Toon posts:

Hoe pas ik DDE toe?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me een voorbeeld schetsen hoe ik via DDE (dynamic data exchange) gegevens tussen twee programma's kan uitwisselen, dynamisch welteverstaan.

Wat wil ik bereiken?

Heb een controller op de com-poort aangesloten, die Hyperterminal voorziet van schone ASCII data. Hier komt realtime de temperatuur, vochtigheidsgraad, etc. binnen.

Nu wil ik dit ook dynamisch in een programma als Excel binnenhalen. Zodra er dus een laatste nieuwe waarde binnenkomt in Hyperterminal, wil ik deze direct in een grafiek bij laten schrijven...

Heeft iemand suggesties????

De helpfiles zijn sumier omdat ze (bijvoorbeeld in het geval van DDE) natuurlijk niet alle commando's van alle programma's die DDE ondersteunen gaan lopen opsommen.

Maar als ik er dan eens mee wil rommelen, kom ik natuurlijk niet ver!

_/-\o_ Bij voorbaat dank!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

DDE is een beetje pase (eigenlijk al jaren). Je hebt meer geluk Excel te besturen met COM. Dat is iig ook gewoon netjes gedocumenteerd door MS. Maar dit lijkt me persoonlijk meer een P&W topic.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Topicstarter
Nu help je me van de regen in de drup... Heb a.u.b. een beetje begrip voor het feit dat het voor mij allemaal een beetje nieuw is! Kun je me dan misschien met COM op gang helpen?? By the way, Ben al van de cat. "Windows" naar "Software Algemeen" verplaatst! Waar ik ook sta maakt me niet uit, ik wil proggen!

Geef me eens een zetje...

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
welke kennis is er in huis, welke talen oa ?

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-08 08:05
Klopt het dat DDE alleen nog maar werkt met visual basic en niet meer met .net?

a backup is a man's best friend

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En dat kun je via Google niet vinden? Ik zie niet helemaal waarom je nu een oud topic als dit met een offtopic vraag weer omhoog haalt; als je er niet uitkomt is een nieuw topic wellicht een oplossing; maar zorg dat wel dat je dit hebt doorgelezen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.