Toon posts:

kan harddisk niet formatten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een western digital 15gb harde schijf 7200rpm. ik wil deze overzetten in mijn nieuwe pc(tijdelijk totdat ik een nieuwe hardeschijf ga kopen,waarschijnlijk morgen). bij het overzetten geeft de pc aan bij het opstarten dat ik de disk moet controleren op virussen en dat ik nieuwe harddisks moet verwijderen. in mijn oude pc doet ie het gewoon wel!
wie oh wie kan me helpen?

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-03 17:16

koe161

koe(c)

virusscan draaien op oude pc?

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gedaan,geen virussen

Verwijderd

Ik zou tot morgen wachten, voor die paar uurtjes kan je toch nog met die oude. En dan heb je morgen een schone en nieuwe harddisk. Simpeler kan het niet geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
als ik wil formatten via "command prompt" geeft ie aan dat de disk nog in gebruik is door iets anders,maar kan niet achterhalen wat

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-03 17:16

koe161

koe(c)

misschien heb je hier iets aan:

http://web.inter.nl.net/hcc/J.Steunebrink/virwarn.htm

hier staat:
The BIOS Virus Warning is only intended to protect these vital disk areas against the mentioned viruses and you should switch it OFF when (re-)installing a new operating system or harddisk.

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ga eens kijken of ik er wat aan heb!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Valkyre

Kitesurf FTW!

volgens mij probeer je de schijf te formatteren in DOS ONDER windows dat kan dus niet!

start op met een opstatdiskette win98 of iet dergelijks.
(d8 dat ze op www.bootdisk.com staan)

als je HDD/partities(s) in NTFS formaat is? dan zie je onder dos je HDD/Partitie ook niet. download dan ff Xfdisk, heb je gevonden op www.google.nl in een paar tellen succecs

iRacing Profiel

• danny boot
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-03 10:19
Probeer eens te FDISK partitie weg partitie maken activeren formateren.?

AMD Athlon64 3500+ (Venice), A8N-E 1,5GB PC3200, XFX GeForce 6800Ultra 256MB DDR3, 2x SP1614C+1xHD160JJ van Samsung (rest is niet boeiend)

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-03 12:46
in je bios antivirus dingen uitzetten. Je systeem denkt dat er een virus is beziggeweest en blokkeert daarom alles denk ik.
Pagina: 1