Toon posts:

8x op PII 233?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik op 8x kunnen branden op een PII 233MHz met 32Mb RAM?

Verwijderd

Ligt er volgens mij meer aan wat voor apparatuur je verder hebt.
Als je een scsi brander hebt en een snelle schijf dan zou het misschien wel kunnen..

Ik bedoel.. mn pa die brandt CD op 4x met een oude pentium 150 met allemaal IDE. Dus misschien werkt het ook wel op 8x met IDE op een 233 pentium II

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
Als je harddisk snel genoeg is en je doet verder niets... Dan moet het wel lukken.
Je kan immers al dubbel speed branden op een P90 (wel SCSI) :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat 4x wel gaat, maar 8x lijkt me zo krap...
't is niet voor me zelf, maar voor iemand anders en die heeft nogal wat shit op de comp staan. Zal d'r een 4x aanraden.
Ik vroeg het me alleen ff af of het zou kunnen, vandaar! Bedankt!

Verwijderd

4x lukt al bij m'n vader met een pentium 120. Alles ide, ook van cdrom naar writer op 4x gaat prima. Dan heeft ie nog steeds 40% cpu over. Dus lijkt me geen probleem.

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Een oom van mijn vriendin zet binnenkort een 10x sony brander in zijn P1-233 met 64 MB... spannend... :)

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:27

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Ik heb een 8speed brander in m'n P1-233MMX. Werkt perfect, buffer blijft boven 95%... Denk zelfs dat een 12 speed nog wel kan...
Zit 48 Mb Edo in en is veeeel software op geinstalleerd.. en een printer en scanner...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:41

BertV

Handgemaakt

deze tweaker heeft een:

P75@233MMX (overdrive)
128 MB RAM
13 GB 7200tpm Maxtor
Voodoo3 2000 PCI

...en reken maar dat het soepel loopt.
Het gaat ervooral om hoe snel je HD is en of je alles netjes voor elkaar hebt kwa software. Al die nieuwe randapparatuur schopt oude hardware wel vooruit

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
12x SCSI Plextor op een 486........geen probleem! :) ;) :) ;)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:48

Opa

Nu Multifocaal!

Heb je voldoende buffer in die brander zelf?
Moet toch wel minstens 4 MB zijn.
Verder kan je in bijv. Nero instellen hoeveel procent van je RAM hij als Buffer kan gebruiken en hoeveel schijfruimte je als temp file kan gebruiken. Is een kwestie van tweaken :)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 17:22 schreef victorvo het volgende:
Heb je voldoende buffer in die brander zelf?
Moet toch wel minstens 4 MB zijn.
Verder kan je in bijv. Nero instellen hoeveel procent van je RAM hij als Buffer kan gebruiken en hoeveel schijfruimte je als temp file kan gebruiken. Is een kwestie van tweaken :)[/quote]Plextors hebben 2MB en zijn prima fikkers..

maaruh, zal wel loslopen hoor! audio zal niet gaan alleen

Verwijderd

Topicstarter
De buffer is 8 MB BijDeWee....

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-08 08:58
Ik heb een scsi plextor 8x20x in een p200mmx@266 met 96mb intern een quantum fireball 5400rpm ide schijf en een 48x aopen speler, 8x gaat perfect on the fly
Pagina: 1