[terminal services] waar zit die client?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de search gebruikt, stuk of 100 results. Geen bruikbare. Gegoogled, niet gevonden. Conclusie: ik zoek weer 's niet goed. :(

Maar een vraag: ik wil Terminal Services gaan gebruiken. Server is Win2k Server, client is WinXP Pro. Als ik de help van Windows gebruik zegt hij dat de client in %Systemroot%\System32\Clients\Tsclient staat op de server. Die directory is dus leeg. Is zo'n client ergens te downloaden? Op de MS site staat ook een stuk over de TSAC (Advanced Client) ofzo, maar downloaden? Ho maar... Alleen een activeX control ofzo. Ik wil gewoon net als VNC de TS gebruiken. Of wil ik iets dat niet kan?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
www.microsoft.com/terminalserver daar staat een RDP client ter download..

A wise man's life is based around fuck you

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op je Win2K Server-CD staat een file ADMINPAK.MSI (als het goed is in \I386). Als je die installeert krijg je een hoop management tools erbij, waaronder dus de TS-client.

Virussen? Scan ze hier!

• Zwelgje
wildhagen schreef op 27 oktober 2002 @ 19:59:
Op je Win2K Server-CD staat een file ADMINPAK.MSI (als het goed is in \I386). Als je die installeert krijg je een hoop management tools erbij, waaronder dus de TS-client.
die adminpak moet je dus niet gaan installeren op een XP pro machine, MS heeft daar een speciale adminpak.msi voor voor XP..

deze moet je dus hebben http://download.microsoft...90/WXP/EN-US/adminpak.exe

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

zwelgje schreef op 27 oktober 2002 @ 20:00:
[...]

die adminpak moet je dus niet gaan installeren op een XP pro machine, MS heeft daar een speciale adminpak.msi voor voor XP..
whoops, ik had niet gezien dat-ie XP als client gebruikte. Beter opletten wildhagen |:(

Idd, dan moet je die bij MS gaan downloaden.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Wat dacht je van Remote Desktop in Windows XP Pro, en je zorgt ervoor dat je op je Windows 2000 Server Terminal Service hebt draaien.

connect to (computer naam)

Ready

p.s. je kan voor Windows 2000 Pro en Windows 98, 95, NT ook een Remote Destop software downloaden.

http://www.microsoft.com/.../downloads/rdclientdl.asp

echt waar tis heel simpel!!

Veel succes!!

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik kom er echt niet uit mensen (ja, sneu, met HIO diploma al paar jaar op zak). Ik heb op m'n server (W2K SERVER) alles geinstalleerd wat los en vast zit wat met TS en Remote Desktop te maken heeft. Op m'n client (WXP PRO) ook. Op m'n server heb ik bij 't Control Panel nu o.a. een Terminal Services Configuration en een Terminal Services Manager. Op de client kan ik de TS Manager kiezen vanuit m'n startmenu. En nu? Wat ik ook probeer, die machines zien elkaar echt niet. Als ik in de client via die manager kijk, zie ik alleen mezelf. En ik kan een berichtje naar mezelf sturen. Yippeekayee... :(

Iemand een simpele how to? VNC is wat dit betreft makkelijker, 1 pakketje, installeren, klaar. Dit gelul kost uren. En ik lees overal "tis heel simpel". Kom maar op met de tips! :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• blackd
  • Niet online
Nou, terminal service starten, naam van server intypen en connecten. Wachtwoord ingeven en daar is je desktop.

Werkt dat wel? Eventueel met IP adres?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Zwelgje
Terminal services manager? die moet je dus niet hebben, daarmee kan je je server op afstand instellen (de terminal services)

je moet de client hebben... start programs/assessoires/communcations>remote desktop..

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Aaah. Oke, Remote Desktop vindt 't zowaar goed dat ik een IP-nummer invul. Klasse! Ik zie inderdaad m'n server-scherm (wel vreemd dat het niet het "werkelijke scherm" is zoals bij VNC, maar een soort nieuw scherm, dat hoort zeker zo?). Thanks in elk geval!! Die TS Manager kan van m'n WinXP (client) dus af? Het instellen kan immers toch met je Remote Desktop tooltje?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

VNC neemt een console over. Terminal server creert een nieuwe console. Kwestie van wat je wil :/

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Op je XP machine:

Start -> Run en tiep:

mstsc

Vul de naam of het IP-adres van de machine in waarmee je wilt connecten, naam en wachtwoord, en voila.

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 22:02:
Op je XP machine:

Start -> Run en tiep:

mstsc

Vul de naam of het IP-adres van de machine in waarmee je wilt connecten, naam en wachtwoord, en voila.
YES! Geweldig! Dit is dus wat ik eigenlijk ECHT zocht! Een VNC look-a-like, maar zowaar 100x sneller. Ik ben (voorlopig) :) helemaal blij, thanks!!!

• blackd
  • Niet online
spaceboy schreef op 27 oktober 2002 @ 22:06:
[...]

YES! Geweldig! Dit is dus wat ik eigenlijk ECHT zocht! Een VNC look-a-like, maar zowaar 100x sneller. Ik ben (voorlopig) :) helemaal blij, thanks!!!

Vergis ik me nou zo erg dat mstsc gewoon remote desktop is, wat je dus zojuist ook had :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
blackd schreef op 27 oktober 2002 @ 22:07:

[...]

Vergis ik me nou zo erg dat mstsc gewoon remote desktop is, wat je dus zojuist ook had :?
Klopt, maar de interface is wat simpeler (lijkt me zo op 't eerste oog). En je kunt 'm gelijk fullscreen (zonder de MMI interface van Remote Desktops?) bekijken. Maar misschien heb ik 'm niet helemaal door. In elk geval werkt 't nu heel snel. Super!

Verwijderd

blackd schreef op 27 oktober 2002 @ 22:07:

[...]

Blackd vergist zich niet. Blijkbaar moest het gewoon een keer extra verteld worden.

Of hij heeft ook het Adminpak van Windows 2000 geinstalleerd op de Windows XP machine, maar dat was voor dit doel niet nodig.

En waar VNC ineens vandaan komt. :?
Pagina: 1