Nieuwsgroepen, ze komen mij de neus uit!

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een aantal nieuwsgroep proggies geprobeerd...search gebruikt op GoT... maar niks lukt. Ik wil dingen downloaden van de nieuwsgroepen, ook de grotere dingen van honderden megabytes.
Forte Agent blijkt het gemakkelijkst, maar ik heb nog niks kunnen downloaden, er wordt veel gedownload, maar er zijn gewoon geen files, terwijl ik wel een aanwezige download directory heb gevonden. Ook zijn mijn downloads volgens Forte Agent compleet, die ik na veel moeite gevonden heb, aangezien van 99% iets mist |:(

Er zijn mensen die zweren bij nieuwsgroepen, maar het lukt hier gewoon niet. Zijn er tips? Kom nou niet aanzetten met News Bin, daar heb ik nu nog een trauma van. Die programma's hebben véél te veel instellingen en opties. Ik wil gewoon een lijst van complete files die er in een nieuwsgroep staan, en met een simpele klik de boel leechen. Is dat nou te veel gevraagd?

Verwijderd

Newsreactor is een binary downloader voor de nieuwsgroepen, werkt snel en simpel :)

http://www.daansystems.com

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-10 18:43

Sick Nick

Drop the top!

ftp is the way my friend, gewoon klikken, slepen en leechen maar (uiteraard zelf ook wat fillen enzo!)

• Xandrios
  • Laatst online: 30-10 21:34
--> SA

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
GrabIt vind ik zelf 1 van de betere progjes om van nieuwsgroepen te leechen...

They made me do it.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 11:15
I ben eens met Tom S. Grabit is precies alles wat je nodig hebt, en niets meer.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-10 16:29

ralfbosz

xm create bosz -c

VlasBaard schreef op 27 oktober 2002 @ 20:42:
I ben eens met Tom S. Grabit is precies alles wat je nodig hebt, en niets meer.
Grabit rulez bigtime, en nog freeware ook ;)

rm -r *

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Werk zelf al twee jaar met veel plezier met Agent (eerst Freeagent) het enige programma waarvoor ik ooit betaald heb :Y)

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Kijk eens naar PixNewsPro, dat doet enigszins wat jij wilt. Grabit is ook wel prettig.
Ik vind NewsPro de absolute topper. Zitten wel heel erg veel functies op, maar via ftd.nu kun je gemakkelijk de juiste instellingen vinden.

www.ftd.nu is bovendien een handige site om uit te vogelen wat er allemaal in de nieuwsgroepen staat aan leuke leeches, maar dat is misschien oud nieuws.

Verwijderd

Mja extra voorwaarde bij usenet is dat je behalve 'n makkelijk proggie je provider ook 'n fatsoenlijke newsserver moet hebben , je kan nog zo'n goed proggie hebben maar als de binaries binnen 'n paar uur weer weg zijn op je server heb je er nog niets aan...

• SvMp
  • Niet online
Voordat ik dit topic opende, heb ik ook al op Got gezocht (niet erg veel gevonden, search functioneert nog steeds slecht), en kwam ik GrabIt ook steeds tegen, wat ik uiteraard heb geprobeerd. Toch kon ik er niet echt mee uit de voeten. Naar aanleiding van de reacties hier nog eens geprobeerd, en ja, toen had ik het programma door. Het werkt prachtig!
Het enige dat ik wat vreemd vindt, is dat ik in Forté Agent bepaalde dingen in-compleet zag, die ik in GrabIt op het eerste gezicht wel compleet zie. Nou ja eerst nog ff doorstampen, als ik die file binnenheb, kan ik zeggen of GrabIt mij echt bevalt of niet. iig veel belovend.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:36
Ik vind Xnews de beste, gewoon te downloaden op http://www.download.com. Gewoon die binaries selecteren, en dan Decode, mapje selecteren voor de download, ok, en wachten maar :)

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-10 12:38
Ik ben het met je eens; dat geklooi met nieuwsgroepen is nix... Ik kan nog altijd veel vinden van wat ik zoek op imesh... :)

Dat dan weer wel......

• SvMp
  • Niet online
Saekerhett schreef op 27 oktober 2002 @ 22:08:
Ik vind Xnews de beste, gewoon te downloaden op http://www.download.com. Gewoon die binaries selecteren, en dan Decode, mapje selecteren voor de download, ok, en wachten maar :)
Ja dat dacht ik dus ook, maar in dat door mij geselecteerde mapje verschenen uiteindelijk geen bestanden.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Je server moet ook alle berichten hebben. Als het daar al fout gaat kan je niets beginnen.
Ik zit zelf bij XS4all. deze heeft een goeie server.

http://www.hroling.nl

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

bolke schreef op 27 oktober 2002 @ 22:22:
Je server moet ook alle berichten hebben. Als het daar al fout gaat kan je niets beginnen.
Ik zit zelf bij XS4all. deze heeft een goeie server.
Ja alleen komt allemaal wat laat door.

Btw ik gebruik Newsbinpro, errug fijn progje!

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• SvMp
  • Niet online
Als je een bestand ziet in GrabIt, is dat bestand dan altijd compleet?
Ik zie namelijk nergens incompleet-indicators zoals je wel in Agent en xnews ziet.

Verwijderd

Wat is een goede newsserver ?, news.ams.chello.nl stelt niet veel voor..

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

svdmeer schreef op 27 oktober 2002 @ 22:36:
Ik zie namelijk nergens incompleet-indicators zoals je wel in Agent en xnews ziet.
Ja als je het ziet met Grabit is het altijd compleet, grabit laat geen incomplete posts zien.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
geloof dat een geel icoontje betekent dat ie incomplete is, en blauw dat ie goed is
rood = not on server oid....

zo uit mn hoofd hoor...niet 100% zeker :o

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:59

CAP-Team

XBL: CAPTeam

tja ik zweer zelf bij Agent.. 't is ff een progje dat je onder de knie moet krijgen maar als je eenmaal weet hoe 't werkt werkt het ook perfect :Y)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-10 09:37

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bij www.easynews.com kan je voor $10 6 GB per maand downloaden (moet je wel een Creditcard hebben), uit zo'n beetje alle nieuwsgroepen die er zijn. Alle posts zijn compleet, en al voor je samengevoegd (ook yEnc encoded posts) én je kan de bestanden op de site zelf laten zippen zodat je alleen de zip-file maar hoeft te downloaden. Heel erg handig als je zo nu en dan wat wilt downloaden. Je kan ook een gratis proefabonnementje nemen voor 3 dagen of 1 Gieg.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Ik heb ook veel gehoord over mozilla, maar dan moet je xs4all hebben ?

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 22:46:
Ik heb ook veel gehoord over mozilla, maar dan moet je xs4all hebben ?

newszilla.xs4all.nl bedoel je :? Dan moet je idd een XS4ALL account hebben.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

blackd schreef op 27 oktober 2002 @ 22:47:

[...]

newszilla.xs4all.nl bedoel je :? Dan moet je idd een XS4ALL account hebben.
}:O had ff mozilla in me hoofd, maar idd die bedoel ik, maar daar kan je geen los abbonement opnemen zeker.

• blackd
  • Niet online
Neuh, dat lijkt me niet :P Zal je een basic abo (dialup) moeten nemen ofzo.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 11:15
Geel=Multipart, alle delen aanwezig
Blauw/wit=Single part, aanwezig (DUH :P)
Rood=Multipart, incompleet

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Ik ben een beetje met die programma "Grabit" aan het klote maar heb er een vraag over, soms zie je wel eens reactie van mensen die mededelen dat ze iets gaan posten, maar waar doe ze dat dan ik zie alleen maar die tekst van ik ga nu bijvoorbeeld Office Xp posten

Help

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 08:56

esf

Ik heb ook een tijdje met NewsBin Pro gewerkt en dit is echt een fijn programma om binaries van nieuwsgroepen te halen. Helaas is het shareware. De website ervan is het volgende: http://www.newsbin.com/index.php

edit:
Oeps.. openings post niet goed gelezen...

[ Voor 12% gewijzigd door esf op 04-06-2003 19:37 ]

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Gewoon grabit i.c.m FTD werkt prima hier, dllen gaat supersnel en er wordt veel gepost :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik gebruik ook Grabit, prima proggie, alleen wel wat langzaam als je er veel groups in hebt staan :|

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 19:17:
Ik ben een beetje met die programma "Grabit" aan het klote maar heb er een vraag over, soms zie je wel eens reactie van mensen die mededelen dat ze iets gaan posten, maar waar doe ze dat dan ik zie alleen maar die tekst van ik ga nu bijvoorbeeld Office Xp posten

Help
Waar zie je deze aankondiging? In de newsgroup zelf of ergens anders? ;)

In het geval in de newsgroup zelf:
De kans is trouwens groot dat je een slechte newsserver hebt, wat alleen maar de aankondiging doorlaat maar de bestanden niet of nouwelijks doorlaat. In dat geval heb je gewoon pech.

Het is ook mogelijk dat je gewoon op de verkeerde keyword zoekt. Dan staat het bijvoorbeeld gepost ipv 'Office XP', "Kantoor XP".

Maargoed, de beste manier om van usenet is gebruik te maken van iets anders, waar je denk ik niet hier verder mee mag worden geholpen aangezien het geloof ik niet geheel legaal is :+

🌞🍃

Verwijderd

kamstra schreef op 04 June 2003 @ 19:38:
Gewoon grabit i.c.m FTD werkt prima hier, dllen gaat supersnel en er wordt veel gepost :)
Snap niet echt veel wat is FTD en hoe werkt dat?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Goed; om dit opsomtopic compleet te maken ;) zal ook ik even melden dat ik met plezier van GrabIt gebruik maakt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

hoor iedereen maar over rar bestanden oko die zie ik al helemaal niet staan

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sorry, maar wij geven geen hulp bij het downloaden van warez. Het antwoord op je vraag is met wat zoeken vast wel te vinden...
Verder is dit een oude koe...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.