[VNC] tergend traag op Windows 2000 Server?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:14

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist m'n servertje (Celly 466/256mb) geupgrade van Windows 2000 Pro naar Windows 2000 Server. So far so good. VNC gebruikte ik altijd om remote de boel te beheren. Ging nooit supersnel, maar zeker werkbaar onder W2k Pro. Met W2k Server is het echter werkelijk niet vooruit te fikken. Iemand een idee hoe 't komt? En beter nog: hoe 't is op te lossen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
waarom maak je niet gewoon gebruik van de standaard in windows 2000 aanwezige terminal services?

dat werkt sneller/makkelijker

A wise man's life is based around fuck you

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:14

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
zwelgje schreef op 27 oktober 2002 @ 19:02:
waarom maak je niet gewoon gebruik van de standaard in windows 2000 aanwezige terminal services?

dat werkt sneller/makkelijker
Als client gebruik ik WinXP Pro, daar zit dat toch niet in?
En daarnaast blijf ik het vaag vinden dat VNC niet gewoon werkt...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
spaceboy schreef op 27 oktober 2002 @ 19:14:
[...]

Als client gebruik ik WinXP Pro, daar zit dat toch niet in?
En daarnaast blijf ik het vaag vinden dat VNC niet gewoon werkt...
in xp pro zit dat ook :z

mischien als je de kleurdiepte binnen VNC eens wat lager zet (8bits ipv 16)

A wise man's life is based around fuck you

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
terminal services is echt super fijn hoor. In vergelijking met de tegenhangers als VNC of Radmin. Zeker als je de webbased versie hebt als je IIS draait :)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Wat dacht je van Remote Desktop in Windows XP Pro, en je zorgt ervoor dat je op je Windows 2000 Server Terminal Service hebt draaien.

connect to (computer naam)

Ready

p.s. je kan voor Windows 2000 Pro en Windows 98, 95, NT ook een Remote Destop software downloaden.

http://www.microsoft.com/.../downloads/rdclientdl.asp

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Zolang de server het ondersteund kan je inderdaad voor een beetje ieder OS een client downloaden. VNC heeft de eigenschap om de server erg te belasten, maar de client niet. Wat belangrijk is bij een trage verbinding is de instellingen hoe het scherm gepollt word. niet op fullscreen zetten, dan gaat het inderdaad baggertraag. mocht het dan nog niet draaien zet er bij het connecten doe het dan ff zo : "MyServer:0 /8bit" dan gaat die in 8 bit mode zoals hierboven ook al gezegd, en dat scheelt nog al. Dat neemt niet weg dat RDP veel sneller is. DRP is dus aan te raden als je niet vanavond bijv. linux wil connecten. Ik heb hier ook allebei gedraait, en dan is VNC toch net wat trager.
Pagina: 1