk dus een andere klant z'n monitor geweest welke zij gewoon vertelde dat z'n monitor nog niet klaar was :)

-Think Progressive-

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35

BeaM-R

Powerrrrr

[...]

:?

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

[...]

Yeah right , Ik heb mijn 22" naar de kloten sinds zaterdag en nu moet ik het met niets doen..

Mijn volgende monitor wordt zeker GEEEN Iiyama :r

Verwijderd

neem dan ook Sony... met een Dell merknamie er op zoals ik
al 4 jaar geen probleem me gehad, echt helemaal niets.
Was een van de eerste met 19inch 'bijna' vlakke beeldbuis en wel tot 1600*1200 tot 110 hertz kon :)

liyama vindt ik ook niet zo goed, slechte ervaring mij een maat van me, monitor die vanaf 60 hertz en hoger gaat piepen en hele lange fkluit toon er bij.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-08 15:44

Pubbert

random gestoord

pics :Y)

Een maat van mij had probs met zn 1451, die hebben ze opgehaald en 2wkn later had ie een nieuwe... kreeg geen vervang monitor btw

@ hierboven:

welke heb jij dan? ik heb een Dell P991 en die kan maar tot 86hz @ 1600x1200

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
ik ken 3 mensen die een 15" kregen terwijl ze een 17 of 19 hadden

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

bij philips ruilen ze hem gelijk om, tenminste dat was laatst bij mij zo. Krijg nog een nieuwer model ook :P omdat ze de oude niet meer hadden.

gewoon gebeld dat ie stuk was ( beeld was verschoven zeg maar..) geen probleem, kwamen ze langs gelijk nieuwe monitor en oude namen ze mee terug.. ze hebben niet eens naar de garantie papieren/aankoopbon gevraagt.. moest alleen effe tekenen voor ontvangst.

Verwijderd

IIyama gebruikt sony beeldbuizen, maar dan de professionele serie.
Ik heb zelf een IIyama Vision Master pro 17, al dik vier jaar en ik heb er nog nooit problemen mee gehad :)
Ontploffende monitoren zijn erg klote btw. :'(

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Flatgenoot van me heeft al 2 keer z'n LG Flatron 19" onder RMA teruggestuurd naar LG. Even bellen met de helpdesk, en een paar dagen later staan ze op de stoep met een nieuwe monitor en de ouwe nemen ze mee terug. Perfecte service.
Pagina: 1