[radeon8500] grafische probs bij games en benchmark.

Pagina: 1
Acties:

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:55

inXs

known as inXs

Topicstarter
Hier heb ik een screenshot van nfs hot pursuit 2:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~otter872/radeonprobs.JPG

Dit heb ik ook bij 3dmark ennehh bij asheron's call 2.. Ik heb sinds 2 dagen een verse instalatie van winXP dus daar ligt niet aan.. Ik had het hiervoor dus ook.. Ik heb nu nog maar 1 driver geinstalleerd gehad namelijk: 6.13.10.6166, cataclyst: 02.3 ...

Maar ik heb met me vorige winXP instalatie al allerlei drivers geprobeerd.. Is dit een bepaalde instelling die verkeerd staat, of toch een driver probleem? Naja hopelijk weet iemand het :)

systeem:

256mb Rambus ram
Radeon8500LE (flashed naar retail, ik had het ook al zonder flash)
winXP prof
p4 1.8 ghz (niets o'ced nog)

superB

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 22:43
is je videokaart geo'ced? Is je game legaal? Want als je game illegaal is, kan het aan het spel zelf liggen.
Instaleer eens de nieuwste drivers.

Verwijderd

Hij heeft het ook bij 3d mark. Hoe warm word je kaart eigenlijk, en heb je goede airflow in je kast?

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 21:22:
Hij heeft het ook bij 3d mark. Hoe warm word je kaart eigenlijk, en heb je goede airflow in je kast?
ik heb geen idee hoe warm me kaart wordt.. me processor wordt 40 graden ongeveer.. Ik heb dit verschijnsel altijd, dus ook als me pc net aan is.. Ik heb me kast nu ook helemaal open en het is nog steeds.. Ik kan me kaart gewoon aanraken met me vingers dus erg overdreven warm isset het niet :)

Ik heb het dus niet bij alle spellen, maar bij sommige. En ik moet er ff bijvertellen met 3dmark heb ik het in de race demo niet, maar vanaf dan wel.. Daarna bij elke test dus wel.. Mijn score is verder wel redelijk op default.. Dus het kost volgens mij geen performance..

superB

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
brak geheugen op de videokaart? Probeer de kaart eens in een ander systeem, doet hij het nog nog steeds terug brengen naar de winkel :)

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
ik zal hem morgen pas kunnen testen in een ander systeem.. Maar in de andere pc zit een gf2.. ik had hiervoor ook een gf2 en ik had een format nodig om die radeon toen goed aan de praat te krijgen.... Omdat ie op de 1 of andere manier nog steeds die gf2 wou zoeken.. Dus ik hoop dat het zal gaan werken :)

superB

Verwijderd

heb ook super texture problems met de nfs DEMO! heb het volledig spel niet eens
krijg allemaal driehoeken te zien etc... en meestal fatale vastloper bij finish! (in australische en europese demo)

amd xp2000+
512mb
ati r8500 275/275 deze driver: 6.13.10.6118
van omegacorner of zo gehaald.

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Ik kan met mijn 9700 en dezelfde driver als jij gebruikt ook de NFS HP2 game niet spelen, krijg meteen in een flits een resolutie van 10x3, met diezelfde uitgesleurde strepen als jij!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:01
Ik heb sinds ik mijn geforce 2 mx200 heb ingebouwd in me pc ook problemen met race-games andere spellen had ik geen problemen mee
De problemen die ik had waren ook rare uitsteeksels aan mijn auto en witte achtergrond enzo heb nu een asus geforce4 ti4200 maar nog steeds dezelfde problemen in de winkel zeiden ze dat het aan mijn bandwidth lag (asus cuv4x mobo met een 800Mhz proc en 256 mb geheugen) dus in mijn geval zou dit kunnen maar aangezien dat jij een vrij nieuwe pc hebt lijkt mij dit onlogisch
Need forspeed 6 (full version) hot pursuit 2 draait wel soepel vanuit de in-car view maar als ik een ander camera standpunt neem dan doet mijn spel het ook heel moeilijk met rare uitsteeksels enzo en ook heel langzaam

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik krijg met NFS6 full problemen met de menu's. In game gaat echter prima, alleen rook van de banden is niet oke..

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Carnivorous1 schreef op 28 oktober 2002 @ 21:51:
Ik kan met mijn 9700 en dezelfde driver als jij gebruikt ook de NFS HP2 game niet spelen, krijg meteen in een flits een resolutie van 10x3, met diezelfde uitgesleurde strepen als jij!
Heb jij het ook bij de draken demo van 3dmark ofzo? Ik heb het ook bij asheron's call 2 demo namelijk..

Zijn dit toevallig allemaal soortgelijke engines, dat het daaraan ligt? Want UT2k3 offehh cs, warcraft3 etc etc draai ik allemaal perfect..

superB

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
schopper de schop schop

superB

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
ga je kaart eens onderklokken...

zie ook dit topic :)

Strepen in spellen

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
amdrulezzz schreef op 31 oktober 2002 @ 00:49:
ga je kaart eens onderklokken...

zie ook dit topic :)

Strepen in spellen
Mmmzz maar het is dus maar bij een gering aantal spelen met volgens mij de soortgelijke engine.. Hij is nu niet overgeclocked (geflashed, maar dat heb ik gedaan vanwege dat probleem) Dus is het niet een beetje zonde dan?

edit:
maar aangezien die andere jongen resultaat had en het toch enigszins op mijn probleem lijkt ga ik een poging wagen, pllzz stand by :)

superB

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Naja okz thnx amdrulezz je had dus zeker wel gelijk.. Alleen het ligt niet aan mijn memory clock maar aan mijn enginge clock... eerst stond het op (engine mhz/memory mhz) 273.5/273.5 en nu op 252.39/273.5 en de strepen waren weg.. Als ik engine hoger zet komen ze terug.. Wel in mindere mate eerst uiteraard... Het maakt verder niet uit wat ik met de memory clock doe dus :)

superB

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 21:47:
krijg allemaal driehoeken te zien etc... en meestal fatale vastloper bij finish! (in australische en europese demo)
Er zijn meer mensen met een Radeon 8500 en dit probleem.
Bij de (NFS6) instellingen kies je:
* special effects: 1 lager dan default
* world detail: niet op maximum zetten
Zet voor de zekerheid de Direct3D properties (VGA) op default.

Ik hoop dat of Ati of EA hier een goede patch voor uitbrengt, want dit is brak.

Waar blijft BTW de niewste Ati driver?
De 6166 is van 12 september, en de 6193 is nog steeds niet officieel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 21:47:

amd xp2000+
512mb
ati r8500 275/275 deze driver: 6.13.10.6118
van omegacorner of zo gehaald.
Dit probleem heb ik ook gehad met NFS demo, en dit heb ik toen proberen op te lossen door te kaart weer op normale snelheid te laten lopen maar dat hielp ook niet. Daarna de laatste officieele drivers geinstalleerd en geen problemen meer gehad. (6166 driver dus)

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 18:20

EaS

Waar blijft BTW de niewste Ati driver?
De 6166 is van 12 september, en de 6193 is nog steeds niet officieel.
Kijk eens naar onderstaande URL, vind ik toch al aardig wat "officieeler" dan vage warp2search beta's:

http://mirror2.ati.com/dr...8500-6-13-10-6193-efg.exe
Pagina: 1