Sinds een paar maanden draai ik een setup met de volgende specs (zie hier). Echter, zo om de zoveel tijd krijgt de SCSI Raid array kuren. Op onverklaarbare wijze worden bepaalde schijven niet herkend. Eerst was dat de 2de schijf en later (en op dit moment weer) de 1ste en 3de schijf. Meestal startte het systeem na een paar uur (en veel rebooten) wel weer op, maar echt prettig werkt het niet. Vanmiddag keek ik nog eens goed naar de kabel en zag het volgende:

(aanklikbaar)
en

(niet aanklikbaar)
Overigens gaat het om deze kabel. Het is een kabel met 3 aansluitingen, waarop een SCA converter is gezet (zie rechts) en een losse terminator (zie links).

(aanklikbaar)
Vooral de eerste beschadiging lijkt mij een oorzaak voor de genoemde instabiliteit. Der zitten namelijk redelijk diepe putten in, alsof er met een naald oid is ingeprikt. Dus mijn vraag is in hoeverre dit een oorzaak zou kunnen zijn voor het niet herkennen van de SCSI schijven?

(aanklikbaar)
en

(niet aanklikbaar)
Overigens gaat het om deze kabel. Het is een kabel met 3 aansluitingen, waarop een SCA converter is gezet (zie rechts) en een losse terminator (zie links).

(aanklikbaar)
Vooral de eerste beschadiging lijkt mij een oorzaak voor de genoemde instabiliteit. Der zitten namelijk redelijk diepe putten in, alsof er met een naald oid is ingeprikt. Dus mijn vraag is in hoeverre dit een oorzaak zou kunnen zijn voor het niet herkennen van de SCSI schijven?