Wist niet precies waar ik dit probleem moest posten omdat het probleem mischien uit meerdere onderdelen bestaat, uiteindelijk toch maar hier gedaan.
Ik dus heb gisteren mijn nieuwe chieftec kast, amd 2200+, een 256 mb ddr binnengekregen
. Ik dus blij aan de slag met het overzetten van mijn configuratie naar de chieftec kast. Eenmaal klaar zet ik de computer aan, blijkt dat slave/master fout zit. Dus ik zet de computer uit, wissel de harde schijven om en terwijl de comp opstart ga ik het biosmenu in. Controleer of alles goed staat en alles staat goed. De computer reset dan automatisch en begint de ellende: geen beeld.
Zomaar zonder dat ik iets aangepast heb aan beeldinstellingen of met de videokaart gerommeld heb zegt mijn monitor dat ie geen signaal ontvangt. Ik dus alle kabels e.d. goed aanduwen maar dat helpt allemaal niet. Uiteindelijk zelfs de videokaart erin en eruit gehaald en dat lijkt dan even te helpen, want als ik de computer weer aanzet heb ik weer beeld, maar zodra ik dan weer reset dan gaat direct de monitor weer op standby, omdat ie geen signaal ontvangt. Hieruit blijkt dus dat er niets kapot is toch, want alles werkt wel (iig toch 1 keer)?
Ik ga iig mijn bios nog updaten, maar ik zie niet in wat dat met het beeld te maken zou kunnen hebben. Met mijn oude configuratie heb ik iig nooit problemen gehad.
mijn systeem:
Chieftec dragon fulltower
AMD 2200+
2x 256mb ddr pc2100
Gigabyte GA-7vtxh
MSI geforce4 ti4400
IIyama LS702 UT "17
oude systeem was hetzelfde maar dan met een AOpen HQ45 pro, een Athlon 1200 en een reepje ddr minder
Ik dus heb gisteren mijn nieuwe chieftec kast, amd 2200+, een 256 mb ddr binnengekregen
Zomaar zonder dat ik iets aangepast heb aan beeldinstellingen of met de videokaart gerommeld heb zegt mijn monitor dat ie geen signaal ontvangt. Ik dus alle kabels e.d. goed aanduwen maar dat helpt allemaal niet. Uiteindelijk zelfs de videokaart erin en eruit gehaald en dat lijkt dan even te helpen, want als ik de computer weer aanzet heb ik weer beeld, maar zodra ik dan weer reset dan gaat direct de monitor weer op standby, omdat ie geen signaal ontvangt. Hieruit blijkt dus dat er niets kapot is toch, want alles werkt wel (iig toch 1 keer)?
mijn systeem:
Chieftec dragon fulltower
AMD 2200+
2x 256mb ddr pc2100
Gigabyte GA-7vtxh
MSI geforce4 ti4400
IIyama LS702 UT "17
oude systeem was hetzelfde maar dan met een AOpen HQ45 pro, een Athlon 1200 en een reepje ddr minder